Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2018

Pollekes
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 13 okt 2014 20:30

Pollekes 06 aug 2018 15:30

timo2.0 schreef: 06 aug 2018 15:18
ottorongo schreef: 06 aug 2018 11:47 OK dan:Geen communicatie wegens geen oortjes. Maar er kan nog wel ingegrepen worden tijdens de laatste ronde om een andere aan te duiden als sprintster (vos).
Ik vind het een uitleg met een hoog paling-gehalte
Het mag duidelijk zijn dat Wiebes tot na de laatste bocht nog de aangewezen sprintster was met Vos als haar lead-out en dat Marianne pas zelf doortrok toen Lorena - al dan niet met kramp - te kort kwam. Alleen was dat veel te laat om het gat naar Bastianelli nog te dichten. Per saldo had de Nederlandse ploeg duidelijk de inzet om eens een renster iets te gunnen die zich in andere koersen voor hen wegcijfert: de drie veelwinnaars - vd Breggen, Blaak en Vos - stelden zich in dienst van de rest: Mackaij, Brand en Stultiens probeerden voortdurend weg te komen - al dan niet met steun van de grote drie - en toen vd Breggen op kop kwam hield die opzichtig haar benen stil terwijl de rest van de ploeg een treintje vormde voor Wiebes. Blijkt maar weer dat ook als je al een seizoen lang oppermachtig bent je niet zomaar cadeautjes kan uitdelen.
Vos was helemaal geen lead-out voor Wiebes. Ze zat niet eens in het sprinttreintje. Kijk in dit fragment maar van hoever Vos nog komt.
Als ze in het treintje had gezeten, had ze waarschijnlijk nog gewonnen ook.

https://nos.nl/artikel/2244695-bastiane ... e-weg.html

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 aug 2018 15:55

Pollekes schreef: 06 aug 2018 15:30 Vos was helemaal geen lead-out voor Wiebes. Ze zat niet eens in het sprinttreintje. Kijk in dit fragment maar van hoever Vos nog komt.
Als ze in het treintje had gezeten, had ze waarschijnlijk nog gewonnen ook.

https://nos.nl/artikel/2244695-bastiane ... e-weg.html
Volgens mij heb jij niet goed door waar Wiebes zat. Die was namelijk al weg uit de kop. Je ziet dat ze de laatste bocht uitkomen met Vos als laatste in het treintje en Wiebes daar een flink aantal meters achter omdat ze het tempo niet kon volgen. Je ziet Marianne vervolgens nota bene nog omkijken waar Wiebes was omdat ze die in haar achterwiel verwachtte, ze zag dat Wiebes op achterstand was gereden en ging dan onmiddellijk zelf maar aan om te sprinten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 06 aug 2018 16:11

Precies Timo, cadeautjes worden op dit niveau niet gegeven, Wiebes had al eerder aan moeten geven dat haar benen niet goed waren na zo'n zware omloop.
Dat ze elkaar alles gunnen is alleen maar te prijzen, echter moet je geen hoofdprijzen weggeven aan de buitenlandse concurrentie.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 06 aug 2018 19:05

timo2.0 schreef: 06 aug 2018 15:55
Pollekes schreef: 06 aug 2018 15:30 Vos was helemaal geen lead-out voor Wiebes. Ze zat niet eens in het sprinttreintje. Kijk in dit fragment maar van hoever Vos nog komt.
Als ze in het treintje had gezeten, had ze waarschijnlijk nog gewonnen ook.

https://nos.nl/artikel/2244695-bastiane ... e-weg.html
Volgens mij heb jij niet goed door waar Wiebes zat. Die was namelijk al weg uit de kop. Je ziet dat ze de laatste bocht uitkomen met Vos als laatste in het treintje en Wiebes daar een flink aantal meters achter omdat ze het tempo niet kon volgen. Je ziet Marianne vervolgens nota bene nog omkijken waar Wiebes was omdat ze die in haar achterwiel verwachtte, ze zag dat Wiebes op achterstand was gereden en ging dan onmiddellijk zelf maar aan om te sprinten.
Wiebes eindigde 9e als 3e Nederlandse. Als ik de beelden terugkijk moet Wiebes dan dus in het trio oranjedames op kop van het peloton hebben gezeten. Vos zat daar nog achter.

Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 aug 2018 19:22

Inderdaad, helemaal op het verkeerde been gezet doordat ze een andere helm draagt dan eerder in het seizoen. Dan was Vos idd geen lead-out maar hield ze zich er helemaal buiten tot ze zag dat Wiebes niet kon.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 aug 2018 20:09

scottpch schreef: 06 aug 2018 16:11 Precies Timo, cadeautjes worden op dit niveau niet gegeven, Wiebes had al eerder aan moeten geven dat haar benen niet goed waren na zo'n zware omloop.
Dat ze elkaar alles gunnen is alleen maar te prijzen, echter moet je geen hoofdprijzen weggeven aan de buitenlandse concurrentie.
Misschien is het juist wel verstandig om af en toe te gokken op een van de mindere godinnen, met de kans dat er een buitenlandse met de eer kan gaan strijken.
Zo blijft het ook voor andere landen interessant om te investeren in het dameswielrennen.
Het EK is nu niet de meest begeerlijke titel.

Het probleem met kramp is dat je niet kunt zeggen dat je het over een paar km denkt te krijgen.
Campagnolo Ultra Dork

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 07 aug 2018 00:07

Het was wel de coach die vertelde te zijn overgeschakeld op Vos, (hebben wij overgeschakeld)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 07 aug 2018 07:47

Ernie, een titel is een titel.....
Klopt mbt kramp, maar je voelt wel of je nog overschot hebt of dat je je max al bereikt hebt.
En dat voel je al een tijdje voordat die kramp er opeens inschiet.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 aug 2018 07:51

Aan het eind van een zware koers zit er niemand meer fris. Het verschil tussen er nog net door heen kunnen rijden of helemaal vast schieten is erg weinig.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 07 aug 2018 09:41

Ernie C. schreef: 06 aug 2018 20:09 (...) met de kans dat er een buitenlandse met de eer kan gaan strijken.
Zo blijft het ook voor andere landen interessant om te investeren in het dameswielrennen.
Het EK is nu niet de meest begeerlijke titel.
Ik mag toch hopen dat ze op dit niveau geen cadeautjes gaan uitdelen aan andere ploegen...
De rare gang van zaken in deze koers zou ik eerder interpreteren als concurrentie binnen de ploeg: Vos wil liever zelf winnen dan Wiebes helpen, Wiebes wil liever sprinten dan van der Breggen in een ontsnapping laten winnen, en daar profiteerden de andere ploegen van.

Misschien een beetje cynisch van mij, maar volgens mij is het voor de camera allemaal oortjes dit, chaos dat, onverzichtelijk parcours, kramp etc. en achter de schermen kunnen ze elkaars bloed wel drinken, omdat ze heel goed wisten waar ze mee bezig waren.

DiMarcello
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 mei 2018 12:12

DiMarcello 07 aug 2018 09:50

Echt domme koers van de dames onbegrijpelijk het gunnen,wat nou gunnen van Breggen had gewoon door moeten trekken 1500 meter voor de streep man man man
heb me blauw geërgerd, mannen zullen wel egoïstischer zijn??? nou das maar goed ook ik had gewoon gas gegeven dan wedden op het verkeerde paard kwam totaal niet aan te pas in de sprint.Ben je zo dominant aan koersen als ploeg zijnde en geen GOUD.

Verder ben ik wel fan van de dames doen het verder geweldig qua prestaties ,

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 aug 2018 10:36

Misschien de volgende keer je oranje bril afzetten, kijkt een stuk relaxter als het een keer mis gaat met de tactiek.

We hoeven in ieder geval niet bang te zijn dat Van Vleuten en Van der Breggen elkaar cadeautjes gaan geven op het WK, gezien hoe diep ze beide wilde gaan om in Frankrijk te winnen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie