Alles over vakanties op én met de fiets

Luberon/vaucluse

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 29 jan 2018 20:37

Ik ben geen kampeerder, altijd een huisje gehuurd. Maar toen ik door de streek fietste, viel het me toch op dat er behoorlijk veel campings zijn. Moeilijk voor mij om te oordelen of die goed of slecht zijn.

Google eens op Roussillon, Goult en Lacoste. Daar ben ik zeker dat er campings zijn.
Bovendien alle 3 heel fijne plaatsen om te verblijven.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3525
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 29 jan 2018 20:50

Ik ben hier eens geweest: niet te groot, aardig zwembad, zo te zien nu met glijbaan. En redelijk fietsen in de omngeving. Alhoewel midje zomer puffend warm. Maar in sept wellicht beter. En open tot 30-9.

Edit: linkje is ook wel handig :-) http://www.leauvive.fr/activites-campin ... beron.html
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 30 jan 2018 10:00

daniel1975 schreef: 21 jan 2018 15:27 Topic titel aangepast.
Vraag van hierboven blijft staan; wij zoeken nog een goede camping met goede verhuurlocaties. Wij gaan pas eerste 2 weken van september, en dat is bij verschillende campings al de laatste week dat ze open zijn. Zijn meestal niet de leukste weken (opruimen, niet te krijgen, half leeg, etc).
Tot 2 jr geleden voldeed vrijwel elke camping, maar tegenwoordig is een kinderzwembad wel een vereiste.
Mijn all-time favorite camping is 'l arche in anduze (cevenne). Anduze heeft heel vaak mooi weer, ligt in een soort vallei. Ook met kinderen ideaal. Gedeeltelijk overdekt zwembad, riviertje en rotsen nabij, legendarisch treinritje in de buurt. Ik heb daar een aantal jaren geleden de eerste 3 weken van september in een huisje gezeten, uitstekend! En het is qua reisafstand te doen in 1x.

tnieuw
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 21 mei 2007 17:04

tnieuw 31 jan 2018 15:56

PsychoBartje schreef: 19 jan 2018 23:22 Vergeet vooral als je er bent het "kleine broertje" van de Mont Ventoux niet; La Montagne de Lure
http://www.klimtijd.nl/beklimming/montagne-de-lure

Mooie en pittige klim. Komende zomer verblijf ik opnieuw aan de zuidkant, in Charleval.
Mooie streek hoor.
Ik heb die klim in augustus 2017 gedaan vanuit Saint-Étienne-les Orgues (zuid zijde). Mooi geleidelijke klim van ruim 18 km maar ik werd hor en dol van de vele vliegen tijdens de rit naar boven. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik om wilde keren maar uiteindelijk toch gedaan. Mooi om te zien dat je boven het grote broertje van deze berg ziet liggen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37656
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 feb 2018 14:17

Het Les Hautes Prairies geworden. Het wordt sowiso geen fietsvakantie, maar vakantie waarbij de fiets ook mee mag ;-)
Als het goed is kan ik daar ook nog redelijk uit de voeten met de Thule-kar achter de fiets.
Less is bore

Plaats reactie