Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Annemiek van Vleuten...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2022 20:00

Allebei met toewijding op hun eigen manier :mrgreen:

Maar als je het graag wil horen: AVV is van onbesproken gedrag, Patlev vindt alleen zelf dat dat zo is.
Less is bore

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 03 aug 2022 09:02

bankrenner schreef: 02 aug 2022 15:27 Het viel mij gewoon op gisteravond,

Evenals op de podium foto van de tour waar elke vorm van het vrouwen lichaam lijkt te zijn verdwenen de afgelopen jaren.
Zie ook het verschil met b.v. Vos en Vollering en "stokjes" van de dames
[...]
Het is toch ook geen beauty contest? Het zijn sportvrouwen! Als je meer van 'vrouwelijke vormen' houdt, dan kan je beter naar het Puck Moonen topic gaan. Ik denk dat ik zelf niet heel veel onderdoe qua gewicht en beschouw mijzelf echt niet als een anorexia patiënt. Persoonlijk kijk ik liever hier naar dan vrouwen met wat 'overgewicht' op de fiets.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 03 aug 2022 09:08

Ik zag gisteren een dame op de racefiets waar Annemiek wel 5 keer in kan :shock: :o

Maar de andere kant is wel dat deze dame wel fietst en waarschijnlijk er wat aan probeert te doen.

Overigens hoop ik voor haar dat ze een stevige fiets en wielset gekocht heeft. En ik wist ook niet dat er zulke grote kleding bestond.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 aug 2022 09:26

Misschien een nieuw topic maken? Iets van "Wat ik nu weer op de (race)fiets zag?

bankrenner
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 mei 2015 11:10

bankrenner 03 aug 2022 09:34

Misschien ook een topic maken waarin Jans via een bot altijd het laatste woord heeft, dit zou vele fietskilometers (lees uren) kunnen opleveren.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 aug 2022 09:39

Waarom zo persoonlijk? Of vind jij dat dit topic over gewicht en overgewicht moet gaan? Het doet tekort aan Annemiek.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 03 aug 2022 09:59

JPAR schreef: 03 aug 2022 09:08 Ik zag gisteren een dame op de racefiets waar Annemiek wel 5 keer in kan :shock: :o

Maar de andere kant is wel dat deze dame wel fietst en waarschijnlijk er wat aan probeert te doen.

Overigens hoop ik voor haar dat ze een stevige fiets en wielset gekocht heeft. En ik wist ook niet dat er zulke grote kleding bestond.
Tsja, mannen van dat postuur zie ik ook geregeld. Maar blijkbaar hoeft dat dan niet vermeld te worden.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 03 aug 2022 10:06

bankrenner schreef: 03 aug 2022 09:34 Misschien ook een topic maken waarin Jans via een bot altijd het laatste woord heeft, dit zou vele fietskilometers (lees uren) kunnen opleveren.
Wie zegt dat die berichten niet allang door een botje geschreven worden ;-)

Maarreh, is wat hier nu gebeurt niet een soort omgekeerd fatshaming? Ik weet natuurlijk niet of vV obsessief met haar voedsel om gaat (denk van niet), maar hoe ze er uit ziet lijkt me vooral een gevolg van heel hard trainen*. En volgens mij heeft dat resultaat. Dus, hoezo ongezond?

*eigenlijk een zorgwekkende ontwikkeling dat steeds dikker de norm lijkt te worden in het dagelijks leven.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 03 aug 2022 10:18

Dat Toppic Wat ik nu weer zag bestaat al, maar online zag ik wel een hipster merk dat de moslima’s bedient shirtje met hoofddoek. Wat wel een slimme zet is :like:

Zijn de dames te dun waarschijnlijk wel, ze zitten bij de top teams, dus mag je wel verwachten dat ze daar alles goed in de gaten houden of de dames nog gezond zijn.

Probleem zit hem vooral bij de kleinere teams ( prof/amateur/jeugd) die hebben daar de budgetten er niet voor. Om iedereen persoonlijk te begeleiden. Ben je toch vooral op je zelf aangewezen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 03 aug 2022 11:14

Goudhaantje schreef: 03 aug 2022 09:02
bankrenner schreef: 02 aug 2022 15:27 Het viel mij gewoon op gisteravond,

Evenals op de podium foto van de tour waar elke vorm van het vrouwen lichaam lijkt te zijn verdwenen de afgelopen jaren.
Zie ook het verschil met b.v. Vos en Vollering en "stokjes" van de dames
[...]
Het is toch ook geen beauty contest? Het zijn sportvrouwen! Als je meer van 'vrouwelijke vormen' houdt, dan kan je beter naar het Puck Moonen topic gaan. Ik denk dat ik zelf niet heel veel onderdoe qua gewicht en beschouw mijzelf echt niet als een anorexia patiënt. Persoonlijk kijk ik liever hier naar dan vrouwen met wat 'overgewicht' op de fiets.
Hier kan ik het dus 100 % mee eens zijn. (Behalve dat ik zelf qua gewicht in een andere categorie fiets :-) ).
AVV is gewoon een absolute topatlete, die waanzinnig traint en daardoor het 'vrouwelijke' vet compleet weg traint. Boeit me verder niet dat dat zo is. Ik heb bewondering voor de atlete die ze is...

Zie je graag iets anders, volg dan inderdaad Puck Moonen of Cameron VDB op Instagram, maar ga dan niet zeuren over AvV. Dat zij dit op een gezonde manier doet, daar heb ik veel vertrouwen in. Je rijdt niet rond zoals zij als je ondervoed bent.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 03 aug 2022 11:34

53x11 schreef: 03 aug 2022 10:06 Maarreh, is wat hier nu gebeurt niet een soort omgekeerd fatshaming? Ik weet natuurlijk niet of vV obsessief met haar voedsel om gaat (denk van niet), maar hoe ze er uit ziet lijkt me vooral een gevolg van heel hard trainen*. En volgens mij heeft dat resultaat. Dus, hoezo ongezond?

*eigenlijk een zorgwekkende ontwikkeling dat steeds dikker de norm lijkt te worden in het dagelijks leven.
De algemene term is bodyshaming. mensen op basis van uiterlijke kenmerken bekritiseren of belachelijk maken.

Over topsport wordt vaak gezegd dat het niet gezond is omdat je extreem veel van je lichaam vraagt.
Als je weet waar je mee bezig bent dan is topsport in mijn ogen nog altijd stukken gezonder dan menig andere bezigheid zoals bijvoorbeeld de hele dag op kantoor werken. Dat wordt toch ook niet afgeraden?

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 03 aug 2022 11:57

Zullen we wegblijven bij whataboutism. Dan kom je namelijk nooit een steek verder.

In vrouwentopsport is het niet ongebruikelijk dat ze zoveel afvallen dat het ongezond is. Hormonale verstoringen zijn daar soms eerder normaal dan abnormaal. Als er 5 vrouwen van de 10 niet meer menstrueren dan is dat ineens een heel normale verdeling. Omdat je je in zo’n omgeving begeeft creeer je een schijnwereld waarin het erbij lijkt te horen en de grenzen dus vervagen. In mijn omgeving zijn er wel een paar gevallen van mensen die zijn doorgeschoten in hun controledrang op gewicht. Een meisje (vrouw van 24) heeft dat helaas met de dood mogen bekopen.

Het eerder voorgestelde minimum van bijvoorbeeld vetpercentage of BMI lijkt mij daarom goed. Jonge meisjes spiegelen zich. Zo hard rijden als Vos, Van Vleuten of een ander is lastig maar afvallen dat makkelijk kan doorslaan naar anorexia is voor velen wel haalbaar.

Plaats reactie