Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aankoop racefiets financieren

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 26 nov 2017 22:39

Op websites van Britse racefietsverkopers worden vaak financieringsmogelijkheden geboden, zelfs rentevrij (bv Ribble). Bij Nederlandse bedrijven zie ik dat nooit.
... más allá ...

scoloo
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 jul 2015 18:01

scoloo 26 nov 2017 22:44

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar ik kan mezelf ook geen dure fiets veroorloven. Daarom rijdt ik op een aluminium specialized. In het peloton roepen ze er wel eens wat over maar wat interesseert mij dat? Hij is 100% van mijzelf.
Biking is Living!

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 26 nov 2017 22:46

Los van het feit dat je op je al frame net zo hard rijdt als de kartonnen frames... ;)

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 26 nov 2017 22:49

de enige lening die verantwoord is , is een woonlening . Vastgoed heb ik nog niet weten dalen of je moet je huis al serieus teveel betaald hebben . Over een lange periode is vastgoed nog steeds de beste belegging.
Als je al moet beginnen lenen voor een fiets ben je m.i. niet goed bezig . Of je koopt een goedkoper karretje of je spaart ff door . 3500 is niet echt onoverkomelijk om bij elkaar te sparen.

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 26 nov 2017 22:51

scoloo schreef: 26 nov 2017 22:44 Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar ik kan mezelf ook geen dure fiets veroorloven. Daarom rijdt ik op een aluminium specialized. In het peloton roepen ze er wel eens wat over maar wat interesseert mij dat? Hij is 100% van mijzelf.
+1 trappen moet je nog steeds zelf , en het gaat toch om plezier dat je beleeft

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 26 nov 2017 23:02

Het onderwerp betreft niet een persoonlijk financieel advies. Dat is niet nodig.

Wij financieren van alles: van keukens tot auto's. Maar geen racefietsen?
... más allá ...

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 26 nov 2017 23:10

jpp schreef: 26 nov 2017 23:02 Het onderwerp betreft niet een persoonlijk financieel advies. Dat is niet nodig.

Wij financieren van alles: van keukens tot auto's. Maar geen racefietsen?

sommige mensen nemen idd voor alles en nog wat een lening (reizen , gsm's , auto's , enz) of dit een gezonde situatie is betwijfel ik ... Trouwens sparen vóór iets geeft je meer voldoening achteraf en kweek je karakter mee

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 26 nov 2017 23:57

jpp schreef: 26 nov 2017 23:02 Het onderwerp betreft niet een persoonlijk financieel advies. Dat is niet nodig.

Wij financieren van alles: van keukens tot auto's. Maar geen racefietsen?
Ik financier enkel mijn huis voor al het andere spaar ik gewoon en koop naar mijn stand. Dat er van alles door geldverstrekkers gefinancierd wordt komt omdat het als geldverstrekker een ontzettend leuk verdien model is en er genoeg mensen zijn die erin trappen. Als student had ik een bijbaan bij een elektronica winkel. Toen had je al die leuke acties van koop nu en betaal 1 of 2 jaar later. Meer dan 90% die zo’n hele gunstige regeling aanging kon het niet afbetalen in de gestelde termijn. En wat denk je dat zo’n lening voor een racefiets voor BKR registratie oplevert? Indien je nog voornemens bent om een hypotheek af te sluiten telt die gewoon erg hard mee en kan je zo duizenden euro’s schelen aan maximale hypotheek (maar ook een tophypotheek wil je natuurlijk niet).

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1682
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 27 nov 2017 00:40

Ik ken echt niemand die zijn racefiets gefinancierd heeft. Dat zegt natuurlijk helemaal niks, want zoveel mensen ken ik ook weer niet. Maar het geeft wel een indicatie dat een racefietslening geen usual business is.

Meestal gaat het toch als volgt: de beginnende racefietser start met aanschaf van een rijwiel op marktplaats. Daarmee kan hij net zo lang uit de voeten totdat er geld is voor een nieuwer exemplaar. Want dat moet er natuurlijk komen zodra de fietskoorts eenmaal is toegeslagen.

Sparen levert trouwens helemaal niks op. Beleggen wel, en dat hoeven echt geen bitcoins te zijn. Maar een beetje risico hoort er wel bij. Met een beetje goede info ga je niet alleen in AEX fondsen, maar beleg je ook in kansrijke industrieën. De aandelenmarkt is al jaren erg goed.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 nov 2017 08:51

Geld lenen voor een high-end racefiets valt voor mij in dezelfde categorie als geld lenen voor een enorme flatscreen TV. M.a.w. oliedom en een reden dat veel mensen vroeg of laat in de financiële problemen komen.

@Herman: les één in verantwoord beleggen: beleg alleen geld dat je niet direct nodig hebt en wees bereid om je geld voor langere tijd vast te laten staan. Sparen mag dan niks opleveren (sterker nog, als je inflatie meerekent kost het zelfs geld), het zou toch mijn voorkeur verdienen voor dergelijke luxe aanschaffen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 27 nov 2017 09:14

Herman_N schreef: 26 nov 2017 22:36
53x11 schreef: 26 nov 2017 22:10 Briljante financiële tips hier: geld dat je niet hebt steken in een bovengemiddeld dure fiets. Of nóg beter, beleggen in bitcoins...
Hahahaha ik trek mijn advies maar in. Maar lenen voor een racefiets raad ik echt niemand aan. Een keer een uitglijder en je bent nog jaren aan het afbetalen voor een hoopje schroot. Tenzij je er een verzekering bij financiert.
Aan de andere kant ..een beetje racefiets kost nog maar 1 Bitcoin .

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 nov 2017 09:17

53x11 schreef: 27 nov 2017 08:51 Geld lenen voor een high-end racefiets valt voor mij in dezelfde categorie als geld lenen voor een enorme flatscreen TV. M.a.w. oliedom en een reden dat veel mensen vroeg of laat in de financiële problemen komen.
Hoe kleiner de portemonnee, hoe groter de TV.

Plaats reactie