Schijfremmen en regen
- boswielrenner
- Forum-lid
Korte vraag: Maken de huidige Shimano Ultegra 8000 schijfremmen op de racefiets ook kabaal als je remt in de regen?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik heb met de Ultegra 8000 geen ervaring, wel met de SHIMANO ST-RS505/BR-RS505. (ook veel 105 genoemd)
Techniek is niet wezenlijk anders dus denk wel een goed vergelijk.
Bij natte omstandigheden met veel zand en troep op de weg komen bij geluiden regelmatig voor. Na een paar keer goed remmen is het dan wel weer weg, maar bij de volgende plas waar je door fietst is het weer terug.
Op mijn Gravel racer vind ik het niet een heel groot probleem. Bij een racer zou ik me daar wel aan kunnen ergeren.
Iemand een idee wat het "geklonk" verzoorzaakt? Zand? Denk dat schoon water niet het probleem is.
Ben wel benieuwd naar de ervaring van anderen.
Techniek is niet wezenlijk anders dus denk wel een goed vergelijk.
Bij natte omstandigheden met veel zand en troep op de weg komen bij geluiden regelmatig voor. Na een paar keer goed remmen is het dan wel weer weg, maar bij de volgende plas waar je door fietst is het weer terug.
Op mijn Gravel racer vind ik het niet een heel groot probleem. Bij een racer zou ik me daar wel aan kunnen ergeren.
Iemand een idee wat het "geklonk" verzoorzaakt? Zand? Denk dat schoon water niet het probleem is.
Ben wel benieuwd naar de ervaring van anderen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zonder er mee gereden te hebben: 99% kams van wel.boswielrenner schreef: ↑25 nov 2017 10:45 Korte vraag: Maken de huidige Shimano Ultegra 8000 schijfremmen op de racefiets ook kabaal als je remt in de regen?