Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets kopen

Pang
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jul 2016 13:21

Pang 02 nov 2017 12:13

Hi!

Ik ben nieuw in de fietswereld en zou graag willen beginnen met wielrennen. Gewoon recreatief en het streven is gemiddeld 1x per week en dit vervolgens uitbreiden. Nu is het zo dat ik al ongeveer een jaar op zoek ben naar een mooie fiets en nog steeds geen keuze heb kunnen maken. Dat zal deels aan mijzelf liggen, want ik weet gewoon niet zo goed welke fiets ik wil en welke meerwaarde bepaalde groepen hebben voor mij als beginnende fietser. Ik overweeg de volgende modellen die ik voor een vrij 'schappelijke' prijs kan aanschaffen:

- Bulls Harrier 1 (volledig Shimano 105 afgemonteerd) € 999,-
- Giant Contend SL 1 (Shimano 105, maar dan de 'oudere' RS500 cranck en Tektro remmen) € 949,-
- Cannondale CAAD Optimo 105 disc (Shimano 105, maar FSA cranck) € 1039,-
- Sensa Milano LTD mix 105 (ook de 'oudere' RS500 crack) € 899,-

Mijn vraag is dan ook welke fiets ik zou moeten kopen als ik goede kwaliteit wil en de komende jaren lekker wil kunnen fietsen. De Sensa is iets goedkoper, maar voor het prijsverschil ga ik dan liever naar de Giant Contend, aangezien deze langer framegarantie heeft dan de Sensa. De Caad Optimo heb ik wisselende recensies over gelezen, voornamelijk m.b.t. de schijfremmen. Qua uiterlijk zou ik het liefst voor de Bulls of de Giant gaan. Wat raden jullie aan? Is er veel verschil in de RS500 en de nieuwe 105 cranck? Zou ik deze eventueel later 'eenvoudig' kunnen vervangen? En de Tektro remmen, hoe zit het daarmee?

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 02 nov 2017 12:37