Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wielen voor schijfremmen < € 400,=

Mitchel
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 nov 2016 10:58

Mitchel 11 sep 2017 15:32

Ik heb een fiets met dt swiss r32 wielen. Bevallen me prima en de iets hogere velg staat mooi. Ik fiets door weer en wind en deze wielen schijnen flink sterk te zijn. Maar goed, ik heb ook jaaaa ren op aksiums gefietst wat ook prima beviel en de fulcrum 5 vond ik ook prima.

Mijn inziens moet je je bedenken of je slechts 1 wielset wil of dat je 2 sets wil hebben. Veel forummers hebben namelijk een set vor mooi weer en een set voor slecht weer. En rekening houden met je gewicht (inc fiets en eventueel bagage ) voor een lange levensduur.

Heb je slechts 1 set nodig dan zou ik proberen om te upgraden via de fietsenmaker bij aanschaf, of de meegeleverde set via marktplaats te verkopen. Met dat geld kun je ook een handgespaakte set laten bouwenen kun je zelfs nog kiezen en uit verschillende kleuren naven, spaken etc.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 sep 2017 15:38

1 van de 2 steekhoudende argumenten voor een fiets met schijfremmen is toch behoud van remkracht in nat weer (bij voorkeur in een afdaling) met carbon velgen?
Het andere argument is doseerbaarheid.

Als je dan velgen gaat kiezen, kies je toch voor carbon?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Mitchel
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 nov 2016 10:58

Mitchel 11 sep 2017 16:35

Of omdat sommigen het mooier vinden (over smaak valt niet te twisten).

Voor 400 euro kom je volgens mij geen carbon velgen tegen, althans niet bij de bekende merken.

En eerlijk gezegd weet ik ook niet of carbon net zo duurzaam is als aluminium in geval van een fiets met schijfremmen.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 11 sep 2017 20:54

valt idd nog te bezien. Het wordt niet kapot geremd en het slijt minder echter komen er wel behoorlijke krachten op de spaaknippels te staan en is het maar de vraag of de velgen uiteindelijk veel langer meegaan (je zit sowieso al vast aan hogere spaakaantallen en kruiselings gespaakte wielen (radiaal gaat niet of in ieder geval niet aan de schijf zijde). Goed gebouwde carbon schijfwielen beginnen ergens in de 800 Euro.
Wellicht kun je een setje hed ardennes vinden in de buurt van het genoemde bedrag, zien er degelijk en goed gebouwd uit.

Plaats reactie