Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Welke IQ apps heb jij op je Garmin

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37363
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 aug 2017 13:29

De titel zegt het al:
welke apps heb jij geïnstalleerd op je Garmin? Ik heb sinds kort de Edge1000 en zie door alle IQ apps het bos niet meer.
Wat zijn zinvolle aanvullingen?
Werkt de instelling/app een beetje waarbij het thuisfront kan zien waar je uithangt (livetrack)?
Less is bore

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 13 aug 2017 14:39

Livetrack werkt prima en gebruikt weinig data. Vraag is of je dat allemaal wel wilt. Anyways, ik probeer nu ook de group track uit, voorlopig even met de familie, mevr Woefdram heeft een Edge 25 die ook aan een livetrack kan worden gekoppeld.

Verder heb ik aardig wat IQ apps uitgeprobeerd en de enige die zijn blijven hangen zijn de app om je versnelling te laten zien (heb geen Di2) en de app om de resterende tijd van de batterij te tonen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 13 aug 2017 16:43

Ik heb er 3 waar ik alle 3 heel blij mee ben:
-What's my FTP (berekend je FTP tijdens je rit, werkt erg goed, moet je geen 20 minuten volgas rijden om je FTP te weten)
-Power slider: Laat visueel zien in welke vermogen-zone je zit, met kleurtjes waardoor je ook in perifeer zicht direct kan zien in welke zone je aan het rijden bent (rood is te snel :-) )
-Speed+ avg: laat in 1 veld je huidige en gemiddelde snelheid zien, je huidige snelheid kleurt rood of groen naargelang je trager of sneller rijdt dan je gemiddelde snelheid

Ik vind ConnectIQ echt een toegevoegde waarde tov de Wahoo computers.
Afbeelding

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 13 aug 2017 16:53

Heart Rate Chart: zo krijg je in de achtergrond van het balkje waar je hartslag staat een grafiekje van de laatste 5 minuten
Heart Rate and Time in Zone: krijg je in kleurtjes te zien in welke zone je zit, en hoe lang je in welke zone hebt gereden.

Heb jammer genoeg geen powermeter op de koersfiets dus ik doe het met hartslag :D

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 13 aug 2017 17:43

Oh ja, en een veld dat hartslag + zone tegelijk weergeeft, scheelt weer een veld dat ik dan ergens anders voor kan gebruiken, Die snelheid met gem snelheid ga ik uitproberen, even zoeken.

bbovenbuis
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 01 okt 2011 19:56
Locatie: Den Helder

bbovenbuis 16 aug 2017 13:32

Ik gebruik Charts, een soort analoge fietscomputer. Ziet er mooi uit en de meest gebruikte data op 1 scherm.
Van Nicholas Zephyr - Pilot Veturi

Mquitg
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2017 13:30

Mquitg 16 aug 2017 13:54

Ik gebruik als widget Accuweather.
Bij de gegevensvelden gebruik ik Speed + Avg
Ik heb ook Heart Rate Zones gebruikt maar zat dan alleen nog maar op mijn scherm te turen.

Ik ben nog wel op zoek naar een IQ dataveld die de afstand met 2 decimale aangeeft.
Nu staan er standaard 3 cijfers. Tot 9.99 km met 2 decimale Tussen 10.0 en 99.9 km met 1 decimaal en boven de 100 km geen decimale meer. Als iemand een Tip heeft welke IQ dataveld of app dit heeft lees/hoor ik dit graag

Kepa
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2017 18:51

Kepa 16 aug 2017 19:11

Ik heb de My EDGE. Werkt goed en je ziet vrij gemakkelijk de belangrijke dingen. Een beetje een gadget, net als strava live suffer code,

De widget route course is erg handig, hiermee kun je zonder laptop en draad een gpx file op je garmin downloaden en na rijden als course.

Lap history is ook handig, geeft de lap times met hartslag.

Racenotes heb ik geinstalleerd maar ik krijg het niet voor elkaar de notes op de computer te wijzigen.

Niet zozeer een IQ app, maar de actieve rijders in de buurt hebben alle paadjes en trails voor mtb in kaart gebracht met kleuren voor de moeilijkheid. Deze kaart kun je dan downloaden op de garmin en onderweg zien welk pad wel en niet dood loopt en welk pad voor jouw geschikt is. Groen-geel-oranje-rood. https://myrtillus.github.io/MTB-kartta_selaimessa.html

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 16 aug 2017 19:42

Zo uit m'n hoofd :

Time in zone, om te zien hoe lang, ik in welke zone heb gereden.
Charts, fancy scherm met veel info (die ik eigenlijk niet gebruik)
Ik had er een jaar niet gekeken en zie net wikiloc, ik ben benieuwd !

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 503
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 16 aug 2017 21:03

Routecourse, om routes van internet op de Garmin te zetten. Ideaal voor op vakantie.

Graphic Cycling Dashboard with Power Meter - Lite, een mooi overzicht van alle gegevens als je met een powermeter rijdt

wowo
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2016 23:48

wowo 17 aug 2017 21:57

Hier tot nu toe 1 gegevensvelden IQ: Heart Rate Zones Chart zoals boven reeds gezegd werkt het met een kleurenblind waarin je ook de frequentie van de hartslag kan aflezen. Erg compact en daardoor voor mij bruikbaar. Op het eerste scherm werk ik met 8 gegevensvelden:
Snelheid km/u, Gem. snelheid, Tijd, Verstrek. tijd, Percentage, Afstand, Heart Rate Zones Chart, Cadans.

Gebruikersavatar
opafiets
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 13 aug 2008 00:14

Gebruikersavatar opafiets 17 aug 2017 22:12

-heart rare zones of zoiets.
-routecourse.
-notificarion counter.
.................

Plaats reactie