Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

vervanging voor polar Cs200 cad fietscomputer

Gebruikersavatar
dutcharjo
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 okt 2008 00:03

Gebruikersavatar dutcharjo 27 jul 2017 10:39

Al jaren gebruik ik een polar cs200cad om mij van info te voorzien tijdens het fietsen.
Prima apparaat zonder veel poespas. Met cadans info en hartslag welke voor mij misschien nog wel belangrijker zijn dan mijn snelheidsmeter.

Nu doen zowel mijn snelheid- als cadanssensoren het niet meer. Op zich niet gek na jaren van gebruik. Ik heb al rondgevraagd bij Polar, rond gezocht op internet naar nieuwe computers en doe het zelf tips gekeken voor het mogelijk zelf vervangen van de sensoren.

Al doende ben ik uiteindelijk maar gaan proberen om zelf de batterijen van de sensors te vervangen mbv wat filmpjes op youtube en o.a. dit topic: viewtopic.php?f=21&t=20273&sid=36f2313b ... b&start=12

Het open snijden wil op zich wel, een nieuwe batterij erin stoppen lijkt mij ook wel. :lol:

maar daarna komt dan de vraag: werkt het nu allemaal ook weer? Voor ik het spul dicht lijm en op mijn fiets zet wil ik wel weten of het nu ook gewoon werkt. Dus ik heb de sensoren provisorisch dicht gemaakt mbv van elastiekjes die ik er strak omheen gedaan heb om het allemaal bij elkaar te houden. En vervolgens ben ik gaan testen: eerst bij de fiets zelf, maar dat wou niet. daarom heb ik van Lego maar een proefstelling gemaakt waarbij ik de sensoren dmv mijn bosch accu schroefmachine rond kan laten draaien en hopen dat ik dan snelheid en of cadans op mijn computer zie verschijnen. Tot nu toe helaas zonder succes.

In de tussentijd zijn die fietscomputer natuurlijk al ontwikkeld tot complete navigatie systemen (met bijbehorende prijzen). Daarom zit ik ook te denken of ik niet beter over kan naar de smart sensoren zodat ik mijn cadans, snelheid en hartslag gewoon op mijn telefoon kan ontvangen en alles in 1x in mijn strava mee kan nemen (dat kan ik met mijn oude sensoren niet).

Daar hoort alleen wel een behoorlijke investering bij: 3 smart sensoren kosten zo alles bij elkaar ook zo'n 100 euro. Plus dat ik dan een houder voor mijn telefoon op mijn stuur moet hebben.

Ik heb al wel even zitten kijken voor een polar smart hartslagsensor om te gebruiken. Maar nu komt het: is er een sensor die ik kan gebruiken icm mijn polar cs200 fietscomputer EN die via bluetooth de data doorstuurt naar mijn telefoon?


Of kan ik beter kijken naar een complete fietscomputer zet zoals bijv. van Bryton (https://www.fietscomputerstore.nl/produ ... gKeNvD_BwE)?

Ik ken het merk Bryton niet dus ik weet even niet wat ik moet doen.
Laatst gewijzigd door dutcharjo op 28 jul 2017 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend SL1 Disc 2017 | Ride Life. Ride Giant.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 jul 2017 10:46

Uiteindelijk wil je toch een echte fietscomputer. Geklooi met telefoons werkt niet. Kan niet tegen water, accuduur is beperkt. Nu zijn er wel accesoires op de markt waarmee je deze issues kunt tackelen maar zoals je zelf al uit hebt gevonden ben je dan meteen een som geld kwijt.

Een echte fietscomputer is dan nauwelijks duurder. Als je daarmee net zo lang denkt te doen als met je Polar, dan mag het best wat kosten toch?

Gebruikersavatar
dutcharjo
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 okt 2008 00:03

Gebruikersavatar dutcharjo 27 jul 2017 14:55

Op zich zijn er geschikte cases voor telefoons om ze te beschermen tegen water. De BBB patron bijvoorbeeld: https://www.bikeinn.com/bike/bbb-patron ... /1102265/p

als je dan vervolgens ANT+ / Bluetooth sensoren hebt kun je prima een totaal apparaat krijgen. denk ik zo.. Alleen moet ik dan dus 3 nieuwe sensoren kopen. plus die case/houder.

Bij een bryton moet ik dat ook, aangezien een cadans sensor en losse snelheidssensor niet inbegrepen zijn.
Giant Contend SL1 Disc 2017 | Ride Life. Ride Giant.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15949
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jul 2017 18:34

Als ik het zo lees heb je zo goed je huiswerk gemaakt dat je enkel nog moet beslissen.
En de eindbeslissing kan enkel jij nemen.
Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
dutcharjo
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 okt 2008 00:03

Gebruikersavatar dutcharjo 27 jul 2017 22:32

Gedeeltelijk. Ben benieuwd of ik nog geschikte goede oplossingen (merken) over het hoofd zie voor een fietscomputer met snelheids-, cadans- en hartslag sensoren.

Ik had door een 25% korting code bijna al gekozen voor een Polar m460 maar omdat mijn Polar h1 hartslag meter niet compatible is met de m460 zou ik ook die nog weer nieuw moeten kopen. Waardoor het weer extra duur wordt.

Hoop maar gewoon mijn huidige sensoren werkend te krijgen met een nieuwe batterij. Tot op heden nog geen succes helaas.
Giant Contend SL1 Disc 2017 | Ride Life. Ride Giant.

Gebruikersavatar
dutcharjo
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 okt 2008 00:03

Gebruikersavatar dutcharjo 28 jul 2017 09:21

Dit zijn nu mijn opties:
Afbeelding

Waar kan ik het beste voor gaan?

de hartslagsensor bij de 3e optie is gebaseerd op een 2e hands sensor via marktplaats die compatible is met de m460.
Giant Contend SL1 Disc 2017 | Ride Life. Ride Giant.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 28 jul 2017 21:21

IK kan alleen mijn ervaring delen, en dat is dat ik heel blij ben te hebben geïnvesteerd in een gps navigatie fietscomputer.
Verder heb je helaas gelijk dat er geen sensoren bestaan die compatibel zijn met de cs200 en de moderne spullen.
Welke keuze voor jou dus het beste is, hangt af van je portemonnee. Maar bedenk daarbij een grote investering doet maar even zeer, terwijl een foute investering nog heel lang zal blijven knagen.
Mijn advies is dan ook: wil je het op korte termijn betaalbaar houden, koop dan de sensoren voor je telefoon.

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 29 jul 2017 08:55

Garmin edge 25 bundel voor 170e geen optie?

Gebruikersavatar
ronin
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar ronin 29 jul 2017 11:12

Ik heb de Bryton Rider 100. Dit is mijn eerste GPS fietscomputer. Echt een super apparaat.
Start snel op, geen gedoe, duidelijk af te lezen, ook in de zon. Ik gebruik de data voor Strava en dat werkt perfect.

Gebruikersavatar
dutcharjo
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 okt 2008 00:03

Gebruikersavatar dutcharjo 29 jul 2017 13:30

herwerdenrijder schreef: 29 jul 2017 08:55 Garmin edge 25 bundel voor 170e geen optie?
De bundel is nog zonder snelheid- en cadans sensor wat ik zag. Via wiggle inclusief de beide sensoren kost de set 200-.

Ik heb nu prima reviews gelezen over de lezyne. Als ik mijn sensoren niet meer aan de praat krijg met nieuwe batterijen, ga ik voor die macro gps denk ik.
Giant Contend SL1 Disc 2017 | Ride Life. Ride Giant.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15949
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 jul 2017 14:11

scottwilko schreef: 28 jul 2017 21:21........ een grote investering doet maar even zeer, terwijl een foute investering nog heel lang zal blijven knagen................
Een waarheid als een koe.
I know myself like no one else
Nothing to defend

DikkieDick
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 aug 2015 09:29
Locatie: Groningen
Contact

DikkieDick 02 aug 2017 09:24

ronin schreef: 29 jul 2017 11:12 Ik heb de Bryton Rider 100. Dit is mijn eerste GPS fietscomputer. Echt een super apparaat.
Start snel op, geen gedoe, duidelijk af te lezen, ook in de zon. Ik gebruik de data voor Strava en dat werkt perfect.
Ik zit ook wat te oriënteren. Klinkt ook aardig als bundel met sensoren. Neig eigenlijk ook wel naar de 330 of 530. Dub even of ik navigatie wil en dan nog schermmaat.
Gebruik nu overigens 'gewoon' mijn Polar M400 maar is nu niet meer echt handig op stuur te monteren sinds er een opzetstuur op zit. ;-)

Plaats reactie