Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Praatprogramma's rondom de Tour 2017

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 18 jul 2017 18:19

Quarantanove schreef: 18 jul 2017 18:03 Vanavond weer een echt interessante gast in de avondetappe. Eentje van de grote generatie: Henk Lubberding. Hopelijk met ook weer mooie beelden uit zijn actieve tijd.
ik kan Henk Lubberding echt niet serieus nemen, die man praat zo'n hoop onzin.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 jul 2017 18:47

Lubberding: "Donkere jongen, negertje. Nou ja, negertje. Hij was wel ehhh heel zwart. Dus ik noem dat dan maar een neger. Het is verbazend dat die überhaupt op een fiets kenne rije."
Laatst gewijzigd door havana op 18 jul 2017 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2017 18:51

kawouter schreef: 18 jul 2017 18:19
Quarantanove schreef: 18 jul 2017 18:03 Vanavond weer een echt interessante gast in de avondetappe. Eentje van de grote generatie: Henk Lubberding. Hopelijk met ook weer mooie beelden uit zijn actieve tijd.
ik kan Henk Lubberding echt niet serieus nemen, die man praat zo'n hoop onzin.
Het verbaast je toch niet wie er wel enthousiast is? ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5738
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 18 jul 2017 19:55

VLV dit jaar nog niet gezien.
AE vind ik wel wat hebben in deze opzet, wat meer wielergerelateerde gasten als bij Smeets.
Of Dionne de koers snapt weet ik niet maar echt slecht doet ze het niet in mijn ogen.
En wat Smeets betreft begrijp ik Havana wel, ik heb het idee dat Smeets in de jaren 90 voor het laatst serieus verslag heeft gedaan van een wielerkoers en daarin is blijven hangen.
Herman vind ik een prima presentator alleen als hij zo staat te improviseren bij die rennershotels vind ik hem op die gozer van de kortingsbrigade van rtl4 lijken. ;)

Gebruikersavatar
AmstelGoldRaas
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 18 jul 2017 20:19

Ach, bij Smeets heb ik altijd het idee dat iedereen elkaar een beetje napraat. Het is natuurlijk 'not done' om als serieuze wielerliefhebber Smeets te kunnen waarderen, dat begrijp ik ook wel.

En het feit dat hij wel eens een naam verkeerd uitspreekt of de verkeerde renner te pakken heeft betekent natuurlijk niet dat hij niets van wielrennen weet. Het een heeft zelfs vrij weinig met het ander te maken.

ZvanScapin
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jul 2015 09:01

ZvanScapin 18 jul 2017 20:37

Karl66 schreef: 18 jul 2017 15:17
havana schreef: 18 jul 2017 15:09 Genee weet meer van wielrennen dan Mart.
Alsof dat een prestatie is? :D
t is een hele prestatie van Mart: 25 jaar de tour verslaan en nog niets weten van de koers

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 18 jul 2017 22:42

Helemaal eensch met Havana

(zowel wbt Tdj als De Mart)

Trouwens, een andere inval betreft "domme" vragen van presentatoren: Kan natuurlijk ook tv dingetje zijn om de reporter/tafelgast een beetje voer te geven om zijn verhaal voort te zetten (en om het programma wat toegankelijker te maken voor het grote publiek).

Presentatie bij actualiteitenprogramma's doen niet anders, die weten echt zelf het antwoord wel op de stichting open deur vragen die ze vaak stellen ;)

(hierbij doel ik niet op Smeets, programma's met Smeets dienen louter en alleen om Smeets op een voetstuk te zetten)

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 18 jul 2017 23:11

RKN schreef: 18 jul 2017 22:42 (hierbij doel ik niet op Smeets, programma's met Smeets dienen louter en alleen om Smeets op een voetstuk te zetten)
Zo ook voor Genee, met hem in een programma zapp ik met 100% zekerheid door.
Ik ben geen voetbalfan, dus ik mis verder niets. ;)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 jul 2017 23:13

daniel1975 schreef: 18 jul 2017 18:51
kawouter schreef: 18 jul 2017 18:19
Quarantanove schreef: 18 jul 2017 18:03 Vanavond weer een echt interessante gast in de avondetappe. Eentje van de grote generatie: Henk Lubberding. Hopelijk met ook weer mooie beelden uit zijn actieve tijd.
ik kan Henk Lubberding echt niet serieus nemen, die man praat zo'n hoop onzin.
Het verbaast je toch niet wie er wel enthousiast is? ;-)
Ik snap het dedain t.a.v. Henk Lubberding wel, maar je moet even door hem heenkijken.
Ik heb even gekeken omdat ik destijds rond 1976/77 Henk regelmatig tegenkwam op m'n trainingen (hij kwam uit Voorst , een 20 km bij mij vandaan), ik reed ook wel eens een stuk met hem op, dat kwam er dan op neer dat ik kilometers aan z'n wiel hing en ik af en toe 200 meter overnam....hij was toen net prof geworden en ik een lokaal amateurtje.
Er kwam helemaal niks onzinnigs uit zijn mond vanavond, hij heeft alleen af en toe de neiging om mensen te waarschuwen voor de gevaren van afdalen en zware inspanningen..... denkt dat we allemaal beginners zijn.
Hij praat nog precies zo als hij 40 jaar geleden vertelde over het boerenbedrijf van z'n ouders.
Ik zie hem 10x liever dan een blaaskaak als Stef Clement.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 19 jul 2017 09:26

Lubberding viel me gisteren idd heel erg mee. Todat hij die acteur de les ging lezen, zonder ook maar enige voorkennis. Dat is exact wat ik zo vermoeiend aan hem vind.

Ik heb ooit een clinic van hem gehad, ging hij op eigen gelegenheid in de koffiepauze alle sturen en zadels anders zetten. Eigenlijk wat je zegt Keezx, hij denkt dat iedereen een beginner zonder enige kennis en ervaring is. Dat zelfingenomen, bevooroordeelde trok ik tijdens die clinic erg slecht. Dan was een week fietsen met GJ Theunisse een compleet andere ervaring.

(ik kwam hem toevallig laatst tegen langs de a50, op zijn gazelle en in zijn mintgroene truitje).

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 jul 2017 09:31

Hij sloeg inderdaad behoorlijk de plank mis. Eerst door te zeggen dat die acteur goed op z'n fiets zat (wat overduidelijk niet zo was, zat als een pannenkoek op z'n kader), ten tweede door te veronderstellen dat hij ongetraind de Galibier opgereden was, terwijl er maanden van voorbereiding aan vooraf gegaan waren.

Verder vraag ik me echt af waarom de AE vaak van die nono's uitnodigt die werkelijk niets hebben met de koers.

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 19 jul 2017 10:21

Gek, dat laatste heb ik net bij Vive le Vélo: de (weinige) Avondetappes die ik tot dusver zag hadden altijd wel (relatief) interessante gasten (de babbel met Wuyts vond ik best onderhoudend, ook al ben ik géén Wuyts-fan), terwijl het bij Vive le Vélo (waar ik, eerlijk is eerlijk, nog minder naar kijk) vaak lijkt (of toch zeker leek) te volstaan een bekende tv-kop te hebben om mee aan de tafel te mogen aanschuiven...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie