Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Radeloos! Stug littekenweefsel na zitvlakoperatie

BramH
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 okt 2016 12:43

BramH 18 apr 2022 17:59

Orlok schreef: 18 apr 2022 10:42
BramH schreef: 18 apr 2022 10:28 Helaas allemaal heel herkenbaar wat ik hierboven lees. Ik vraag me af hoe het de OP is vergaan sindsdien?

Ik zelf worstel nu al jaren met zitvlakproblemen en helaas heeft dit geresulteerd in een operatie begin 2020. Een onderhuidse-ontsteking precies onder m'n linker zitbotje is toen opengelegd en zou van binnenuit moeten dichtgroeien en genezen. Een tijdrovend proces van maanden verder resulteerde in een soort van semi-open wond die elke keer na te zijn genezen weer openging door frictie op het zadel.

Dit proces, vol frustraties, heb ik een jaar volgehouden en me in November 2021 weer laten opereren en mezelf voorgenomen niet meer te gaan fietsen voordat de wond volledig was hersteld. Je voelt het al aankomen, maanden verder eindelijk een ritje gemaakt en na afloop was het foute boel. Wond toch weer open.

De behandelende chirurg heeft toen nogmaals de wond bijgesneden en gehecht en dit zou het euvel eindelijk hebben moeten oplossen. Helaas nu weer maanden verder ben ik weer terug bij af.

Ik vrees dat ik het advies van de arts maar ter harte moet nemen en maar gewoon helemaal moet stoppen met fietsen want m'n lijf is er helaas niet voor gemaakt lijkt het. Maar ik verzet me hevig tegen het idee dat ik nooit meer fatsoenlijk pijnvrij en klachtenvrij zal kunnen fietsen. Ik heb een hekel aan hardlopen, lang zwemmen word ik ook niet blij van en voor een sportschoolregime mis ik de discipline.

Kortom: ik vind alleen fietsen helemaal te gek en heeft me zoveel gebracht qua gezondheid maar ik ben net als de OP destaijd
Ik ben net als de OP destaijd . . . . :?:
Serieus uit het hele stuk tekst kun je niet herleiden dat ik het woord "destijds" verkeerd typte?

Bedankt voor je bijdrage

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 apr 2022 19:24

Orlok was niet de enige en ik begrijp met de uitleg nog steeds niet wat je met die zin bedoelt.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 18 apr 2022 19:30

Dat hij hetzelfde probleem heeft als de topicstarter
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 01 mei 2022 22:26

Geen ervaring met littekens op het zitvlak, maar wel met zadels en stugge littekens (rug in mijn geval). Door een huidkanker plek die weg gesneden werd had ik 5x5cm huid tekort op de rug en het litteken had nogal wat spanning en was behoorlijk stug. Bevriende fysiotherapeut adviseerde litteken creme van biodermal, elke avond goed inmasseren en na 1 maand was de spanning op gebogen rug voorbij.
Met zadels heb ik goede ervaringen met ism, zijn wat beter afgestemd op zitproblemen en mag je vrijblijvend langer testen (dacht 2 weken).
Dogma F

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 mei 2022 14:07

OP = Openingspost
TS = Topic Starter

OP = TS

Waarvan na twee pagina’s antwoorden overigens bitter weinig meer vernomen is….
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 03 mei 2022 16:00

Vlgns mij zitten beide nog steeds met hetzelfde probleem, de één sinds juni 2017 en de ander sinds 18 april jl. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

BramH
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 okt 2016 12:43

BramH 08 mei 2022 01:26

henkv schreef: 27 jun 2017 22:34 Als je chronische zitbotprobelemen hebt is er 1 oplossing: niet meer op je zitbotjes zitten! Ik heb zo'n zadel, inmiddels ruim 14000 km op gereden en NOOIT meer problemen met de zitbotjes gehad. http://infinitybikeseat.com/shop/ De N serie krijg je voor 150$ als je een kortingskode vraagt. In RAAM gebruikte dit jaar 9 solos dit zadel (versie L2).

Het is echter niet zo dat gelijk al je problemen de wereld uit zullen zijn. Als je bv een smal zeem hebt zal je net op het randje zitten. Je zeem moet dus breder zijn, bv assos neopro.

Iedereen die roept, kan niet (ik in hebt begin ook) heeft ongelijk. Als je het drukpunt bekijkt (de hele rand) is die veel groter dan waar je normaal met je zitbotjes op drukt. Nu ken ik je postuur niet, maar op de website kun je lezen wat zij de randvoorwaarden vinden.

Overigens je krijgt wel wat bekijks met dit zadel, maar ik heb geen zadelpijn meer ook niet op > 1000km ritten.
Zijn die zadels ergens te testen, weet je dat?

Plaats reactie