Koppel en stroomsterkte zijn gerelateerd, hoe hoger het aantal ampere, des te meer koppel. Vandaar dat de 36V variant minder koppel heeft, immers lagere stroomsterkte bij hetzelfde vermogen. Zo zijn toerental en voltage ook gerelateerd.
http://doswa.com/projects/motor_torque_speed/motor.pdf
E-bike, 24 versus 36 volt
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
los ervan of ik weet wat nu beter is 24v of 36v weet ik wel dat 15nm veel te weinig is
Voorheen hadden de Gazelle innergy modellen dat ook maar zou ik kan je garanderen op het vlakke heb je er nog maar relatief weinig aan
Ik rij een Giant triple X beetje het Gazelle idee maar dan met voorwiel aandrijving en vast stuk goedkoper dan de Gazelle want de Bosch is gewoon duurder
Bewust de keuze gemaak voor de voorwiel want daar kan je meer freewheelend mee rijden en een middenmotor niet want die werkt met een krachtsensor en ik wil niet altijd kracht hoeven zetten en op het vlakke is een middenmotor echt geen voordeel.
Iemand die hier gaat toeren in het heuvelland heeft er wel wat voordeel bij want met gemiddeld z`n 60nm is die wel sterket
30nm op het voorwiel wilt trouwens niet zeggen dat de middenmotor dubbel zo sterk is maar het is wel erg goed merkbaar bergop
gemiddelde voorwiel aandrijver heeft momenteel gewoon tussen de 25 en 35 nm en dat is opzich goed te doen
meer dan 35nm zoals Qwic heeft is eigenlijk te sterk op het voorwiel zeker als je het ding zoals mij altijd op de hoogste stand zet want de Qwic heeft al moeite om het op de weg te krijgen maar dat gaat allemaal nog prima
Wat betreft het voltage is het wel zo dat je een stuk meer cellen hebt bij een 36v en zo meer accu capaciteit kunt regelen
elke cel is immers 1.5v en worden in serie geschakelt
Voorheen hadden de Gazelle innergy modellen dat ook maar zou ik kan je garanderen op het vlakke heb je er nog maar relatief weinig aan
Ik rij een Giant triple X beetje het Gazelle idee maar dan met voorwiel aandrijving en vast stuk goedkoper dan de Gazelle want de Bosch is gewoon duurder
Bewust de keuze gemaak voor de voorwiel want daar kan je meer freewheelend mee rijden en een middenmotor niet want die werkt met een krachtsensor en ik wil niet altijd kracht hoeven zetten en op het vlakke is een middenmotor echt geen voordeel.
Iemand die hier gaat toeren in het heuvelland heeft er wel wat voordeel bij want met gemiddeld z`n 60nm is die wel sterket
30nm op het voorwiel wilt trouwens niet zeggen dat de middenmotor dubbel zo sterk is maar het is wel erg goed merkbaar bergop
gemiddelde voorwiel aandrijver heeft momenteel gewoon tussen de 25 en 35 nm en dat is opzich goed te doen
meer dan 35nm zoals Qwic heeft is eigenlijk te sterk op het voorwiel zeker als je het ding zoals mij altijd op de hoogste stand zet want de Qwic heeft al moeite om het op de weg te krijgen maar dat gaat allemaal nog prima
Wat betreft het voltage is het wel zo dat je een stuk meer cellen hebt bij een 36v en zo meer accu capaciteit kunt regelen
elke cel is immers 1.5v en worden in serie geschakelt
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Maar wel handig met kinderzitjes en eventueel meenemen om op te laden.havana schreef: ↑19 mei 2017 12:08 Zo'n batterij op de onderbuis vind ik wel ontzettend lelijk. Een middenmotor ook trouwens, maar daar kan ik nog mee leven.
Gazelle heeft ook nog wel een model dat je me aanspreekt
https://www.fietsenwinkel.nl/gazelle-he ... lsrc=aw.ds
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15826
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Mijn echtgenote heeft een Giant Ease-E+2 met voorwielmotor.
Op een testdag, bij de Belgische invoerder, vond zij de voorwielmotor iets prettiger als ondersteuning tegenover de middenmotor die meer "schokte".
Volgens de Giant medewerker was de oorzaak waarschijnlijk omdat zij niet gelijkmatig meetrapte, als je stopt met trappen stopt ook de ondersteuning.
Heb je deze al eens bekeken "Giant Triple X E+"
Op een testdag, bij de Belgische invoerder, vond zij de voorwielmotor iets prettiger als ondersteuning tegenover de middenmotor die meer "schokte".
Volgens de Giant medewerker was de oorzaak waarschijnlijk omdat zij niet gelijkmatig meetrapte, als je stopt met trappen stopt ook de ondersteuning.
Heb je deze al eens bekeken "Giant Triple X E+"
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Klinkt alsof je weet waar je het over hebt, maar het gaat hier over een sterke fietser die na een ritje van 11 km naar z'n werk niet wil hoeven te douchen.
Daarvoor hoef je de lat niet heel erg hoog te leggen IMO.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig