Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 13 okt 2021 07:44

Gisteren mijn Karoo 2 ontvangen. Snelle levering (een dag na de bestelling) en goed geïnformeerd over de voortgang.

De eerste indruk is positief. Na het downladen van de laatste software, inloggen met mijn account en het koppelen van de sensoren kon ik gelijk mijn eerste rit maken. Met behulp van de Garmin adapter past alles goed en strak in de mount. Zelfs bij een val met mijn MTB bleef alles goed op zijn plek.

Het is veel te vroeg om een vergelijking met mijn Garmin te maken, maar de helderheid en afleesbaarheid van het scherm is erg goed. In het donker kon ik de helderheid erg laag zetten en toch alle informatie zien.

Vraag voor de andere gebruikers:
Maken jullie gebruik van live track? Zo ja, doen jullie dat dan via wifi of een simkaartje?

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 13 okt 2021 18:16

Ik zou de live track functie graag gebruiken, maar ik zit te wachten tot HH dit gaat ondersteunen via de Bluetooth companion app. Volgens mij staat dit op de roadmap. Ik heb wel overwogen een SIM met goedkoop abonnement te nemen, maar vind het toch wat teveel gedoe.

Eigenlijk vind ik de onhandige/beperkte live track mogelijkheden en het beperkte dashboard zo'n beetje de enige achteruitgang vergeleken met de Wahoo Bolt die ik eerst had.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 13 okt 2021 19:13

De livetrack is het enige wat me nog echt tegenhoud om de Karoo op het verlanglijstje te zetten (ik vind het wel aangenaam dat bij thuiskomst het eten klaar staat ;-) )
Afbeelding

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 13 okt 2021 19:45

Vandaag de tweede rit gereden met de Karoo 2. De live tracking via de telefoon hotspot gebruikt om te testen. Werkt uitstekend. Althans volgens mijn vrouw ;) Ik ga ook nog testen met de live location in whatsapp. Dat scheelt wellicht batterijduur.

Voorafgaand een profiel voor de racefiets gemaakt en wat data schermen geselecteerd die ik wil gebruiken. Dat ging allemaal verbluffend gemakkelijk. Tijdens de rit zowel het swipen gebruikt om de schermen te wisselen als het gebruik van de knop. Allemaal top. Wat me is opgevallen is dat de kaart er erg mooi uit ziet met veel details zonder dat het onoverzichtelijk wordt.

Deze week even een route maken en dan ook de navigatie maar proberen. Ben benieuwd.

Het dashboard is erg beperkt natuurlijk als je dit met garmin connect vergelijkt. Ik weet nog niet of ik dat wel erg ga vinden. Ik heb al zo veel plekken waar ik veel informatie kan vinden (trainingpekas, strava). Een route maken was wel weer heel erg snel gedaan.

Gebruikersavatar
Black_64
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 mei 2016 08:58

Gebruikersavatar Black_64 13 okt 2021 19:57

asmeets schreef: 13 okt 2021 07:44 Vraag voor de andere gebruikers:
Maken jullie gebruik van live track? Zo ja, doen jullie dat dan via wifi of een simkaartje?
Via een simkaartje. Deze moet ik 1x per jaar herladen (anders vervalt de data).
Het data verbruik is weinig. Bij mij is dit minder dan 1 GB per jaar.
Specialized Roubaix SL4 Sport 2017

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 13 okt 2021 19:58

asmeets schreef: 13 okt 2021 19:45 Vandaag de tweede rit gereden met de Karoo 2. De live tracking via de telefoon hotspot gebruikt om te testen. Werkt uitstekend. Althans volgens mijn vrouw ;) Ik ga ook nog testen met de live location in whatsapp. Dat scheelt wellicht batterijduur.

Voorafgaand een profiel voor de racefiets gemaakt en wat data schermen geselecteerd die ik wil gebruiken. Dat ging allemaal verbluffend gemakkelijk. Tijdens de rit zowel het swipen gebruikt om de schermen te wisselen als het gebruik van de knop. Allemaal top. Wat me is opgevallen is dat de kaart er erg mooi uit ziet met veel details zonder dat het onoverzichtelijk wordt.

Deze week even een route maken en dan ook de navigatie maar proberen. Ben benieuwd.

Het dashboard is erg beperkt natuurlijk als je dit met garmin connect vergelijkt. Ik weet nog niet of ik dat wel erg ga vinden. Ik heb al zo veel plekken waar ik veel informatie kan vinden (trainingpekas, strava). Een route maken was wel weer heel erg snel gedaan.
Ik gebruik de basale routeplanner van HH ook voor vrijwel al m'n routes. De mogelijkheden zijn zeker niet zo uitgebreid als bijvoorbeeld Komoot of Strava, maar in mijn geval ruim voldoende. Synchronisatie met de K2 werkt ook naadloos.

Mocht je zoals ik in een omgeving wonen met veel veerpontjes --> de HH routeplanner weigert te routeren via een pont. Dit lukt alleen door ver in te zoomen en meerdere punten vlak na elkaar te plaatsen op de pontroute. Nadeel is dan weer dat in het geval van rerouten de K2 de route via de pont weigert. Pas als je weer op de geplande route rijdt wordt de pont weer meegenomen in de navigatie route.

Ik ben het met je eens dat er zoveel andere platforms zijn waar je meer informatie vindt over je activiteiten dat ik het in het HH dashboard niet echt mis.

Wel vind ik het een gemis dat je het HH dashboard móet gebruiken om routes te importeren. Toen HH in de zomer meer dan 24 uur downtime had kon je simpelweg geen routes meer maken of importeren. De K2 zou een manier moeten hebben om een gpx bestand in een mapje te slepen zodat je alsnog kan navigeren.
Misschien een beetje muggenziften, maar het geeft wel aan hoe afhankelijk je bent van het HH dashboard...

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 13 okt 2021 20:59

Black_64 schreef: 13 okt 2021 19:57 Via een simkaartje. Deze moet ik 1x per jaar herladen (anders vervalt de data).
Het data verbruik is weinig. Bij mij is dit minder dan 1 GB per jaar.
Welke gebruik jij daar voor? Heb al gezocht maar kan niks vinden wat een voor mij normale prijs heeft.
Dacht gewoon even een prepaid kaartje te kopen wat ik af en toe aanvul met tegoed.

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 13 okt 2021 21:02

Rubik schreef: 13 okt 2021 19:58
Wel vind ik het een gemis dat je het HH dashboard móet gebruiken om routes te importeren. Toen HH in de zomer meer dan 24 uur downtime had kon je simpelweg geen routes meer maken of importeren. De K2 zou een manier moeten hebben om een gpx bestand in een mapje te slepen zodat je alsnog kan navigeren.
Misschien een beetje muggenziften, maar het geeft wel aan hoe afhankelijk je bent van het HH dashboard...
Mee eens. Ofschoon het via het dashboard goed werkt moet je altijd internet hebben en de site moet beschikbaar zijn. Een GPX bestand van bijv. je smartphone via bluetooth overzetten naar je Karoo zou toch mogelijk moeten zijn gezien de Karoo ook bluetooth heeft.

Gebruikersavatar
Black_64
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 mei 2016 08:58

Gebruikersavatar Black_64 13 okt 2021 21:46

asmeets schreef: 13 okt 2021 20:59
Black_64 schreef: 13 okt 2021 19:57 Via een simkaartje. Deze moet ik 1x per jaar herladen (anders vervalt de data).
Het data verbruik is weinig. Bij mij is dit minder dan 1 GB per jaar.
Welke gebruik jij daar voor? Heb al gezocht maar kan niks vinden wat een voor mij normale prijs heeft.
Dacht gewoon even een prepaid kaartje te kopen wat ik af en toe aanvul met tegoed.
Het is ook een prepaid kaartje.
Ik heb je een berichtje gestuurd met de nodige info.
Specialized Roubaix SL4 Sport 2017

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 okt 2021 08:48

Misschien handig voor de rest van het forum om het gewoon publiek te delen.

Begrijp ik goed dat de Karoo niet gewoon via het internet van de telefoon kan livetracken?

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 14 okt 2021 08:51

Idd, ik zou ook graag weten welke goedkope prepaid oplossing goed werkt met de K2.
De K2 kan prima via een hotspot Wifi netwerk livetracken. Ik heb dit nog nooit gebruikt omdat dit volgens mij een aardig battery drain geeft op de telefoon.

Echo
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 14 okt 2021 12:09

havana schreef: 14 okt 2021 08:48 Misschien handig voor de rest van het forum om het gewoon publiek te delen.

Begrijp ik goed dat de Karoo niet gewoon via het internet van de telefoon kan livetracken?
Zeker wel. Niet via een BT verbinding maar alleen via de HotSpot functie. De K2 moet een internetverbinding hebben dus dat is óf via een SIM, óf via een Hotspot.
Voor degene die z'n telefoon thuis laat is de SIM dus de enige oplossing.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Plaats reactie