Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 14 okt 2021 12:21

Ik denk dat een linkje wel mag. Er worden ook links naar fabrikanten etc geplaatst. Mag had niet dat geeft de moderator dat wel aan ga ik van uit.

Via wereldwijdwifi.nl kun je een sim kaart bestellen. Met dank aan Black_64 voor de informatie. De kosten daarvan vallen inderdaad binnen een range die ik nog bereid ben te betalen als ik er een wil gaan aanschaffen. Ik zit nog in de onderzoeksfase.

Via een hotspot werkte gisteren in ieder geval prima. Er wordt wel gewaarschuwd dat dit er voor zal zorgen dat de batterij van de karoo sneller leeg is.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 okt 2021 13:11

Voordeel van die van wereldwijdwifi is in ieder geval dat de data niet verloopt MITS je 1x per jaar opwaardeert. Dat moet je dus even heel goed in de gaten houden.

Ik heb dit bij de mobieltjes van mijn kinderen al wel eens aan de hand gehad, waardoor ik voor hen uiteindelijk maar gewoon het goedkoopste abo heb afgesloten. Was een beetje klaar met simkaarten die steeds verlopen.

Overigens vind ik het vrij onbegrijpelijk dat de Karoo niet gewoon via BT het internet van je mobiel kan gebruiken. Dit is common practice in de wereld van de fietscomputer en belast de accu niet nadelig.
Laatst gewijzigd door havana op 14 okt 2021 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Echo
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 14 okt 2021 13:18

Wellicht zit het hem in het feit dat de Karro eigenlijk al een Android telefoon is die aangepast is om als Fietscomputer te werken? Dan kan het wel eens lastig zijn om een tel-tel verbinding via BT op te zetten voor datacommunicatie?
Ik verzin ook maar wat hoor...
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 okt 2021 13:23

Lijkt me heel gek want de apparaten van Wahoo lopen ook op een vorm van Android.

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 14 okt 2021 16:44

En bovendien is er gewoon een BT-verbinding voor koppeling met je telefoon voor berichten e.d., Maar verder ben ik in mijn nopjes met de Karoo 2.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 14 okt 2021 17:34

Ik denk dat het voor Hammerhead gewoon een kwestie van prioriteiten stellen is. Ik las recent dat momenteel de stabiliteit de hoogste prio heeft, en dat toevoegen van nieuwe functies even op een lager pitje staat.
Het team ontwikkelaars is waarschijnlijk klein. Ik kan me voorstellen dat het uitbreiden van de BT connectiviteit daarom nog wel even kan duren...

Qua stabiliteit heb ik geen klachten. Prima ding!

Gebruikersavatar
Black_64
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 mei 2016 08:58

Gebruikersavatar Black_64 14 okt 2021 18:40

asmeets schreef: 14 okt 2021 12:21 Ik denk dat een linkje wel mag. Er worden ook links naar fabrikanten etc geplaatst. Mag had niet dat geeft de moderator dat wel aan ga ik van uit.
Dit is de link die ik via een berichtje had gestuurd.
Deze kaart werkt op mijn Karoo 2.
Geen gedoe met pin-code etc....

https://wereldwijdwifi.nl/simkaarten/europa_simkaart/

Europa simkaart

Blijf overal binnen de EU online met de Europa simkaart. Zonder abonnement. De simkaart wordt tijdelijk inclusief 2GB datategoed geleverd. Na ontvangst kun je op ieder moment, waar je ook bent een extra databundel toevoegen. Je ontvangt een simkaart op nano-formaat, met daarbij een 3-in-1 adapter set om ieder formaat simkaart te kunnen maken. Plaats de simkaart in je device en wijzig eenmalig de APN-instellingen, daarna ben je klaar om online te gaan.

Je ontvangt bericht per e-mail zodra je datategoed onder de 250MB, 100MB of 0MB komt!

Prijsplan: Lifetime Europe 2G/3G/LTE
APN: internet.keepgo.com
Dataroaming: Aan
havana schreef: 14 okt 2021 13:11 Voordeel van die van wereldwijdwifi is in ieder geval dat de data niet verloopt MITS je 1x per jaar opwaardeert. Dat moet je dus even heel goed in de gaten houden.
Klopt helemaal. Maar in je klanten zone wordt dit netjes bijgehouden.
En zie je hoeveel data en dagen je nog hebt.
Specialized Roubaix SL4 Sport 2017

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 16 okt 2021 20:40

Hierbij de ervaringen na de vier eerste ritten.

PLUS
  • Je bent snel aan de slag. Opstarten, wifi koppelen, laatste software versie downloaden, inloggen, sensoren koppelen en je kunt gaan rijden.
  • Het gebruiksgemak. Alle functionaliteit is gemakkelijk te vinden. Toevoegen en aanpassen van profielen is snel gedaan
.
  • Helderheid en afleesbaarheid van het scherm en de kaart. Dat is gewoon top.
  • De climb functie werkt goed en herkent ook de woldberg bij mij in de buurt. De klim wordt over een deel van het scherm getoond. De andere helft kun je gewoon aflezen.
  • Routes maak je heel snel en eenvoudig op het dashboard. Een route volgen werkt uitstekend met zeer goede aanwijzingen op rotondes na. Rerouting werkt snel en goed als je verkeerd rijdt.
MIN
  • Opstarten duurt vrij lang. 30-45 seconden.
  • Routes laden werkt traag. Zijn ze eenmaal geladen werkt dit wel weer snel.
  • Beide stofkapjes voor de usb-c aansluiting ben ik al verloren onderweg. Gewoon uit het apparaat getrild. Dat is echt een minder goede keuze van Hammerhead.
  • Live track via wifi en een hotspot werkt nog niet naar behoren.

Overall ben ik tot nu toe zeer positief verrast over de Karoo. Als iemand een tip heeft voor de stofkap hou ik me aanbevolen

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 16 okt 2021 21:05

Laadpoort gewoon open laten, gaat prima bij mij. Ook bij regen, wind, stof, etc.

Gebruikersavatar
Black_64
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 mei 2016 08:58

Gebruikersavatar Black_64 16 okt 2021 22:21

USB connector met magnetische kabel gebruiken om te laden.
Dan blijft de usb connector in je Karoo zitten.
Ik heb die met de ovale aansluiting.
Specialized Roubaix SL4 Sport 2017

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 03 nov 2021 19:14

Mocht er nog iemand op het punt staan een Karoo 2 te bestellen, ik kan een promotiecode delen voor een gratis Hammerhead hartslagmeter, geldig tot 10 november. Ding kost nieuw €64.

Voor de volledigheid: jij krijgt dan een gratis HRM bij je bestelling, en ik krijg er 1 toegestuurd. Beiden blij dus 🙂

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 nov 2021 17:57

asmeets schreef: 16 okt 2021 20:40 .........
Overall ben ik tot nu toe zeer positief verrast over de Karoo. Als iemand een tip heeft voor de stofkap hou ik me aanbevolen
Bij Ali enkele centen per 10 stuks.
Met een beetje zoeken kan het nog wel een stuk goedkoper.
En dichter bij huis ook aan 0,07 Euro/stuk en zelfs per stuk te bestellen :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie