Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 jun 2022 11:42

daniel1975 schreef: 05 jun 2022 07:47 Wordt jij nu ook influencer?
Dan binnenkort ook in bikini op insta? ;-)
Puck Jansen of Frankie Moonen :lol: :lol: :lol:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 05 jun 2022 18:03

havana schreef: 04 jun 2022 22:24 Wel frappant dat ik precies na dit bericht dan toch een review-exemplaar toegestuurd kreeg :D (had er al eens om gevraagd). Never the less: review is in de maak...
Ik ben benieuwd naar jouw review! Ik vind dat Hammerhead (of SRAM tegenwoordig) niet veel aan promotie / naamsbekendheid doet. Op een paar overwegende positieve reviews van bijvoorbeeld DCRainmaker na dan.
Had verwacht dat Hammerhead de Karoo 2 uiteindelijk ook wel zou gaan verkopen in winkels, maar dat lijkt toch niet het geval...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 jun 2022 15:57

De Karoo is binnen.

Eerste indrukken...

- Apparaat is vrij groot maar de form factor is OK. Stukken beter dan de Karoo1.
- Instellen is tamelijk eenvoudig. Fietsprofielen werkt een beetje zoals bij Garmin.
- Scherm is fantastisch, industry benchmark. Enorm helder en heel veel kleur.
- Karoo heeft geen app maar wel een dashboard (webpagina). Dat werkt simpel en ziet er goed uit. Je kunt eenvoudig andere platforms koppelen.
- routes van gekoppelde platforms (Komoot, Strava, enz.) worden automatisch gesynct. Let op, de Karoo heeft wel wifi nodig of je moet er een simkaart in steken.
- Losse GPX uploaden is kinderspel vanaf het dashboard. Gebruik je zoals ik een iPhone en krijg je van iemand een GPX toegestuurd zul je 'm wel eerst even in "bestanden" moeten parkeren. Dat is dus een extra tussenstap t.o.v. Garmin of Wahoo.
- Ik heb de firmware nog niet geüpdate, hopelijk werkt Di2 dan nog (nog niet geprobeerd).
- UI ziet er clean uit
- apparaat vind ik niet heel snel, soms zelfs een zandloper
- apparaat komt leeg aan, kaarten moet je downloaden. Dat gaat niet zo snel, maar goed dat hoeft ook niet dagelijks.
- er zitten veel minder opties op dan Garmin. Ongeveer net zoveel als Wahoo (misschien iets minder).
- interne opslag van 32 GB is niet heel ruim. Ik heb nu NL, België en Frankrijk gedownload en ik zit nu al op 13 GB.
- het apparaat heeft zowel knoppen als een touchscreen. Best of both worlds.
- Hammerhead gebruikt een eigen formaat mount, maar je krijgt er een quad-lock adapter bij waardoor je dezelfde aansluiting als Garmin hebt. Onnodig complex wat mij betreft.
- de meerwaarde van de simkaart zie ik nog steeds niet. En die ga ik ook niet aanschaffen.
- het rubberen kapje voor de USB-C poort ga je hoe dan ook kwijtraken. Snap niet dat dit niet vastzit aan het apparaat.
Laatst gewijzigd door havana op 10 jun 2022 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2848
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 09 jun 2022 16:25

Je kunt Android apps side loaden op de Karoo. Wellicht dat daar de sim kaart handig voor is, mochten de apps data nodig hebben. En anders waarschijnlijk zodat je on the road toch de dashboard te kunnen gebruiken? Ik weet niet of je je telefoon kunt koppelen aan de unit (als er geen app voor is).

Ik weet niet of dit probleem inmiddels aangepakt is, maar ik heb al 2 mensen gezien (en hoeveel hebben nou zo'n ding in je directe omgeving) waarbij de mount een probleem was. Dit losten ze op de wat tape te plakken om de frictie tussen unit en mount te vergroten, anders viel dat ding telkens op de grond na een hobbel.

Scherm is indrukwekkend en de klim functionaliteit ziet er cool uit. Sideloaden van android apps is een pluspunt voor tweakers.

Wat voor mij de grootste pijnpunt blijft is de batterij. Ik ben benieuwd wat jij haalt. Mijn kennissen halen de 10 uur amper. Nu is dat normaliter niet zo'n probleem maar ik maak wel eens ritten die langer duren, om dan iedere keer een powerbank voor mee te moeten nemen is ook een ding.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 09 jun 2022 18:13

Die batterij is voor de reden om niet overgestapt te zijn naar Karoo2. Daar moet echt een slag gemaakt worden. 30 uur is onnodig, maar 15 uur zou toch haalbaar moeten zijn. Hopelijk komt er snel een Karoo3 waar dat aangepakt wordt, anders moet ik toch op zoek naar een alternatief helaas.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 jun 2022 18:18

Batterijduur is inderdaad niet best. Tijdens het instellen zag ik hem zienderogen leeglopen, en dat zonder backlight aan. Morgen 4 uurtjes Posbank, zal met 100% vertrekken. Zal mij benieuwen waarmee ik thuis kom.

Tot nu toe zie ik weinig waarop dit apparaat beter is dan een 1030 buiten het scherm en de USB-C poort. Maar goed, het is wellicht nog wat vroeg voor conclusies.

Vraag: klopt het dat je niet kan navigeren naar een adres of locatie? En dat je geen navigate to start hebt? En navigate to start of the route?

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 09 jun 2022 20:15

havana schreef: 09 jun 2022 18:18 Batterijduur is inderdaad niet best. Tijdens het instellen zag ik hem zienderogen leeglopen, en dat zonder backlight aan. Morgen 4 uurtjes Posbank, zal met 100% vertrekken. Zal mij benieuwen waarmee ik thuis kom.

Tot nu toe zie ik weinig waarop dit apparaat beter is dan een 1030 buiten het scherm en de USB-C poort. Maar goed, het is wellicht nog wat vroeg voor conclusies.

Vraag: klopt het dat je niet kan navigeren naar een adres of locatie? En dat je geen navigate to start hebt? En navigate to start of the route?
Batterijduur indicator verloopt niet lineair is mijn ervaring. Naar een punt navigeren zit er idd niet op.

Gebruikersavatar
Black_64
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 mei 2016 08:58

Gebruikersavatar Black_64 09 jun 2022 21:01

havana schreef: 09 jun 2022 18:18 Vraag: klopt het dat je niet kan navigeren naar een adres of locatie? En dat je geen navigate to start hebt? En navigate to start of the route?
Er bestaat een "Nav To" functie. Je kan een locatie op de map selecteren en naar navigeren.
https://support.hammerhead.io/hc/en-us/ ... ng-to-POIs

Navigate to start:
https://support.hammerhead.io/hc/en-us/ ... e-to-Start
Specialized Roubaix SL4 Sport 2017

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 jun 2022 21:15

Thanks!

En navigate to start of the route, kan dat ook?

Gebruikersavatar
Black_64
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 mei 2016 08:58

Gebruikersavatar Black_64 09 jun 2022 22:01

havana schreef: 09 jun 2022 21:15 En navigate to start of the route, kan dat ook?
Wanneer je een route start gaat de Karoo je naar het startpunt navigeren.
Ik dacht niet dat je daar iets voor moet doen. :roll:
Kan ook zijn dat hij een punt dichtbij op de route neemt. Dat weet ik niet zeker.
Specialized Roubaix SL4 Sport 2017

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 jun 2022 07:27

Ok, dat is nog wel interessant om even uit te zoeken. Dat vond ik één van de weinige goede dingen aan Bryton, je kunt kiezen navigate to start route of navigate shortest way to route.

Gebruikersavatar
Black_64
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 mei 2016 08:58

Gebruikersavatar Black_64 10 jun 2022 12:50

De laatste tijd zijn er zoveel software aanpassingen gekomen dat ik het allemaal niet meer zo goed volg.
Veel nieuwe functies. Maar die zitten dan weer verstopt in één of ander menu. Of toetsen combinatie.
Dus nadelig als je bepaalde functies maar zelden gebruikt.
Ik vermoed dat ze dit hebben willen vergemakkelijken door die zo genoemd "Drawer". Daar heb je dan direct toegang tot veel gebruikte functies.

Het is hier al geschreven dat er een onofficieel forum bestaat voor de Karoo gebruikers.
Hier nog eens de link: Karoo User Forum (unofficial)
Als Karoo gebruiker veel nuttige info te vinden.
Specialized Roubaix SL4 Sport 2017

Plaats reactie