De plaatjes van de nieuwe Ultegra goep circuleren al een paar dagen op het internet, ook op de site van Fiets. Wat vinden we van het uiterlijk? (hoe het schakelt is een discussie voor later )
Persoonlijk vind ik het knap dat ze nog een lelijker crankstel hebben weten te ontwerpen. Die schijven zijn ook echt vreselijk. Ook wel jammer dat ze de 6X00 reeks niet hebben vol gemaakt trouwens. De mechanische groep met velgremmen is op het crankstel na best mooi geworden.
Ultegra 8000
-
- Moderator
- Berichten: 3079
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Hater's gonna hate.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Gelukkig. Ik hoef alleen maar een nieuw crankstel te kopen.
De schijven van Dura Ace vindt ik mooier en het crankstel ziet er echt lelijk uit, maar misschien vertekenen de foto's een beetje en valt het in het echt mee.
Toch maar eens gaan kijken of er binnenkort een dealtje komt op een fiets met de 'oude' ultegra, ben eigenlijk wel in de markt voor een nieuwe
Toch maar eens gaan kijken of er binnenkort een dealtje komt op een fiets met de 'oude' ultegra, ben eigenlijk wel in de markt voor een nieuwe
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37681
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Oneens, want ik ben inmiddels de 9100 groep gaan waarderen nu ik hem een paar keer opgebouwd heb gezien. Kleurfinish van het crankstel blijft niet mijn favoriet, maar remmen en derries zijn zeker niet lelijk.mackersv2.0 schreef:Hater's gonna hate.
Echter, de Ultegragroep is wéér het lowbudgetuitstralingsgevalletje van Shimano.
De velgremmen zijn weer te suf voor woorden en waarom de crank nu niet gewoon een zwaardere versie van de DA kan zijn (zoals Campa en Sram dat wel doen) is mij een raadsel.
Zal allemaal wel weer uitstekend werken en de grootste groep worden op de markt omdat het bij fabrikanten erin wordt gepushd, maar mooi is het niet.
Schijven is makkelijk; die kun je relatief goedkoop wisselen.
Less is bore
Crank vind ik in het echt bij Dura ace ook heel erg meevallen dus verwacht dat dit ook wel meevalt als het op de fiets zit
Kleur kan ik ook opzich wel mee leven.
Met andere woorden niet de allermooiste groep maar deze zal er vast wel komen voor de winterfiets maar dan ook in di2 variant .
Kleur kan ik ook opzich wel mee leven.
Met andere woorden niet de allermooiste groep maar deze zal er vast wel komen voor de winterfiets maar dan ook in di2 variant .
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Campagnolo moet het hebben van exclusiviteit, die moeten niet met iets goedkoops komen. Potenza EPS lijkt me leuk als concurrent voor Ultegra di2, maar verder?
SRAM heeft pas net eTap, als je ziet hoe lang het duurt voor de 1x en hydraulische schijfremmen breed verkrijgbaar werden hoef je er nog niet op te wachten.
SRAM heeft pas net eTap, als je ziet hoe lang het duurt voor de 1x en hydraulische schijfremmen breed verkrijgbaar werden hoef je er nog niet op te wachten.
Die komt er volgend jaar zeker, wel zonder die schijven want dat trekt op niet veel (gaat trouwens ook niet want ik heb 6-bolt wielen en die schijven zijn enkel center-lock)
Over de crank ben ik nog niet zeker. Vond de Dura-Ace eerst ook erg lelijk maar na een paar keer irl gezien te hebben, valt ie toch mee.
Over de crank ben ik nog niet zeker. Vond de Dura-Ace eerst ook erg lelijk maar na een paar keer irl gezien te hebben, valt ie toch mee.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Amen.Ernie C. schreef:Persoonlijk vind ik het knap dat ze nog een lelijker crankstel hebben weten te ontwerpen.
Niet alleen de cranks trouwens, de remmen en shifters zijn er ook niet knapper op geworden. Alleen de derailleurs zien er op het eerste oog prima uit, maar zijn imo nooit echte blikvangers.
De vorige DA crank vond ik eerst ook echt niet mooi, maar na wat gewenning kon ik deze wel appreciëren. Ik vermoed dat het met deze wel min of meer gelijk gaat zijn. Dat de nieuwe Ultegra crank op de nieuwe DA lijkt, lijkt me een slimme en logische zet van Shimano. Veel renners willen uiteindelijk toch rijden met het materiaal waarmee de profs rijden, of toch iets dat er op lijkt..