Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Atom 6

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 mar 2023 14:54

hayes schreef: 16 mar 2023 20:40 ....
Fiets is terug naar de lakker geweest om de website van het frame te halen. GRAVA FAST is blijven staan helaas...
..........
Dat begrijp ik dan weer niet.
Atom6 onderscheidt zich van andere merken door een volledig custom paintjob.
En juist dat krijgen ze zelfs na een herkansing niet in orde.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 18 mar 2023 09:35

Ik kan je wel volgen. Het verliep allemaal iets moeizamer dan ik gehoopt had.

De fiets zelf is gewoon heerlijk. Fietst comfortabel en is heel voorspelbaar in z'n gedrag. Niet super kwiek, niet loom, precies tussenin. Er moet nog wat finetuning gebeuren, maar dat doe ik geleidelijk.

En merci aan iedereen die 50mm wielen aanraadde. Staat hem goed :winkthumb:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 18 mar 2023 12:31

Moet zeggen dat ik in het begin niet helemaal overtuigd was, maar vind het eindresultaat erg mooi. Veel veilige kilometers gewenst!
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX810
Cube Agree C:62 Disc

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 18 mar 2023 17:11

Prachtige fiets geworden Hayes, en leuk om dit traject zo te volgen. Heel veel fietsplezier er mee.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 mar 2023 20:05

Proficiat,ziet er goed uit.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 mar 2023 20:20

Ik vind de kleur bijzonder goed geslaagd :winkthumb:
Het is ook nogal een poets kleur. In de zin van, modder zie je er rap op en om het mooi te houden, word dat vaak poetsen. Of zit er een soort van hydro coating op om het vuil er makkelijk af te krijgen?
En dan nog een vraag. Waar zijn die 5 nokken op de voorvork voor bedoeld? En dezelfde vraag voor die 5 nokken op de achtervork. Zoiets heb ik nog niet eerder gezien
Live fast; die young. mijn blog

hayes

hayes 18 mar 2023 20:28

Ik ben zelf nog niet 100%overtuigd van de kleur. Ik had parelmoer gevraagd. Volgens mij is het gewoon wit.
Maar het ziet er wel goed uit.

Het frame zal bedoeld zijn om ook mee te gaan bikepacken. Vandaar al die montagepunten. Die van de bidonhouders hebben ze wit meegespoten. Misschien hadden ze die andere ook kunnen meenemen. Maar het stoort me niet.

OP wit zie je idd snel vuil. Ik heb de binnenkant van de voorvork en de achterste driehoek ook in zwart laten spuiten. Idem voor de bovenbuis.
Ik ga het frame zelf wel behandelen met een keramische coating.

M'n allereerste racefiets was ook wit. Nu tien jaar beschouw ik dit als een soort eerbetoon aan die fiets.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 19 mar 2023 15:52

Die nokjes voor (volgens mij zijn het er 4) zijn inderdaad bedoeldom bijvoorbeeld een lowrider te monteren, of een cagepack, of een klein bagedragertej voor of.... en achter idem dito.
zo iets:
Afbeelding

of Afbeelding
Laatst gewijzigd door depoldertoerist op 19 mar 2023 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 19 mar 2023 15:56

hayes schreef: 18 mar 2023 20:28 Ik ben zelf nog niet 100%overtuigd van de kleur. Ik had parelmoer gevraagd. Volgens mij is het gewoon wit.
Maar het ziet er wel goed uit.

Het frame zal bedoeld zijn om ook mee te gaan bikepacken. Vandaar al die montagepunten. Die van de bidonhouders hebben ze wit meegespoten. Misschien hadden ze die andere ook kunnen meenemen. Maar het stoort me niet.

OP wit zie je idd snel vuil. Ik heb de binnenkant van de voorvork en de achterste driehoek ook in zwart laten spuiten. Idem voor de bovenbuis.
Ik ga het frame zelf wel behandelen met een keramische coating.

M'n allereerste racefiets was ook wit. Nu tien jaar beschouw ik dit als een soort eerbetoon aan die fiets.
Gefeliciteerd met je aanwinst. Ik hoop dat alles bevalt. Wel jammer dat veel dingen niet juist gegaan en gedaan zijn. Was toch een kans om zich te onderscheiden.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

hayes

hayes 25 mar 2023 13:38

Ja, klopt helemaal.
Ik ga hen er toch eens op aanspreken. Als ik in m'n hoofd een lijstje maak van wat niet helemaal goed ging, wordt dat steeds langer en langer.

Maar de fiets zelf rijdt wel heerlijk.
Dat het maar snel lente wordt. Wat een hondenweer vanmorgen... Enkele keren net niet gevallen of in de graskant beland door een felle windstoot. Heb m'n ritje maar ingekort.

Afbeelding

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 26 mar 2023 11:43

Knappe fiets hoor, ik ben wel gecharmeerd van het frame. De strakke hoeken zien er gaaf uit! Veel plezier er mee!

Gebruikersavatar
Soepkop
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 22 okt 2016 21:33

Gebruikersavatar Soepkop 26 mar 2023 11:49

Hele mooie fiets! Hele geslaagde samenstelling - nice!
Cube Cross Race Pro 2021
Argon18 Krypton 2018

https://www.strava.com/athletes/2602414?hl=nl-NL

Plaats reactie