Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Atom 6

hayes

hayes 22 okt 2022 17:53

Atom 6 was een fijne winkel, fijne uitleg, fijne fietsen.
Scott lijkt af te vallen. De Addict Gravel 20 die ik zou willen komt in 2023 in een soort geel/groen. Echt (écht) mijn ding niet.
Atom 6 heeft net een update van hun Grava Fast frame. Mooier, moderner. Dikke kanshebber.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 okt 2022 08:58

Geen prijzen :? :? :?

Mooi concept. Fietsen uit China, zelf alles mogen kiezen. En toch gewoon garantie (althans dat vermoed ik even). Maar hoezo, geen prijzen? Wat aan de ene kant een modern concept is, wordt dan ter plekke volledig onderuit gehaald door geen prijzen te geven. Als je toevallig in de buurt woont, ga je nog wel eens langs. Maar de doelgroep 50 km verderop denkt al snel, laat maar.
Ik heb een offerte gevraagd voor een fiets (vrijdag) en nu (zondag) nog niks gehoord. Dat kan echt beter
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2849
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 23 okt 2022 09:48

rob74 schreef: 23 okt 2022 08:58 Geen prijzen :? :? :?

Mooi concept. Fietsen uit China, zelf alles mogen kiezen. En toch gewoon garantie (althans dat vermoed ik even). Maar hoezo, geen prijzen? Wat aan de ene kant een modern concept is, wordt dan ter plekke volledig onderuit gehaald door geen prijzen te geven. Als je toevallig in de buurt woont, ga je nog wel eens langs. Maar de doelgroep 50 km verderop denkt al snel, laat maar.
Ik heb een offerte gevraagd voor een fiets (vrijdag) en nu (zondag) nog niks gehoord. Dat kan echt beter
Misschien gek maar er zijn ook mensen die niet werken in het weekend

hayes

hayes 23 okt 2022 11:33

rob74 schreef: 23 okt 2022 08:58 Geen prijzen :? :? :?

Mooi concept. Fietsen uit China, zelf alles mogen kiezen. En toch gewoon garantie (althans dat vermoed ik even). Maar hoezo, geen prijzen? Wat aan de ene kant een modern concept is, wordt dan ter plekke volledig onderuit gehaald door geen prijzen te geven. Als je toevallig in de buurt woont, ga je nog wel eens langs. Maar de doelgroep 50 km verderop denkt al snel, laat maar.
Ik heb een offerte gevraagd voor een fiets (vrijdag) en nu (zondag) nog niks gehoord. Dat kan echt beter
Ik ben zaterdagmorgen in de winkel geweest en hij zei dat dat ik maandag een offerte ging krijgen.
Die zat zaterdagmiddag al in m'n mailbox.
Ik heb nog wat alternatieven gevraagd.

De Grava Fast met Rival AXS en carbon wieltjes van 40 met eigen naaf en custom paint job kwam op een goeie 4.400. Dat is iets te hoog voor mij. Dus even alternatief gevraagd met 105di2, 105, Ultegra en GRX. Oook met DT Swiss 1600 ipv carbon.
Ik hoop rond de 3500 uit te komen. Daar zijn best andere fietsen voor te vinden ook, dat besef ik.
Maar via leasing en overkoop na 3 jaar zou ik dan op een 2500 uitkomen.
En je steunt uiteindelijk ook lokale shop. Die trouwens behoorlijk actief zijn in de cross met hun eigen team.
Ik woon trouwens ook op een goeie 40km van de winkel.

Dit is het nieuwe gravelframe.
Afbeelding

hayes

hayes 24 okt 2022 20:27

Even zitten zoeken en dit lijkt me dit ICAN frame te zijn
https://www.icanbikes.com/product/full- ... frame-g48/

Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 okt 2022 21:15

Ook al geen prijzen op die ican site. Is dat een nieuwigheidje of zo? Gaan ze dat straks ook in supermarkten doen. Of met de gasprijzen? Of het eind van het jaar zie je wel wat de schade is :o :shock:
Live fast; die young. mijn blog

hayes

hayes 24 okt 2022 21:27

Op Ali staan wel wat ICAN frames.
Het is ook wel een bekende naam. Op Trustpilot 4.1/5

Hiet staan hun frames wel met prijs: https://icancycling.com/collections/gravel-bike-frame

hayes

hayes 18 nov 2022 09:55

Via ICAN een foto gekregen van een opgebouwde fiets met het G48 frame, het frame dat ATOM6 dus ook gebruikt.
Afbeelding

Mooie fiets vind ik.
Ik stond dicht bij Orbea maar begin weer twijfelen...

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 18 nov 2022 10:54

Orbea all the way hayes, al is het maar vanwege de garantie- en afhandelingen daarvan.
Niet onbelangrijk, de Orbea is veel mooier... ;)

Al eens gekeken naar een Factor LS frame?

hayes

hayes 18 nov 2022 11:00

Hoh, ATOM6 is ook niet zo ver om garantie te regelen.
Orbea met alu PR 1600 wielen & GRX Di2 komt op 5400.
Atom6 met carbon wielen en GRX Di2 komt op ca. 4000.
Persoonlijk vind ik dit frame net iets mooier dan de Terra. Het lijkt iets meer op de Rose Backroad die eigenlijk mijn n°1 is (maar niet via lease te krijgen).

luxeprobleem ;)

hayes

hayes 18 nov 2022 14:11

Kleurrijk :-)
Morgen testritje.

Afbeelding

hayes

hayes 19 nov 2022 13:31

Het wordt deze fiets.
Nu nog bedenken welke kleuren ik wil. Niet deze in elk geval.
Voorlopig denk ik aan ma wit frame met zwarte voorvork. Hier en daar een leuk detail nog bedenken.
Even pinterest afspeuren.

Afbeelding

Plaats reactie