Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Luik-Bastenaken-Luik Toertocht

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 23 apr 2017 14:31

Fietsen?altijd schreef:Pfff ik was omgekeerd, sterk!
Dat heeft hij toch ook gedaan :mrgreen:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37362
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 apr 2017 14:35

Goed bezig Herman!!

(maar wat een gekkenwerk ;-) )
Less is bore

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 23 apr 2017 17:34

Puike prestatie en chapeau voor je doorzettingsvermogen, Herman!

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 23 apr 2017 18:49

Ik zou. Met de nadruk op 'zou' ook de volle mep rijden. Maar ben lekker in m'n nest blijven liggen.

Knappe prestatie Herman!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 23 apr 2017 19:03

Als het hier fris is, is het ten zuiden van Luik gewoon koud en met een Noorderwind en wat regen ronduit guur. Ik heb me daar gisteren ook wat door laten verrassen. 5 à 7 graden met een snijdende noorderwind is veel te koud om leuk te zijn.
Proficiat aan de doorzetters.

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 23 apr 2017 20:15

Wauw. Meerdere malen gedacht hoe het moest zijn om de langste afstand te rijden (geen ambities in die richting overigens). Mijn verslag is wat minder heldhaftig;-). Vorige week tijdens AGR als groep omgekeerd omdat enkelen er echt doorheen zaten en ik had er toen ook geen plezier meer in. Afspraak was samen uit samen thuis, dus we stopten als groep. Dat zat mij achteraf toch niet lekker en ik miste de bevrediging die een tocht mij anders geeft. Daarom donderdag op het laatste moment ingeschreven voor 153. Overnachting geregeld in Valkenburg en vrijdagavond na het werk naar Valkenburg gereden. Net voor 22:00 aangekomen :-(. Met het oog op de weersverwachting wat later gestart en regen gehad van 9 tot 12. Toen was alles wel koud en nat..... Met de hoop dat de weersverwachting klopte en het droog zou blijven, doorgereden maar flink koud gehad in de afdalingen totdat ik wat droger was.
Toen het regenjack verwisseld met een dun windjack en dat ging op zich goed. In de klimmetjes een paar keer op het punt gestaan het uit te trekken en op te bergen, maar in de wind was het toch prettig ( met lange mouwen ondershirt en dun lange mouwen bovenshirt.
Wel ervaren dat wet lube (Muckoff) hier niet tegen bestand was, dus zo'n 30 km met een droge ketting gereden totdat ik bij het laatste bevoorradingspunt wat olie erop kon (laten) doen. Dan rijd je toch met angst en beven de Redoutte op. Die ging dan ook erg rustig (met een goede ketting ook wel denk ik ;-))
Mio hield het vol tot 133 km, dus netto tijd is schatten, ik denk 6:45 of zo. Strava liep mee op de telefoon, maar registreerde ook het gescharrel op de bevoorradingspunten e.d. In het stedelijk gebied ben ik ook geen held, eerder overdreven netjes ;-). Daar meerdere malen een groep kwijt geraakt.
Geen fitte dag mede door veel werkdrukte en korte nachten, ook niet snel gereden, maar dat was ook niet het doel. Ik wilde denk ik mijzelf bewijzen dat ik kan doorzetten. Dat weet ik nu :-).
Edit: wat verkeerde autocorrecties aangepast.
Laatst gewijzigd door Helen op 23 apr 2017 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 23 apr 2017 20:51

Hoi Helen, ik vind het een heel stoer verhaal zeg. Petje af dat je toch gestart bent en de rit gewoon hebt uitgereden. Je hebt bewezen dat je het kunt. De regen en kou krijgen je niet zomaar klein.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 apr 2017 20:53

Gisteren geweest voor de laatste keer met dit weer 153km. Redelijk in luik met 7 graden om 8u. Toch maar mijn winterjack zonder mouwen aangedaan overschoenen en plasticzakjes over mijn sokken, ergens speelt die 20 jarige ervaring toch mee :-)

Luik nog niet uit regen en twee uur lang regen van 2.8 tot 4.4 graden. Niet koud door alles wat ik aanhad gelukkig. Me redelijk rustig gehouden tot de redoute en toen ik er voor ging brak mijn derrie pad, anderhalf uur opgehaald en via de laatste bevoorrading netjes bij mijn auto afgezet.

Mensen zien verkleunen. En jongens wat wordt er dramatisch gedaald, als je dat lastig of eng vind prima, geen probleem, maar ga dat dan niet leren in de regen met 6 duizend anderen, af en toe echt gevaarlijk continu in de remmen op rechte stukken waar het door de tegenwind nog geen 50 km/h ging. In tegen stelling tot de amstel zitten er in luik alleen maar goede en overzichtelijke afdalingen. en het asphalt was nog goed ook das ook wel eens anders.

Gebruikersavatar
PsychoBartje
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 nov 2013 17:15

Gebruikersavatar PsychoBartje 23 apr 2017 21:23

Ondanks de eerste 3 uur in regen en kou, heb ik toch wel 273 km genoten.
De ontlading na het behalen van de eindstreep was er dan ook naar.
Mijn sportieve hoogtepunt tot dusver. En iets zegt me dat dat nog lang zo zal blijven.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 apr 2017 21:26

Laten we dat hopen :-) ..........ervan uitgaande dat je ook vooral het weer bedoeld

groenie
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 aug 2007 17:23

groenie 23 apr 2017 21:31

Groenie is weer thuis na een prima weekend. Zaterdagochtend (te) laat van start, dus de hele dag tochl tijdsdruk voor de 150km rit. Ging op zich prima, maar KOUD. Bij het eertste water/eten-punt ook een ongeplande sanitaire stop, en kwam te laat er achter dat er geen WC papier was.... bah!!! Maar voelde mijzelf toch beter en het ging oke. Haut Levee viel mee (zag er tegen op) en Rosier ook, maar heb uiteindelijk gekozen om het rustiger aan te doen.
Zondag naar de profs gekeken, o.a, op de Maquisard - tof.
Ik ben er in 2018 weer van de partij!

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 23 apr 2017 22:33

Herman_N schreef:Hier even een kort verslagje van weer een bizarre editie. De weersvoorspellingen waren nogal dramatisch. Veel regen en kou, maar toen ik 's morgens om 6 uur in Luik aankwam was het een lekkere 11 graden en van de regen geen spoor. Dus ik dacht 'laat ik me maar iets luchtiger kleden'. Winterhandschoenen vervangen door iets minder warme exemplaren. Craft winterondershirt vervangen door een zomerondershirt. Maar hoogmoed komt voor de val. Na anderhalf uur kwam de regen toch naar beneden. En er kwam meer en meer en nog meer. Ik baalde als een stier. In de lange afdaling naar La Roche reed ik ook nog eens door een enorme kuil waardoor ik een bidon kwijtraakte. Met dit weer niet onoverkomelijk, maar wel weer jammer. In La Roche, met nog zo'n 200 km voor de boeg, was de moed me zodanig in de schoenen gezonken dat ik zelfs aan opgeven dacht. Ik voelde me zielig en het huilen stond me nader dan het janken ;-) Als er een treinstation was geweest waar ik kon opstappen naar Luik had ik het gedaan. Maar ja, dat was er niet dus ik moest door. Op naar Bastogne. Het werd zowaar een beetje droog, maar wat had ik het koud. Vijf graden gaf de Garmin aan. Ik Bastogne nog sokken gewisseld, maar dat hielp ook maar nauwelijks. Op naar het noorden. De wind stond snoeihard tegen op de open vlaktes en de regen had zijn sloperswerk ook weer opgepakt. Een goede groep vinden was het devies. Die kwam er gelukkig in de vorm van een stel Engelsen. We reden voort en in de buurt van Vielsalm waren ineens de eerste stukjes blauw te ontwaren aan de hemel, wat een geschenk. Al gauw trok het open en werd het beter. Dat kwam als een warme douche want nu wachtten de laatste honderd kilometer met de zware hellingen. De Ferme Libert is mi. de zwaarste helling van België. Harkend en zwoegend kwam ik hier boven. Enkelen hadden het opgegeven en waren te voet verder gegaan. Het stuk richting Francorchamps was superlastig, op en af ging het. De Rosier en Maquisard liepen heerlijk. De benen waren nog in vorm. De Redoute blijft lastig na 230 km en met de Roche aux Faucons zal ik nooit vrienden worden. Mooi dat de organisatie slechts een paar hellingen als officiële helling aanmerkt. Ik denk dat hooguit een kwart van het aantal hoogtemeters op de officiële hellingen gehaald wordt. De rest telt niet eens mee. Maar neem nou die uitloper van de Roche aux Faucons, wat een kolereding is dat zeg. De St Nicolas liep vrij goed en in Luik volgde nog een klim. Hier rijden de profs op het buitenblad, maar het is gewoon een heel ranzige weg. Pffff, blij dat ik er was. Wat een avontuur was het, maar blij dat ik het heb afgemaakt. Wachten op de eerste editie met een beetje mooi weer. Zal wel 2036 worden ofzo.
Het is alsof ik het zelf geschreven heb. 2 keer met klapper tanden vertrokken uit de bevoorradingspost en in Malmedy waar weer net een buitje overtrok gevraagd of er een bus was die terugreed naar Luik. Bij de laatste bevoorrading had ik het opgegeven en wilde ik zo snel mogelijk naar de finish/huis, maar uit eindelijk toch uitgereden.
Op een mooie dag vast een geweldige tocht, maar dit was een onvergetelijke ervaring die je eigenlijk snel wilt vergeten.

Plaats reactie