Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Luik-Bastenaken-Luik Toertocht

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 04 apr 2017 13:39

daniel1975 schreef: Tip voor de Redoute: het stuk omhoog langs de snelweg is nog NIET de klim, die begint pas als je naar links draait. Rustig aan doen dus als je het dorp uit rijdt, dan heb je voor de echte klim nog wat energie over.
Een hele goede tip. Iedere kommen ze met bosjes langsgevlogen en hoor je 400 meter verder het geklik van schoentjes op het asfalt .... :-)

Gewoon lekker gaan. Kom je in Vlaanderen boven, dan gaat dat ook wel in de Ardennen lukken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 20 apr 2017 09:59

Het word zaterdag mooi weer in de omgeving luik :roll:
Goed warm aankleden met regenjas.Hoop dat ik nu niet bibberend of de finish kom zoals de AGR
Specialized Diverge Axs

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 apr 2017 12:40

Het is werkelijk ongelofelijk vier jaar: drie keer slecht en een keer droog en goed.

de verwachting nu: droog tot morgenavond en vanaf zaterdagmiddag uurtje of 16 ook weer droog tot woensdag. Verzin je niet. Nou met een buitje kom ik wel maar met twee uur regen niet, blijf ik lekker thuis.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 21 apr 2017 09:54

Ziet er inderdaad niet zo'n goed weer uit maar heb het ook al veel slechter meegemaakt. Temperatuur is fris maar niet overdreven koud, regen zal normaal beperkt blijven tot lichte regen of een bui. Voor volgende week voorspellen ze trouwens minima onder het vriespunt, en voorjaarsbouwen met hagel en sneeuw in de Ardennen. Dus het kan echt wel erger.. :)

groenie
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 aug 2007 17:23

groenie 21 apr 2017 09:58

Groenie is inmiddels in de Ardennen aangekomen (neem een lang weekend met Mevr Groenie). Frisjes, maar hoop dat het zaterdag mee gaat vallen met de regen (en dat mijn Achillespees niet opspelen). Veel plezier allen!

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 21 apr 2017 10:02

Vandaag vrij genomen, om de hele dag super nerveus te zijn voor morgen. Zin aan 150km

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 23 apr 2017 11:35

Hier even een kort verslagje van weer een bizarre editie. De weersvoorspellingen waren nogal dramatisch. Veel regen en kou, maar toen ik 's morgens om 6 uur in Luik aankwam was het een lekkere 11 graden en van de regen geen spoor. Dus ik dacht 'laat ik me maar iets luchtiger kleden'. Winterhandschoenen vervangen door iets minder warme exemplaren. Craft winterondershirt vervangen door een zomerondershirt. Maar hoogmoed komt voor de val. Na anderhalf uur kwam de regen toch naar beneden. En er kwam meer en meer en nog meer. Ik baalde als een stier. In de lange afdaling naar La Roche reed ik ook nog eens door een enorme kuil waardoor ik een bidon kwijtraakte. Met dit weer niet onoverkomelijk, maar wel weer jammer. In La Roche, met nog zo'n 200 km voor de boeg, was de moed me zodanig in de schoenen gezonken dat ik zelfs aan opgeven dacht. Ik voelde me zielig en het huilen stond me nader dan het janken ;-) Als er een treinstation was geweest waar ik kon opstappen naar Luik had ik het gedaan. Maar ja, dat was er niet dus ik moest door. Op naar Bastogne. Het werd zowaar een beetje droog, maar wat had ik het koud. Vijf graden gaf de Garmin aan. In Bastogne nog sokken gewisseld, maar dat hielp ook maar nauwelijks. Op naar het noorden. De wind stond snoeihard tegen op de open vlaktes en de regen had zijn sloperswerk ook weer opgepakt. Een goede groep vinden was het devies. Die kwam er gelukkig in de vorm van een stel Engelsen. We reden voort en in de buurt van Vielsalm waren ineens de eerste stukjes blauw te ontwaren aan de hemel, wat een geschenk. Al gauw trok het open en werd het beter. Dat kwam als een warme douche want nu wachtten de laatste honderd kilometer met de zware hellingen. De Ferme Libert is mi. de zwaarste helling van België. Harkend en zwoegend kwam ik hier boven. Enkelen hadden het opgegeven en waren te voet verder gegaan. Het stuk richting Francorchamps was superlastig, op en af ging het. De Rosier en Maquisard liepen heerlijk. De benen waren nog in vorm. De Redoute blijft lastig na 230 km en met de Roche aux Faucons zal ik nooit vrienden worden. Mooi dat de organisatie slechts een paar hellingen als officiële helling aanmerkt. Ik denk dat hooguit een kwart van het aantal hoogtemeters op de officiële hellingen gehaald wordt. De rest telt niet eens mee. Maar neem nou die uitloper van de Roche aux Faucons, wat een kolereding is dat zeg. De St Nicolas liep vrij goed en in Luik volgde nog een klim. Hier rijden de profs op het buitenblad, maar het is gewoon een heel ranzige weg. Pffff, blij dat ik er was. Wat een avontuur was het, maar blij dat ik het heb afgemaakt. Wachten op de eerste editie met een beetje mooi weer. Zal wel 2036 worden ofzo.
Laatst gewijzigd door Herman_N op 24 apr 2017 08:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 23 apr 2017 12:22

Wat een prestatie, mooi verslag!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 apr 2017 12:41

:winkthumb:

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 23 apr 2017 13:24

Puike prestatie Herman!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 23 apr 2017 13:26

Pfff ik was omgekeerd, sterk!
Maak joe woar

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 23 apr 2017 13:42

Mooi verslag van een knappe prestatie !
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Plaats reactie