Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 28 mar 2017 20:47

SqueeZer schreef:Basecamp nog niet geprobeerd dus onbekend, wil het volgend weekend wel eens uitproberen voor je LongTallErne
Dat zou fijn zijn :winkthumb:

Begrijp ik het nu goed dat turn by turn (nog) niet werkt?
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 mar 2017 20:51

Waarom zou je in godsnaam je route vrijwillig maken in Basecamp?

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 28 mar 2017 20:59

Marcelcanyon schreef:Vandaag route gereden geplukt van RWG. In begin ff wennen, omdat ik niet exact op de route startte, dus eerst naar de route toe moest fietsen. Wahoo (Bolt) heeft daar helaas nog geen ondersteuning voor. Toen ik eenmaal op de route zat waren de aanwijzingen prima, en via het kruimelspoor heel makkelijk te volgen. Als ik twijfelde ff in of uitzoomen, wat dus hele fijne en simpele functie is met de knoppen op het toestel. Ben ook bewust een keer fout gefietst, het ding begint dan te piepen, leidt je niet terug, maar door de kaart ff iets uit te zoomen, zie je goed waar je bent en kan je vrij snel de route iets verder weer oppakken. Halverwege gestopt en route beeindigd en in de app mijn thuis adres opgezocht en aangegeven dat ik daar naar toe wilde. App berekent razendsnel een route naar huis en laad hem ook gelijk in de Bolt. Kortom super tevreden mee en geen gepruts zoals bij andere toestellen op het toestel zelf als je iets wilt wijzigen
Mooi om te lezen.. vandaag wat uitgeprobeerd met synchroniseren van Komoot maar het blijft niet lekker werken. RwGPS en Strava synchro daaren tegen is fluitje van een cent.

Voor de liefhebbers

http://blog.wahoofitness.com/tips-trick ... s_h2#close
#passioneceleste #ridebianchi

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 28 mar 2017 21:12

havana schreef:Waarom zou je in godsnaam je route vrijwillig maken in Basecamp?
Was een van de eerste programma's die ik leerde kennen. Werkt prima als je het eenmaal kent.
Heb dus nog een heel aantal routes die in Basecamp zijn gemaakt :)
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 29 mar 2017 22:10

Vandaag 215km gefietst, 8u fietstijd en wahoo stond 10u30 aan. (en weer merendeel van dag kaart in beeld)
Na afloop nog 25% batterij over :)

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 29 mar 2017 22:28

Klinkt positief hoor!
Afbeelding

Marcelcanyon
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mar 2017 13:25

Marcelcanyon 02 apr 2017 08:42

De Bolt gisteren ook in het bos gebruikt op de MTB, was op de Posbank rondom Velp/Rheden, alle kleine paadjes staan er op, was nl wel benieuwd of ie die mate van gedetailleerdheid wel had. Die heeft ie gelukkig dus naast de weg ook in het bos te gebruiken.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 03 apr 2017 09:50

DDX schreef:Ledjes zijn trouwens erg slecht te zien als de volle zon erop staat, eigenlijk valt alleen rood dan op.
En ook jammer dat als je power via ledjes laat zien dit de 1sec power is en niet 3sec (die ik ook als dataveld gebruik) kan.
Verspringt dus erg veel.
Vandaag eens software update met aanpassing dat het nu 3s is :)
Base the LEDs and power zone calculations on the 3-second average power, not instantaneous power

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 03 apr 2017 13:18

DDX schreef:
DDX schreef:Ledjes zijn trouwens erg slecht te zien als de volle zon erop staat, eigenlijk valt alleen rood dan op.
En ook jammer dat als je power via ledjes laat zien dit de 1sec power is en niet 3sec (die ik ook als dataveld gebruik) kan.
Verspringt dus erg veel.
Vandaag eens software update met aanpassing dat het nu 3s is :)
Base the LEDs and power zone calculations on the 3-second average power, not instantaneous power
op zo'n update had je bij Garmin 2 jaar moeten wachten ;)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 03 apr 2017 14:14

Ja, al hebben aantal mensen er bij de elemnt ook een jaar op moeten wachten vermoed ik.
Gisteren nog wel een bugje ontdekt :

Afbeelding

Aantal uur klopt niet helemaal, net alsof ze maar rekening houden met 9 uur fietsen per week.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 03 apr 2017 14:17

Scherm gewoon te klein voor jouw uitspattingen :)
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 03 apr 2017 16:51

En nog een irritant dingetje, als je de bolt koppelt met je telefoon synct die tijd met je telefoon ipv gps tijd te gebruiken.
En mijn android telefoon moet je handmatig tijd syncen eens in de zoveel tijd.

Fietsmaatje zat net wat flyby's te checken van vorige week en viel hem op dat ik zo'n 20seconde achter liep.
En dat was toevallig ook tijdsverschil op m'n telefoon.

Plaats reactie