Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wat is mijn fiets waard?

zakraket
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mar 2017 14:39

zakraket 04 mar 2017 14:43

Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen, maar ik zou graag willen weten wat mijn fiets nog ongeveer waard is. Ik wil namelijk deze fiets (of in ieder geval het frame) verkopen omdat het frame eigenlijk een maat te groot is, mijn budget is laat ik zeggen de inruilwaarde van mijn fiets (plus misschien 100 euro? ) ....
Bij voorkeur zou ik mijn fiets inruilen voor iets vergelijkbaars maar dan een maat kleiner.

Dus of ik koop een ander frame, dan zet ik alles over, of ik koop een andere fiets. Nu zijn de prijzen op marktplaats eigenlijk nog best behoorlijk als ik zie wat je voor zeg 3 a 400 euro kunt krijgen. Voor 250 euro zie ik voornamelijk fietsen van 20 jaar oud die als "vintage" de deur uitgaan (lees ouwe meuk, met alle respect). Gebaseerd op dat laatste zou ik zeggen dat mijn fiets toch nog best aardig wat waard is?
Maar door de prijzen die ik op marktplaats zie kan ik niet goed inschatten wat voor mijn fiets een redelijke vraagprijs zou zijn.

Is er iemand die daar iets over kan zeggen? Vorig jaar heb ik de elfstedentocht gefietst en om die reden de fiets wat geupdate (schakelen werkte bijv niet supergoed meer, nu wel)

- Trek 2000 alu fram, maat 59
- vorig jaar twee nieuwe schakelaars plus bandage op stuur en achterderailleur vervangen (+/- EUR 160)
- nieuw zadel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wat mag ik vragen voor zoiets?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 04 mar 2017 14:56

300 tot 400 zeg je? Niet van mij iig. Ik zeg 250 max.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 mar 2017 15:26

Dit is gewoon een oude fiets die volgens jou wel nog goed is.
Zelfs nieuw was dit een goedkope fiets en nu staat er een mengelmoes van onderdelen op.

Als alles werkt en niet versleten is kan je daar mogelijk 250 Euro voor vragen, of je het gaat krijgen durf ik zelfs te betwijfelen. 175 tot 200 Euro moet dan weer wel lukken.

PS: Je stuurpen staat redelijk ver uit je frame, dit ga je met een kleiner frame niet oplossen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 04 mar 2017 15:27

Oude meuk kan een goede groep hebben (duur destijds) en een goede buizenset. Appels en peren
Previous name Jansen01

zakraket
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mar 2017 14:39

zakraket 04 mar 2017 16:54

Ik wil helemaal niet de indruk wekken dat mijn fiets geweldig is en dus veel op moet brengen, integendeel. Excuus als is de verkeerde indruk heb gewekt. Maar omdat ik wat moeite heb om te bepalen wat wat is stel ik hier de vraag wat jullie denken dat ie waard is. Daar wil ik verder niet over in discissue, want dan heb ik een antwoord op mijn vraag.

250? Prima, ws. zal het wat minder worden, maar dat is dan wat het is. Hoef je verder ook niet voorzichtig te brengen, als het een oud goedkoop barrel is volgens jullie, ook goed. Ik ben totaal niet thuis in (race)fietsen

Overigens is het correct dat het een mengelmoes is, maar dat was nog veel erger: ik heb de fiets blind overgenomen van een goede bekende (tegen zéér geringe vergoeding) en er een paar keer op gefietst. Toen kwam ik erachter dat er helemaal niets van klopte: de fiets was voor de oude eigenaar al veel te groot qua maat (maat 59 voor iemand van 176 is volgens wat ik gevonden heb minimaal een dikke maat te groot), de schakelaars die versleten waren waren voor 8 versnellingen, de derailleurs was voor 9 versnellingen en achter zaten 7 tandwielen. Hoe krijg je het voor elkaar? Dat heb ik vorig jaar gefixed met nieuwe onderdelen (geen A-klasse inderdaad...)
Die stuurpen is overigens in de praktijk niet zo heel lang volgens mij, 50mm of zo? En ik ga er vanuit dat een kleiner frame ook iets korter is. Of begrijp ik niet wat je bedoelt?

Anyway, jullie prijsindicatie is voor mij prima, ik ga daar verder niet over in discussie

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 04 mar 2017 17:05

Zou er zelf niet meer dan 150 - 175 euro voor geven, een mengelmoes van onderdelen.
Banden zijn uitgedroogd, ik zag laatst een racefiets bij de kringloop die zag er beter uit voor 75 euro.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

zakraket
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mar 2017 14:39

zakraket 04 mar 2017 18:28

Bedankt, ik gooi m voor 250 op MP en zie wel wat er gebeurt

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 04 mar 2017 20:01

Benieuwd wat je hiervoor gaat krijgen, zelf zou ik er nog geen 100 euro voor over hebben.
Vrees dan ook dat het met een vraagprijs van 250 euro erg stil gaat blijven.

succes met de verkoop.

wouterkaas
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 jul 2015 19:40

wouterkaas 04 mar 2017 20:54

zakraket schreef:Bedankt, ik gooi m voor 250 op MP en zie wel wat er gebeurt
Niet geschoten is altijd mis! Als je de kans wilt vergroten dat je 'em voor een leuk bedrag verkoopt kun je denk ik beter tot later deze maand of april wachten. Dan wordt het beter weer en gaan meer mensen op zoek naar een nieuwe fiets. :winkthumb:

zakraket
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mar 2017 14:39

zakraket 04 mar 2017 20:57

Bedankt voor de tip. Geen slecht plan, kan ik ondertussen nog even kijken wat voor vervanging ik wil

Uiteindelijk boeit het me ook niet zoveel wat deze fiets waard is, ik wil gewoon voor hetzelfde geld iets vergelijkbaars, maar dan een framemaat kleiner, eventueel met een 100 a 150 euro bijbetaling.

zakraket
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mar 2017 14:39

zakraket 04 mar 2017 21:37

Ik ben 1.78 en ik heb mt 56 op t oog. Aangezien ik zonder al te noemenswaardige problemen de elfstedentocht (240km) hebt gefietst op deze fiets verwacht ik het daar ook prima mee te doen en voor dat budget moet je natuurlijk al niet teveel eisen stellen. Ik ben ook niet zo'n fietser wat dat betreft, ik fiets alleen voor een specifiek doel. Nu dus een kwart triathlon.
Maar ik zal je tips in acht nemen ,tnx. Zowieso zal ik een fiets nu niet meer kopen zonder even te passen dus hij moet lekker zitten maar ik zal ook weer niet snel langer dan een uur of 1,5 op de fiets zitten.. Deze had ik overgenomen in de veronderstelling dat iemand van 1.76cm een fiets in zijn maat had gekocht, maar dat was dus niet zo.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 04 mar 2017 22:06

Ik ben ook 1.78 en rijd op een 54/M van Scott. Heb zelfs eerder het idee nog een maatje kleiner te gaan, dan een maat groter.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Plaats reactie