Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Fiets versturen naar het buitenland

abel
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 feb 2006 15:18

abel 02 mar 2017 11:31

Wie heeft ervaring met het versturen van een fiets (Mtb) naar het buitenland? Via welke vervoerder? Wat kost het? Hoe verpakken?

Als concreet voorbeeld een MTB naar Passau in ZO Duitsland. HubHub doet het niet, PostNL niet en via bv DHL schrik ik van de verzendkosten (boven de 100 euri).

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 03 mar 2017 09:09

Als je zelf ook richting Passau reist, dan zou je kunnen overwegen om met de trein die kant op te gaan. Fiets kan in de meest Duitse treinen gewoon worden meegenomen (met een reservering à 10 euro). Of je zoekt iemand die toevallig die kant op gaat en je vergoedt een deel van zijn treinkaartje?

Ekstralars
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2014 14:07

Ekstralars 04 mar 2017 20:11

Zelf enkele keren via GLS gedaan (XL) pakket. Kost minder dan 30 euro. In het minst gunstige geval moet je twee dozen maken maar dan hou je het nog onder de 60 euro.

Verzenden via GLS gaat altijd snel, werd naar meerdere EU landen binnen 5 werkdagen daar afgeleverd.

abel
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 feb 2006 15:18

abel 05 mar 2017 10:43

Kijk, dit spreekt me aan. Alleen dat van 2 dozen mag je me uitleggen....wielen apart ofzo?
Hoe verpak jij de boel?
Ekstralars schreef:Zelf enkele keren via GLS gedaan (XL) pakket. Kost minder dan 30 euro. In het minst gunstige geval moet je twee dozen maken maar dan hou je het nog onder de 60 euro.

Verzenden via GLS gaat altijd snel, werd naar meerdere EU landen binnen 5 werkdagen daar afgeleverd.

Ekstralars
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2014 14:07

Ekstralars 05 mar 2017 14:19

Klopt wat betreft de wielen. GLS heeft een maximum afmeting wat betreft een XL pakket. Ik heb ooit met heel veel moeite een complete fiets in 1 pakket gekregen maar je moet dan supergoed verpakken en opletten dat een wielas of cassette echt niet in de buurt van een frame buis komt. Daarom heb ik een keer later een complete fiets in 2 dozen gestopt, veel meer ruimte voor bescherming en de koper vond de prijs nog steeds heel erg schappelijk (waren XL mountainbikes, een grote racefiets heeft wellicht meer ruimte nodig afhankelijk van hoever jij hem gaat demonteren)

Als ik jou was zou ik bij de lokale fietsenmaker een doos halen waar al een dergelijke fiets in heeft gezeten, hopelijk valt die binnen de afmetingen.

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 11 apr 2022 12:27

Weet iemand of er ondertussen wel een mogelijkheid is om een complete fiets in 1 pakket naar het buitenland te versturen?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 11 apr 2022 20:19

Hier staan de maten met GLS.
Je kan even opmeten of dat wat gaat worden

https://gls-group.com/NL/nl/verzenden/v ... informatie
Gr Roos

Plaats reactie