Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Veloviewer: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 855
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 07 mar 2022 21:39

ik zit nu op 42x42 en ontkom er niet meer aan om de auto op een geschikte plek te parkeren en dan gericht op pad te gaan.
Met de uitgangspunten die ik hierboven heb benoemd ben ik niet heel efficiënt aan het tegelen maar het zorgt er wel voor dat ik maximaal kan genieten.

In de meivakantie ga ik bikepacken, ik maak dan ook mijn routes zo, dat ik zoveel mogelijk nieuwe tegels pak.

een ander doel is om mijn cluster te verbinden met het cluster dat ik in Limburg heb. Daarvoor heb ik 2 ritten van 150km gepland vanuit Van der Valk Venlo. 1 Noord en 1 Zuid. Dan moet ik qua aansluiting van het cluster al een heel eind komen.

Veloviewer en LongtermchallengeNL hebben mij echt oprecht door de hele corona periode heen geholpen.
Opgeven is geen optie!

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 08 mar 2022 09:00

Ik neem vaak de trein naar een station een eind verderop, en fiets dan naar weer een ander station. Zo kan ik veel nieuwe tegels pakken zonder persé rondjes te moeten fietsen.

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 08 mar 2022 09:29

Binnen een straal van 80km heb ik geen onontgonnen tegels meer, dus een tegelrit begint met één (Weener) tot twee uur (Enschede / Arnhem / Utrecht / Amsterdam) treinen.

Om dat nog een beetje de moeite waard te maken en toch nog enigszins op tijd weer thuis te zijn zijn mijn tegelritjes zo'n 200-230km en uitentreure gepland :D Maar dat plannen is op zich al een activiteit die me veel voldoening geeft. Zo weinig mogelijk heen-en-weertjes, maar soms ontkom je er niet aan. Zo heb ik nog een route liggen om de Rotterdamse haven te doen en die is noodzakelijkerwijs tot gekmakends toe wegen inrijden, omdraaien en weer terug.

Mooiste bezigheid: gaatjes opvullen 8-)

jan831
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 jan 2014 21:03

jan831 08 mar 2022 09:48

FryskBloed schreef: 08 mar 2022 09:29 Mooiste bezigheid: gaatjes opvullen 8-)
Het zou zo uit de mond van een tandarts kunnen komen :D

Maar door al jaren te rijden zonder veloviewer of tegeltjes, komen er nu soms wel snel een heleboel tegeltjes bij door wat gaten dicht te rijden.

Voordeel van jaren te rijden zonder veloviewer, je weet dat het uiteindelijk maar fietsen is en dat het ook zonder tegeltjes een aangenaam tijdverdrijf is.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 mar 2022 21:15

Ik laat mijn square even voor wat het is.
Mijn cluster wil ik nog wel iets vergroten maar ik wil vooral op andere plekjes gaan fietsen komend jaar.
En dan later ga ik kijken om de gaten op te vullen (of niet).

Laatst heb ik wat gewandeld in Maastricht en vakjes daar gekregen. Er ligt daar ten noord oosten een grote mountainbike route op de hoge Kempen (B) die ik wil doen dit jaar. Daarna kan ik eens kijken hoe ik mijn cluster vanuit Weert naar Maastricht krijg.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 17 mar 2022 11:17

bedankt voor de reacties.

Nog een vraagje.....als je tegels alleen kunt bereiken door over een boeren erf via een privé pad de weilanden in te rijden doe je dat dan gewoon of vraag je het altijd eerst netjes bij de boerderij?

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 17 mar 2022 11:47

Zomaar over een erf gaan rijden zou ik niet doen. Andersom wil je dat ook niet hebben toch!?

Ik heb 1 keer een privé pad gehad maar dat was 50 meter lang en tussen de weilanden zonder hek om bij een achtergelegen weiland te komen. Toen heb ik het niet gevraagd.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 17 mar 2022 13:40

Ik vind het zelf ook wel zo netjes om dat even te vragen idd.

Maar was vooral benieuwd hoe men daar in de praktijk mee omgaat, want er is ook lang niet altijd iemand thuis en wellicht zal ook niet iedereen het waarderen als er speciaal voor wordt aangebeld

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 17 mar 2022 14:47

als ik het kan vragen, dan doe ik dat zeker. vind het ook wel leuk om uit te leggen.
maar ja, als ik op m'n tegel kom voordat ik bij de bel ben, dan heeft aanbellen weer niet zoveel zin.
bij de lastige tegels tussen Bodegraven en Woerden had ik heel veel moeite en lukte het pas na het vragen aan een boer, die vond het erg grappig en geen probleem.

andere uiterste: de beroemde boer op Kampereiland. die heeft een bordje 'verboden te fietsen' aan het begin van z'n oprit, wat toch suggereert dat je er mag lopen. maar nee, wordt woedend bij iedereen die daar is. daar heeft vragen geen zin.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 18 mar 2022 14:39

Dat klinkt bijna alsof hij eens een fietser achterna heeft gezeten met een hooivork 😂

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 16 feb 2023 16:36

Die KML file van veloviewer geeft alleen een x-aantal nog niet gefietste tiles aan rondom je max-cluster.
Is er ook een manier om zo'n KML file te krijgen van een aan te wijzen plek verder weg van je cluster......om zo verre ritten wat beter te kunnen plannen

of valt die 10 square padding uit te breiden?

-----EDIT-----

Heb het zelf al uitgevonden. KML file kan je aanpassen door het zoom niveau van de kaart aan te passen en de KML te downloaden via de kaart settings (ipv bij de summary)
Laatst gewijzigd door Sulla op 18 feb 2023 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 16 feb 2023 20:22

Hoe gaan jullie eigenlijk om met vakjes die verschijnen bij indoor ritjes in bijvoorbeeld Rouvy of Zwift?
Tellen die mee of niet in de ranking elders op dit forum?

Plaats reactie