Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Veloviewer: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 22 mei 2023 10:35

Iig rerouting uitzetten, dan krijg je wel meldingen hoe je moet rijden maar ga je van de route af dan krijg je enkel melding off course maar gaat hij niet een nieuwe route bedenken.

Raulzelf
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2023 14:24

Raulzelf 30 mei 2023 14:42

Net wel een uur zitten lezen (niet alleen hier) om een betere tool te vinden voor het maken v m'n routes. Ik weiger te betalen voor Strava, doe daar verder niets mee. Beste tot nu toe is Brouter maar dat lijkt geen mogelijkheid te hebben tile lines te kunnen weergeven in onbezochte gebieden. (raar maar lijkt echt waar, al heeft van maker zelf of hun forums niemand op mijn vraag gereageerd, is toch heel erg obvious element)
Is er iets beters?
Verder zag ik ergens staan: 'uploaden naar VV' Kon dat ooit? Ik ken alleen de route via Strava. Liever had ik gehad dat het ook via GC zou werken. Al die extra handelingen.... ik fiets liever.

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 30 mei 2023 15:15

Raulzelf schreef: 30 mei 2023 14:42 Net wel een uur zitten lezen (niet alleen hier) om een betere tool te vinden voor het maken v m'n routes. Ik weiger te betalen voor Strava, doe daar verder niets mee. Beste tot nu toe is Brouter maar dat lijkt geen mogelijkheid te hebben tile lines te kunnen weergeven in onbezochte gebieden. (raar maar lijkt echt waar, al heeft van maker zelf of hun forums niemand op mijn vraag gereageerd, is toch heel erg obvious element)
Is er iets beters?
Verder zag ik ergens staan: 'uploaden naar VV' Kon dat ooit? Ik ken alleen de route via Strava. Liever had ik gehad dat het ook via GC zou werken. Al die extra handelingen.... ik fiets liever.
je kan in StatsHunters GPX files (routes) importeren
zelf gebruik ik Komoot met de StatsHunters extentie. In Komoot kan je volgens mij eenmalig kaarten aanschaffen, dan ben je klaar qua kosten

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 30 mei 2023 23:24

Raulzelf schreef: 30 mei 2023 14:42 Beste tot nu toe is Brouter maar dat lijkt geen mogelijkheid te hebben tile lines te kunnen weergeven in onbezochte gebieden. (raar maar lijkt echt waar, al heeft van maker zelf of hun forums niemand op mijn vraag gereageerd, is toch heel erg obvious element)
Ik weet niet helemaal zeker of ik dit probleem helemaal goed begrijp......

Maar als je in Veloviewer het kaartje met je activities versleept naar de plek waar je nog nooit geweest bent (zodat je die in beeld hebt), en download daarna via het knopje map settings de KML met unexplored tiles......dan kan je die daarna toch gewoon als track in Brouter inladen.

Hier bijvb Mongolie, mocht je daar ooit willen gaan fietsen (staat op mijn verlanglijstje).
mongolie.jpg

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1406
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 31 mei 2023 08:51

Je kunt van VV een kml file genereren met je gereden tegels. Die je kun je uploaden naar Brouter. Dan kun je zo het gewenste onderscheid tussen tussen wel/niet gereden en een nieuwe route plannen.
hun fietsen.

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 855
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 18 jun 2023 17:53

Hoi,

Ik plan mijn routes eigenlijk altijd op de laptop met Strava in combinatie met de chrome plugin van Veloviewer.

Is er een mogelijkheid om ook op deze manier (of vergelijkbaar) routes te plannen op de telefoon?

Voor mij zou dat een uitkomst zijn als ik op pad ben, dan kan je namelijk ook onderweg je routes plannen zonder dat je daarvoor een laptop mee hoeft te nemen.
Opgeven is geen optie!

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 06 jul 2023 19:00

Komend weekeinde wilde ik o.a. het schietterrein noordoost van Nunspeet dicht tegelen.
Weet iemand de status van het bos daar ? Of ligt daar ook alles plat zodat het enkel kruip door, sluip door wordt ?
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 10 jul 2023 14:48

kappa-man schreef: 18 jun 2023 17:53 Hoi,

Ik plan mijn routes eigenlijk altijd op de laptop met Strava in combinatie met de chrome plugin van Veloviewer.

Is er een mogelijkheid om ook op deze manier (of vergelijkbaar) routes te plannen op de telefoon?

Voor mij zou dat een uitkomst zijn als ik op pad ben, dan kan je namelijk ook onderweg je routes plannen zonder dat je daarvoor een laptop mee hoeft te nemen.
op de telefoon is er bij mijn weten geen voor de hand liggende manier.

wat ik in zo'n geval doe, en ik heb de tijd
- route plannen in Komoot en steeds heen weer switchen met 'explorer voor veloviewer' app, maar kan je ook doen met veloviewer activity page
- als ik denk dat ik 'm heb, exporteer ik de GPX vanuit Komoot, en die lees ik in in Statshunters.
- in statshunters kun je op het kaartje ook routes tonen, en dan zie ik dus of m'n nieuwe route een beetje netjes aansluit, of ik daadwerkelijk te tegels raak die ik wil raken. indien nodig, terug naar komoot om aanpassingen te doen

groot nadeel van Komoot hierbij: steeds als ik terug ga naar Komoot, dan zoomt ie helemaal uit en moet ik weer inzoomen naar waar ik bezig was. ideaal is anders, maar het kan wel.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 jul 2023 12:48

Was er eigenlijk nog manier om te zien hoe mensen een bepaalde tegel benaderd hebben ?
Ik had linkje van https://rideeverytile.com/ maar die doet het niet meer.

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 29 jul 2023 09:55

DDX schreef: 28 jul 2023 12:48 Was er eigenlijk nog manier om te zien hoe mensen een bepaalde tegel benaderd hebben ?
Ik had linkje van https://rideeverytile.com/ maar die doet het niet meer.
Als ik wil kijken hoe iemand een tegeltje pakt kijk ik in vv onder leaderboards. Meestal kijk ik bij Sem Elders (heeft Nederland wel zo,n beetje dicht).
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 01 aug 2023 19:34

Ging in mijn geval om tegeltjes in Frankrijk.
Gewoon proberen met gravelbike, soms ff afstappen met losliggende keien in afdaling maar gelukt.

Gebruikersavatar
yorickdix
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:22

Gebruikersavatar yorickdix 21 aug 2023 16:36

DDX schreef: 01 aug 2023 19:34 Ging in mijn geval om tegeltjes in Frankrijk.
Gewoon proberen met gravelbike, soms ff afstappen met losliggende keien in afdaling maar gelukt.
die mogelijkheid op rideeverytile bestaat, helaas, niet meer. mocht niet meer vanwege privacy issues.

hier kan je nog wel zien of tegels überhaubt al zijn geraakt: https://veloviewer.com/explorer
maar je weet dan nog niet hoe of door wie

dan is het een kwestie van even zoeken. inderdaad, Sem of Koos voor NL
Jürgen voor Duitsland en Noord-Italië
Chris White voor alles rondom Genève
Dead Baladur voor Noord-Frankrijk
nou ja, the usual suspects dus

Plaats reactie