Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 jan 2017 17:29

Vrouw was werken, kinders bij opa en oma, ik vrij, dus (eindelijk) eens de tijd voor wat langer fietsen. Omdat MTB>>Racefiets in de kou, naar de Utrechtse Heuvelrug gereden om daar 5 routes aan elkaar te knopen (ik geloof dat Fred dit de 5 van UHR noemt): https://www.strava.com/activities/820831227

Ongeveer 4 uur op de fiets gezeten, lekker, maar ook helemaal gesloopt (parkoers lag er nogal "traag" bij)

Opvallend: op 2 plekken (beide keren in een afdaling :? ) een gezin met kindjes op de track. Moeten zij weten, maar slim vind ik het niet. In Amerongen was een stuk van het parkoers onbegaanbaar omdat er heule grote bomen op de track lagen. Ik snap dat Staatsbosbeheer bomen kappen soms belangrijker vindt dan MTB'ers, maar hadden ze die dingen niet de andere kant op kunnen laten vallen...?
En ondanks dat er vandaag maar 2,5 mm regen zou vallen en dat ik een flink deel van de 4 uur zelfs in de zon heb gereden was de ondergrond opvallend drassig. Niet zodanig dat het parkoers stuk gereden werd, maar wel zodanig dat na 40 km alles kraakte aan mijn fiets (en ik heel-erg-vies was)

Afbeelding
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 jan 2017 18:55

53x11 schreef: Opvallend: op 2 plekken (beide keren in een afdaling :? ) een gezin met kindjes op de track. Moeten zij weten, maar slim vind ik het niet.
Dit lijkt logisch, vanuit de fietser geredeneerd. Maar ik denk dat heel veel mensen in deze regio geen idee hebben dat er überhaupt officiele Mtb-routes door het bos lopen. En waar, en hoe te herkennen......
Zij mogen ook gewoon overal lopen, zolang ze maar op de paden blijven en mtb routes lijken toch verrekte veel op paden ;)
De mtb' ers hebben dan ook rekening te houden met argeloze mede-gebruikers van het bos.
't is niet anders.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 jan 2017 20:41

Er staan best wel heel veel bordjes. Je moet eens als argeloze MTB'er op een wandelpad komen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 jan 2017 21:19

Wij, fietsers, zien die bordjes. Omdat we er ook op gericht zijn. Ff voor de duidelijkheid, ik snap je reactie wel, en ik weet hoe je als mtb' er cq. racefietser soms/vaak wordt behandeld. Dat stoort mij ook enorm. Maar dat neemt niet weg dat je die wandelaars op je mtb-route kunt tegenkomen. Én dat ze daar ook mogen zijn.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 04 jan 2017 21:30

Dat vind ik zo krom. Wandelaars mogen wel op mtb paden maar niet andersom. Dit heeft soms het effect dat het mtb pad net zo druk is met wandelaars als een wandelpad. Loopt men in de bocht op jouw speciale route en dan boos worden als je ze waarschuwt. Bosbeheer moet verdomme eens consequent zijn!
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 jan 2017 21:32

Tja, Ik heb dat hele concept van "samen leven" ook niet bedacht ;)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 jan 2017 21:54

Er staan bordjes voor ALLE bosgebruikers. Als je dan met je gezin met twee jonge kindjes op een MTB route gaat lopen, dan ben je gewoon dom (want best link).
Heb gezin #1 gewaarschuwd dat hun wandelroute misschien niet de meest handige was (die keken me schaapachtig aan). Gezin #2 ben ik maar zonder iets te zeggen gepasseerd.

Overigens zou ik ook wel wat voelen voor gedeelde paden (zoals vaak in het buitenland het geval is), maar dan wel graag niet met twee maten meten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 04 jan 2017 22:00

Gedeelde paden kan maar niet overal. Sommige plekken is het gewoon te klein of te weinig paden voor zoiets. Het is gewoon irritant dat mensen je aankijken alsof je van Pluto komt als je ze erover aanspreekt. Maar je kan niet zeggen je mag daar niet komen maar hun wel bij jouw. Een fietser mag ook niet op de snelweg maar een auto ook niet op het fietspad.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 jan 2017 10:22

Dag2 in Cambodja.

Het loopt allemaal niet zo lekker. Ik heb bijna de hele dag wind tegen en de wegen zijn erg hobbelig. Daarnaast is het druk op de weg en er is veel stof. Milieu eisen kennen ze hier nog niet en uit sommigen vrachtwagens komen grote zwarte wolken. Normaal kan ik er wel tegen maar ik heb vandaag ruzie met mijn darmen. Geen idee wat de oorzaak is maar iets wil er met alle geweld uit. Na 78 km ben ik blij dat ik Kampong Chom aankom. Ik ontdek een heel luxe hotel waar ik graag incheck. 34 dollar slecht maar wel een hele mooie luxe kamer. YES. Ik heb weer een beetje luxe Cambodja gevonden.

https://www.relive.cc/view/821680019?r=ride
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 05 jan 2017 12:00

53x11 schreef:Vrouw was werken, kinders bij opa en oma, ik vrij, dus (eindelijk) eens de tijd voor wat langer fietsen. Omdat MTB>>Racefiets in de kou, naar de Utrechtse Heuvelrug gereden om daar 5 routes aan elkaar te knopen (ik geloof dat Fred dit de 5 van UHR noemt): https://www.strava.com/activities/820831227

Ongeveer 4 uur op de fiets gezeten, lekker, maar ook helemaal gesloopt (parkoers lag er nogal "traag" bij)

Opvallend: op 2 plekken (beide keren in een afdaling :? ) een gezin met kindjes op de track. Moeten zij weten, maar slim vind ik het niet. In Amerongen was een stuk van het parkoers onbegaanbaar omdat er heule grote bomen op de track lagen. Ik snap dat Staatsbosbeheer bomen kappen soms belangrijker vindt dan MTB'ers, maar hadden ze die dingen niet de andere kant op kunnen laten vallen...?
En ondanks dat er vandaag maar 2,5 mm regen zou vallen en dat ik een flink deel van de 4 uur zelfs in de zon heb gereden was de ondergrond opvallend drassig. Niet zodanig dat het parkoers stuk gereden werd, maar wel zodanig dat na 40 km alles kraakte aan mijn fiets (en ik heel-erg-vies was)
Niet helemaal "mijn" UHR5, maar komt aardig in de buurt. Ik rij halve Rhenen, dan naar Kwintelooyen, rondje pakken daar, terug en restant van Rhenen.
Maar er zijn een hoop versies, lekker toch :winkthumb:

Mbt wandelaars: De meeste kennen het bloso teken niet en zijn zich geen "kwaad" bewust. Je kan het beste de wanderlaar(s) attenderen dat het misschien niet slim is.
Daarnaast is het geen MTB only trail, maar een trail gemaakt voor MTB gebruik zonder alleen recht op die trail. Scheelt dat je ging bij slecht weer, moet je eens op zondag komen, kan je je lol op.
Wij als fietsers moeten er op bedacht zijn er er overal een wandelaar kan lopen, maar dat is niet alleen in het bos.

Mbt bomenkap: Werk gaat voor (ons) plezier, maar geloof dat er even later een omleiding is ingesteld zodat niemand elkaar in de weg zit.

Verder je rit lezend: Blij dat ik ben gaan "zwiften" en ga vrijdagmorgen wel. Lekker bevroren ondergrond, nog sneller klaar met onderhoud.......
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 jan 2017 16:09

@Fred: je hebt natuurlijk helemaal gelijk wat betreft de wandelaars, al blijf ik het dommig en een beetje met twee maten meten vinden (attenderen heb ik gedaan). Ben ze op de Heuvelrug nog niet eerder tegen gekomen op de tracks (maar ik start in het weekend meestal bij zonsopgang, dat scheelt vast).

"Jouw" route heb ik ook overwogen, maar deze heeft iets minder asfalt en is qua afstand nagenoeg gelijk.

Toen ik vanmorgen naar buiten keek baalde ik wel een beetje dat ik niet vandaag op de fiets zat. Maar vandaag was voor de family. Ook leuk!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 05 jan 2017 16:36

Vandaag de eerste kilometers van het jaar maar eens afgewerkt. Heerlijk fris, zonnig weer. Rondje om de vlietlanden, met daarna nog een lusje richting Snowworld.. De eerst 44 kilometer zijn een feit.

Afbeelding

https://www.relive.cc/view/821993838
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Plaats reactie