Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Chesini

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 jan 2017 09:47

daniel1975 schreef:Als het niet ook om de looks gaat koop je niet dit frame met die specifieke kleur ;-)
Dat is onzin als je een Chesini koopt kan je deze custom laten lakken en kies je dan natuurlijk altijd je favoriete en specifieke kleur.

Bovendien was dat geen antwoord op mijn vraag of zijn fietsplezier groter gaat worden met een ander groep?

Maar laat puffdaddy zelf maar met zijn eigen verhaal komen over zijn keuzes!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 01 jan 2017 10:02

colnagofreak schreef:Dat vraag ik me dus weleens af................. ;)
Om dan maar even terug te komen op het Festka-topic daar zie alleen maar kiekjes met high-end afmontage om het plaatje zo gelikt mogelijk te maken.
En wat is daar mis mee....
YFood !!!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 jan 2017 10:15

csteenbe schreef:
En wat is daar mis mee....
Niets.....maar op een fiets van 1.500 euro kan je net zoveel fietsplezier beleven als op een fiets van 15.000 euro en dat lijkt sommige hier weleens te ontgaan. :(

Alles boven de zeg maar 2500-3000 euro voor een complete fiets gaat niet meer om functionaliteit, maar om uiterlijk of/en gewicht,

Maar om maar eens een ander forumlid te citeren " Ik kan het natuurlijk mis hebben."
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 01 jan 2017 10:29

colnagofreak schreef:
csteenbe schreef:
En wat is daar mis mee....
Niets.....maar op een fiets van 1.500 euro kan je net zoveel fietsplezier beleven als op een fiets van 15.000 euro en dat lijkt sommige hier weleens te ontgaan. :(
Ik denk dat, dat je eigen belevingswereld is daarbij waar rij jezelf op....
YFood !!!

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 01 jan 2017 10:44

Beste wensen allemaal, een goed en gezond 2017 met veel fietsplezier :D
Ja, dan mag ik uitleggen van sommigen waarom Ultegra.

* Ik heb lang getwijfeld over de Ultegra en Potenza groep.
* Allereerst heb ik altijd met Ultegra gefietst en dat beviel goed.
* De Potenza groep vind ik, als het dan toch gaat over mooi, niet mooi.
* Qua schakelen liggen de 2 groepen dicht bij elkaar, ieder zijn voorkeur.
* Ook Eric zei dat de Ultegra gewoon een goede groep is en niets mis mee is.
* Onderdelen van Ultegra zijn makkelijker aan te komen en in het algemeen goedkoper.
* Hier en daar hoor ik geruchten dat het met Campagnolo niet zo geweldig gaat, dat ze een beetje zoekende zijn, over enkel jaren zou het misschien kunnen zijn dat aan de Potenza onderdelen nog moeilijker aan te komen is. (Over Campagnolo/Shimano wil ik in dit topic verder geen discussie mee op gang brengen, daar is een ander topic voor).
* Mijn voorkeur ging en gaat nog steeds uit naar een stalen fiets en als je dan toch de kleur samen mag stellen, waarom dan niet je meteen favoriete kleur, blauw in dit geval.
* Natuurlijk vind ik het leuk dat mijn nieuwe fiets er zo leuk mogelijk (mijn inziens) uitziet.
* Ik heb daarom ook lang getwijfeld over de wielen, dat ging tussen de Zonda's en de Mavic Ksyrium Elite.
Die laatste vond ik beter bij de "klassieke" uitstraling van de fiets passen.
Uiteindelijk de Zonda's gekozen omdat die na vele reviews te hebben gelezen, toch beter uit de bus kwamen (Ook hier graag geen verdere discussie over in dit topic).

Nou, ik hoop dat ik alles een beetje duidelijk toe heb gelicht, uiteraard volgen er nog foto's.
Bikers are not alone

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 01 jan 2017 10:53

Alleen maar een bezoek met een goed italiaans kopje koffie is al leuk.
Bij Eric ben je altijd erg welkom.
Wel vond ik de recensie van Leon van Bon wat minder. :oops:

Al met al dus een geweldig mooie fiets met super uitstraling :winkthumb:
cornelli racing cycles Uden

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jan 2017 11:02

Als beschikbaarheid een issue is voor jou, dan kan ik je geruststellen; campa valt echt niet om en alle campa 11sp groepen na 2015 zijn uitwisselbaar. Dat jij het niet mooi vind, is wat mij betreft trouwens de enige legitieme reden om geen Potenza aan te schaffen.
En Force? Veel (!!!!) mooiere crank en shifters en schakelt echt retestrak. Daar kan Ultegra qua voorderrie niet tegenop (campa volgens mij ook niet).
Less is bore

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 01 jan 2017 11:57

Beschikbaarheid is helaas wel een issue bij Campagnolo. Enige tijd geleden een 50-tands kettingblad gekocht en dat was toch eventjes zoeken. Ook in het buitenland is Shimano makkelijker te vinden dan Campagnolo. Ik rijd zowel met Ultegra als met Chorus en ook ik vind Campagnolo mooier dan Shimano (en dan met name Ultegra), maar ik sluit mijn ogen niet voor eventuele nadelen.
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 01 jan 2017 11:59

puffdaddy schreef:Beste wensen allemaal, een goed en gezond 2017 met veel fietsplezier
* Hier en daar hoor ik geruchten dat het met Campagnolo niet zo geweldig gaat, dat ze een beetje zoekende zijn, over enkel jaren zou het misschien kunnen zijn dat aan de Potenza onderdelen nog moeilijker aan te komen is.
Op geruchten moet je niet afgaan.
De verkopen van Campagnolo (en SRAM) zitten juist in de lift volgens de vakbladen en juist met Shimano gaat het minder goed. (bron: Bike Europe)

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 01 jan 2017 12:33

Dan toch wel heel vreemd dat in het World-tour circuit maar 3 teams van de 18 met Campagnolo aan de start komen. Los daarvan: kijk eens welke merken deze nog aanbieden op hun "standaardfietsen"... het worden er steeds minder. En waar vind je nog onderdelen? Zelf in Italië is het al moeilijk aan het worden om ze zelf bij de plaatselijke FM nog te verkrijgen.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 01 jan 2017 12:35

Zullen we weer Chesini "on topic" gaan?
Bikers are not alone

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 jan 2017 12:55

puffdaddy schreef:Zullen we weer Chesini "on topic" gaan?
+1 puffdaddy heeft duidelijke en heldere redenen gegeven van zijn keuzes, waarom dan nog steeds waarom niet dit of waarom niet dat?

Gewoon omdat dit zijn ideale fiets is!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie