Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Chesini

Gebruikersavatar
Codalunga
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 okt 2013 20:10

Gebruikersavatar Codalunga 05 jan 2022 06:13

Ik heb een Strabia-X "besteld". Zal we ff duren, maar dit voelt al heel goed.
De groeten

a_v
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 aug 2015 21:32

a_v 05 jan 2022 10:21

marcelb schreef: 04 jan 2022 23:21

Naast de speciale heb ik ook nog een Prima. Qua uiterlijk lijkt die het meest op de Bronze-variant. Alleen het blauw is wat lichter. De Prima is gelast.

Ik heb het frame van de Speciale eerlijk gezegd niet gewogen. Het gewicht van het frame maakt me niet uit. Laat ik zeggen dat ik lichtere fietsen heb. De complete fiets komt (met zwaar Brooks zadel, pedalen en flessenhouders) op ongeveer 9,5 kg.

De prijzen op de website van Chesini zijn startprijzen. De Speciale start bij € 2.650,00, maar dan worden de buizen gelast. Dat vind ik voor zo’n klassiek frame niet mooi. Wil je het frame gesoldeerd hebben, dan kost dat € 330,00 extra en gespoten belettering komt op ongeveer € 100,00. Ik wilde alle kabels perse buitenom en dat was ook een kleine meerprijs. Meer dan twee kleuren kost ook meer.

Voor een frame op maat en smaak vind ik de prijzen inderdaad niet verkeerd, maar daar denken anderen misschien anders over.
Bedankt voor de toelichting!

Waarom wilde je de kabels per se buitenom?

Hoe fietst 'ie? Is elke trap raak? ;)

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 05 jan 2022 22:33

Codalunga schreef: 05 jan 2022 06:13 Ik heb een Strabia-X "besteld". Zal we ff duren, maar dit voelt al heel goed.
Ben benieuwd hoe de Strabia er uit komt te zien! Houd ons op de hoogte.
Real men wear blûk!!! Marcel

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 05 jan 2022 22:45

a_v schreef: 05 jan 2022 10:21
marcelb schreef: 04 jan 2022 23:21

Naast de speciale heb ik ook nog een Prima. Qua uiterlijk lijkt die het meest op de Bronze-variant. Alleen het blauw is wat lichter. De Prima is gelast.

Ik heb het frame van de Speciale eerlijk gezegd niet gewogen. Het gewicht van het frame maakt me niet uit. Laat ik zeggen dat ik lichtere fietsen heb. De complete fiets komt (met zwaar Brooks zadel, pedalen en flessenhouders) op ongeveer 9,5 kg.

De prijzen op de website van Chesini zijn startprijzen. De Speciale start bij € 2.650,00, maar dan worden de buizen gelast. Dat vind ik voor zo’n klassiek frame niet mooi. Wil je het frame gesoldeerd hebben, dan kost dat € 330,00 extra en gespoten belettering komt op ongeveer € 100,00. Ik wilde alle kabels perse buitenom en dat was ook een kleine meerprijs. Meer dan twee kleuren kost ook meer.

Voor een frame op maat en smaak vind ik de prijzen inderdaad niet verkeerd, maar daar denken anderen misschien anders over.
Bedankt voor de toelichting!

Waarom wilde je de kabels per se buitenom?

Hoe fietst 'ie? Is elke trap raak? ;)
Ik vind kabels buitenom bij zo’n klassiek frame gewoon mooier. Praktisch gezien is het trouwens ook gewoon een stuk makkelijker te onderhouden. Ik moet ook altijd wat glimlachen als er tegenwoordig gesproken wordt over een strakke ‘cockpit’. Alsof je achter de stuurknuppel van een F16 zit. En al die kabels binnendoor is alleen leuk als je zelf handig genoeg bent om alles zelf te vervangen, want anders kun je de portemonnee trekken.

Die laatste vraag is een lastige. De fiets rijdt heerlijk, maar met mijn overjarige motoriek ben ik al blij wanneer elke tweede trap raak is.
Real men wear blûk!!! Marcel

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 07 jan 2022 09:04

marcelb schreef: 05 jan 2022 22:45
a_v schreef: 05 jan 2022 10:21
marcelb schreef: 04 jan 2022 23:21

Naast de speciale heb ik ook nog een Prima. Qua uiterlijk lijkt die het meest op de Bronze-variant. Alleen het blauw is wat lichter. De Prima is gelast.

Ik heb het frame van de Speciale eerlijk gezegd niet gewogen. Het gewicht van het frame maakt me niet uit. Laat ik zeggen dat ik lichtere fietsen heb. De complete fiets komt (met zwaar Brooks zadel, pedalen en flessenhouders) op ongeveer 9,5 kg.

De prijzen op de website van Chesini zijn startprijzen. De Speciale start bij € 2.650,00, maar dan worden de buizen gelast. Dat vind ik voor zo’n klassiek frame niet mooi. Wil je het frame gesoldeerd hebben, dan kost dat € 330,00 extra en gespoten belettering komt op ongeveer € 100,00. Ik wilde alle kabels perse buitenom en dat was ook een kleine meerprijs. Meer dan twee kleuren kost ook meer.

Voor een frame op maat en smaak vind ik de prijzen inderdaad niet verkeerd, maar daar denken anderen misschien anders over.
Bedankt voor de toelichting!

Waarom wilde je de kabels per se buitenom?

Hoe fietst 'ie? Is elke trap raak? ;)
Ik vind kabels buitenom bij zo’n klassiek frame gewoon mooier. Praktisch gezien is het trouwens ook gewoon een stuk makkelijker te onderhouden. Ik moet ook altijd wat glimlachen als er tegenwoordig gesproken wordt over een strakke ‘cockpit’. Alsof je achter de stuurknuppel van een F16 zit. En al die kabels binnendoor is alleen leuk als je zelf handig genoeg bent om alles zelf te vervangen, want anders kun je de portemonnee trekken.

Die laatste vraag is een lastige. De fiets rijdt heerlijk, maar met mijn overjarige motoriek ben ik al blij wanneer elke tweede trap raak is.
Ik heb er bij mijn Chesini ook voor gekozen de derailleurkabels buitenom te laten lopen vanwege exact dezelfde redenen.

Ik vind al die aero racer zonder kabels een beetje ‘naakt’ en onaf aan doen. Niet mijn ding, maar dan rijd ik ook 90% van mijn ritten rond met een frametas, verlichting, etc… 😅

Ikzelf rijd te weinig met mijn Chesini. Dat ligt niet aan de fiets, maar mijn voorkeur is volledig verschoven naar onverhard (en dat ligt er genoeg in mijn omgeving). Ik heb er wel wat langere tochten en beklimmingen en afdalingen mee gereden: strak in de afdaling, maar toch erg comfortabel en muisstil. Gewicht zit ook niet in de weg: op mijn 48e nog een dik PR gereden op de Ventoux. 🤩

Ik wacht nu op mijn nieuwe gravelframe. Die is hoofdzakelijk van staal (geen Chesini, maar dit maal Rodeo Labs).
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 08 jan 2022 16:06

Codalunga schreef: 05 jan 2022 06:13 Ik heb een Strabia-X "besteld". Zal we ff duren, maar dit voelt al heel goed.
Gaaf!
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 28 feb 2022 16:33

Er staat wederom een Chesini in de stijlgids van Fiets! :like: :winkthumb:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 28 feb 2022 22:39

Ik heb het artikel gelezen. Leuk artikel!
Real men wear blûk!!! Marcel

john170968
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 dec 2018 23:15

john170968 05 mar 2022 11:11

Chesini.jpg
Mijn Chesini wel iets ouder dan de mooie fietsen die ik hier voorbij zie komen maar het blijft een heerlijke fiets om op te rijden .

Plaats reactie