Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Apex

Santhos
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 feb 2017 19:58
Locatie: Breda

Santhos 05 okt 2020 10:39

Blackbuck 2020

Het stuur gaat waarschijnlijk nog wat omlaag. Gozer van hun bikefit raadde me aan om eerst even een paar maanden zo te fietsen (en te wennen) en daarna weer even bij hun langs om hoogte van stuur definitief te bepalen.
Vandaar ook dat die 'knop' er nog op zit (die zagen ze af zodra stuur verlaagd is).

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 05 okt 2020 10:45

Santhos schreef: 05 okt 2020 10:39 Blackbuck 2020

Het stuur gaat waarschijnlijk nog wat omlaag. Gozer van hun bikefit raadde me aan om eerst even een paar maanden zo te fietsen (en te wennen) en daarna weer even bij hun langs om hoogte van stuur definitief te bepalen.
Vandaar ook dat die 'knop' er nog op zit (die zagen ze af zodra stuur verlaagd is).
En de stand van het zadel?
Het is het aero model van Apex,kleur is wel heel mooi.

Ik was er ook een keer,zat op de pasfiets trekt die plotseling aan mijn polsen en zegt:kijk je zit niet stabiel.Offerte laten maken maar was ook wazig,ben maar niet meer terug gegaan.Bedoeling was een Sensa Gulia G2 met DA di2 maar hij zei bijvoorbaat die past je niet.Rij er nu al 4,5 jaar mee zonder enige klacht.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Santhos
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 feb 2017 19:58
Locatie: Breda

Santhos 05 okt 2020 10:58

Zadel is prima zo! ;)

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 05 okt 2020 12:19

Mooi frame en prima afmontage, lijkt me.

Qua afstelling ben ik het wel met Nijkie eens. Een spacertoren van minimaal 5 cm en het zadel maximaal naar voren duidt er op dat het frame niet echt (lees: echt niet) bij je lichaamsbouw past. Dat vind ik niet zo gek; een Blackbuck is erg lang en erg laag (in XL een reach van 419 en een stack van 577 is zelfs nog veel agressiever qua geo dan bijv. een Aeroad). Als dit de uitkomst is van een bikefit, hebben ze je niet echt een dienst bewezen. Een Aerodyne of een Flare had je vele malen beter gepast.

Desondanks, die kleur is wel fantastisch. Veel fietsplezier gewenst.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 okt 2020 14:36

Mooie kleur.
Waarom heb je juist dit frame gekozen als je met zo'n spacertoren onder je stuurpen moet rondrijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 05 okt 2020 14:58

:shock: Wie verkoopt dit als passend na een zgn. bikefit ... :evil:

Mooie kleur trouwens.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 05 okt 2020 15:02

Vriend van mij heeft ook een Apex en dezelfde zadelstand,schijnt normaal daar te zijn.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 05 okt 2020 15:43

Ook we benieuwd of de bikefit door cs53-11 is gedaan eigenlijk... Kleur is heerlijk maar zelfs al semi leek zie ik dat er iets mis is met afstelling (en was juist van plan om binnenkort eens naar deze winkel te gaan maar daar twijfel ik nu hard over).

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 okt 2020 16:57

Inderdaad.., Mooie fiets, maar lijkt niet passend. Zelfs als de meningen over spacers en aero frames wat uit elkaar lopen.

En ik snap het ook niet.., Is toch geen reclame voor die zaak ook. Terwijl ze supermooie alternatieven hebben, van frames waarbij de verhoudingen beter passend zijn, zodat het zadel ergens middenop de rails kan staan ipv zo ver mogelijk naar voren, en zodat het aantal spacers beperkt zijn.
Helemaal als ze er een bikefit aan gewijd hebben.
Dat een kleine lokale fietsenmaker nog eens zijn laatste modelletje die toch ruimte in nam probeerd te slijten op zo'n soort manier, dat hoor je nog wel eens als waarschuwing. Maar van deze club had ik dit niet zo verwacht.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 05 okt 2020 17:12

Ik vind al die spacer ook doodzonde van die fiets (prachtige kleur trouwens), maar wellicht dat de koper dit kan terug brengen tot iets van 2 spacers..

En als de koper de spacers niet erg vind ook helemaal prima natuurlijk, uiteindelijk moet hij er blij van worden 😀

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 05 okt 2020 17:23

Hij moet ff wennen en dan terug om het stuur lager te zetten staat in de eerste post, dit is dus nog niet definitief.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 okt 2020 17:37

jwpcycle schreef: 05 okt 2020 17:23 Hij moet ff wennen en dan terug om het stuur lager te zetten staat in de eerste post, dit is dus nog niet definitief.
Dat had ik gelezen.., Maar je gaat na een bikefit, dan een paar maanden fietsen en dan in 1 klap 2, 3 of 4cm spacers er onderuit halen?
Ik kan mij de finetuning voorstellen dat je na een paar (langere) ritten een halve of een hele cm wilt kunnen schuiven (omhoog en omlaag)..,. En misschien dat je dan na verloop van tijd nog eens een cm dieper wilt kunnen omdat je bezig bent met leniger worden ofzo.., Maar veel meer kan je er, naar mijn bescheiden mening écht niet van verwachten. áls dat wel zo is, dan staat hij nu gewoon veel te hoog afgesteld.

Dus een fiets met 2 a 2.5cm spacers eronder kan ik dus snappen. En een tikje nog meer, als iemand heel erg blij wordt van het model fiets.
Maar in dit verhaal rammelt het aan meerdere kanten, met een positiemeting, met het zadel ver naar voren, met het stuur ver omhoog, met dat er over enkele maanden wellicht nog een aanpassing volgt.

Wél goed, met de gevolgde aanpak om de vorkbuis niet direct af te zagen. dát is dan wel zodat je het stuur nog een stukje hoger kan zetten als blijkt dat dat nodig is.... :roll:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie