Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Apex

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 okt 2020 18:11

Santhos schreef: 05 okt 2020 10:39 Blackbuck 2020:

Het stuur gaat waarschijnlijk nog wat omlaag. Gozer van hun bikefit raadde me aan om eerst even een paar maanden zo te fietsen (en te wennen) en daarna weer even bij hun langs om hoogte van stuur definitief te bepalen.
Vandaar ook dat die 'knop' er nog op zit (die zagen ze af zodra stuur verlaagd is).
Ik speel effe advocaat van de duivel :twisted: ...

Ik ben dus die gozer van de bikefit ... Ik heb eerst effe gekeke wat we nog op voorraad hadde - en dat lijstje in mijn hoof geprent. Nu kwam daar iemand binnuh , met de euro biljetten die nog net niet uit z'n zak flikkerde...

Ik heb de man op een test fiets gezet en effe gemeld dat er nog wat geschoven kan worduh. Ik heb hem daarna de fiets laten zien die we op voorraad hadde. Het was deze kleur of anders knalrood..hehe. Nou die meneer was gelijk verliefd op deze kleur en tsja , toen kon ik niet meer zegguh dat deze fiets hem niet zou passen.

Maar ja , m'n baas gaf een knipoog - en mijn bonus is er natuurlijk wel van afhankeluk dat ik fietsen verkoop hehe... Nu hebben we standaard nog wat spacers onder de stuurpen ( lijk gvd wel een bijlmerflat ... zo lelijk ) , en het zadel hebben we zo erop gezet dat de klant toch het idee had dat ik het snaptuh. Hij zat er prima op zei hij ...en ja die €€ moesten toch zn zak uit.

Kijk dat ik er geen K^T van snap dat zien jullie wel. Ik had de beste man gewoon een andere fiets moeten laten kopen. Iets met een langere balhoofdbuis en een iets kortere bovenbuis. Misschien zelfs iets op maat als de man moeilijkuh maten had.

Maar ja die bonus hè.....

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 05 okt 2020 20:22

In het ‘nieuwe racefiets kopen’ board was er ook al een verhaal over een verkoopstrategie met een luchtje bij deze winkel.

twinny
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 dec 2012 10:37

twinny 06 okt 2020 16:54

Neruub schreef: 05 okt 2020 20:22 In het ‘nieuwe racefiets kopen’ board was er ook al een verhaal over een verkoopstrategie met een luchtje bij deze winkel.
Kan jij deze even linken?
Apex Flare 3.0 Disc Di2 QS45 Carbon Disc
Gs1200 lc Rallye

twinny
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 dec 2012 10:37

twinny 06 okt 2020 16:55

Neruub schreef: 05 okt 2020 20:22 In het ‘nieuwe racefiets kopen’ board was er ook al een verhaal over een verkoopstrategie met een luchtje bij deze winkel.
Kan jij deze even linken?
Apex Flare 3.0 Disc Di2 QS45 Carbon Disc
Gs1200 lc Rallye

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 06 okt 2020 17:45

viewtopic.php?f=9&t=93725

Dat verhaal stonk inderdaad behoorlijk...

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 06 okt 2020 19:09

Santhos, kan je me toch nog iets vertellen over hoe je bikefit tot stand is gekomen. Dynamische Bikefit of op het oog op de fiets gezet?

Interesse in Apex was /is groot (customizen, redelijke levertijden, opties velgrem en schappelijke prijzen) maar de zaak is niet om de hoek en icm het andere hiervoor gelinkte topic twijfel ik nu toch.

Dank alvast!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 okt 2020 19:58

Wat is niet om de hoek? Want in Petten (Noord Holland) zit Beukers. Die hebben als eigen merk Storm fietsen. (Welke ik persoonlijk zelfs nog mooier vind dan de Apex tegenhangers, maar dat kan persoonlijk en bevooroordeeld zijn, aangezien ik een storm vendaval sl rijdt)
Maar over Beukers hoor ik slechts goede berichten. Ik vermoed dat er her en der nog wel wat speciaal zaken zijn die gelijkwaardige fietsen onder eigen naam leveren. Maar die ken ik niet.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 06 okt 2020 20:46

Santhos schreef: 05 okt 2020 10:39 Blackbuck 2020

Het stuur gaat waarschijnlijk nog wat omlaag. Gozer van hun bikefit raadde me aan om eerst even een paar maanden zo te fietsen (en te wennen) en daarna weer even bij hun langs om hoogte van stuur definitief te bepalen.
Vandaar ook dat die 'knop' er nog op zit (die zagen ze af zodra stuur verlaagd is).
Dan vraag ik me af wie die bikefit daar gedaan heeft.

Mooie kleur fiets trouwens!



Even mijn inbreng in de discussie.

1. Apex is importeur van die frames en zet zelf die fiets in elkaar, dus als ze de groep hebben die je wilt. Kunnen ze hem op alle maten frame schroeven, dus ze hebben er geen baad bij om een verkeerde maat frame te verkopen (ik zeg niet dat ze dat niet zullen doen).

2. Mijn tip is wanneer je een fiets gaat kopen bij CS5311, dat je je bikefit (vooraf) laat doen door Jurrian: https://www.jurrian.bike
Jurrian is zelfstandig bikefitter, en voert bikefits uit bij CS5311. Dat betekend niet dat hij DE bikefitter is van CS5311, hij huurt gewoon een stukje ruimte. Ik weet zeker dat wanneer je dan met een nieuwe fiets met 5 cm spacers naar huis gaat, dat het je eigen keuze was (en je een eigenwijs karakter hebt :lol:) .
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 06 okt 2020 20:56

mhr-zip schreef: 06 okt 2020 20:46
Santhos schreef: 05 okt 2020 10:39 Blackbuck 2020

Het stuur gaat waarschijnlijk nog wat omlaag. Gozer van hun bikefit raadde me aan om eerst even een paar maanden zo te fietsen (en te wennen) en daarna weer even bij hun langs om hoogte van stuur definitief te bepalen.
Vandaar ook dat die 'knop' er nog op zit (die zagen ze af zodra stuur verlaagd is).
Dan vraag ik me af wie die bikefit daar gedaan heeft.


2. Mijn tip is wanneer je een fiets gaat kopen bij CS5311, dat je je bikefit (vooraf) laat doen door Jurrian: https://www.jurrian.bike
Jurrian is zelfstandig bikefitter, en voert bikefits uit bij CS5311.

Dat betekend niet dat hij DE bikefitter is van CS5311, hij huurt gewoon een stukje ruimte. Ik weet zeker dat wanneer je dan met een nieuwe fiets met 5 cm spacers naar huis gaat, dat het je eigen keuze was (en je een eigenwijs karakter hebt :lol:) .
Ik moet zeggen dat Jurian mij niet overtuigd heeft tijdens een bikefit (destijds niet in het CS5311 gebouw)
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 06 okt 2020 21:10

MarcFaFo schreef: 06 okt 2020 20:56
Ik moet zeggen dat Jurian mij niet overtuigd heeft tijdens een bikefit (destijds niet in het CS5311 gebouw)
Verklaar u nader.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 06 okt 2020 22:01

Of de uit de bikefit zijn de maten gekomen zoals het frame nu ingesteld is en de klant wilde perse dit frame. Met als gevolg dus de spacertoren. En als de klant dat geen probleem vind is dat natuurlijk ook prima

twinny
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 dec 2012 10:37

twinny 15 okt 2020 18:32

https://imagizer.imageshack.com/img922/7938/Sml8Uu.jpg

Spacers of niet, het is echt een topfiets 👌 Ga ruim 2 km gemiddeld harder dan met mijn vorige Sensa Giulia. Dit is geen toeval tot nu toe bij 15 ritten
Apex Flare 3.0 Disc Di2 QS45 Carbon Disc
Gs1200 lc Rallye

Plaats reactie