Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Apex

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 nov 2022 21:01

hayes schreef: 11 nov 2022 20:56
nijkie schreef: 11 nov 2022 16:08 De Apex onyx-gx kan niet met kabels binnendoor de nieuwe desert fox-aeross-storm wel dus is een ander frame.
Die noemt daarom nu ook Desert Fox X.
Maar die is wel een stuk duurder dan vergelijjbare fietsen (zelfs A merken).
Maar dat is dan het Aeross frame en vork volgens jou? prijs is daarvan €1200,00 inkl. spuiten in gewenste kleur.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

hayes

hayes 11 nov 2022 21:10

Bedoel je de Aeross Gravel X?
Ze lijke nheel erg op elkaar maar de aanhechting van de seatstays lijken iets anders. Bij de Aeross vlakken ze wat of en bij de Desert Fox X niet. De vork is ook anders.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 nov 2022 21:12

Die bedoel ik inderdaad.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 nov 2022 09:03

Over goed opmeten gesproken bij Apex: Dame waar ik wel eens mee rijd kocht deze zomer een nieuwe Apex Flare met Ultegra Di2.
Het zadel stond geheel naar voren geschoven op een zadelpen met 25mm setback.
Op mijn vraag waarom ze geen zadelpen zonder setback gemonteerd hadden, zei ze dat ze die niet hadden....

hayes

hayes 15 nov 2022 11:22

Dit lijkt trouwens ook hetzelfde frame als de Apex en Prorace

Afbeelding

hugovl
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2019 23:07

hugovl 23 jan 2023 15:44

marsman schreef: 11 nov 2022 12:52 Niet dat het een ramp is, maar dit is voor mij toch wel een beetje een verassing. Ik dacht dat APEX zijn eigen frames ontwikkelde. Toch is het concept dan nog steeds best wel uniek. Een van de weinige (of enige?) grotere spelers in de markt waar je een bijna volledig custom fiets kan kopen, inclusief spuitschema.

De Flare 4: https://apexbikes.cc/nl/bikes/flare-4/
Is de Workswell WCB-R-316

En hun nieuwe model New Blackbuck : https://apexbikes.cc/nl/new-blackbuck/
Is zo te zien de Workswell WCB-R-369

Toevallig stuitte ik hierop omdat ik laatst navraag deed bij Workswell naar de kosten voor een aantal frames en ze hierop als reactie gaven dat de betreffende frames niet leverbaar zijn in NL ivm monopoliepositie van een niet nader genoemd merk op de Nederlandse markt.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 23 jan 2023 20:25

In Duistland/Belgie laten afleveren ;-) ?
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

hayes

hayes 23 jan 2023 20:43

Dat kan echt niet want Apex zegt dit: "Na het overweldigende succes van de eerste twee generaties BLACKBUCK zijn wij terug naar de tekentafel gegaan in onze zoektocht naar SNELHEID. "

Ze zijn dus echt wel zelf naar de tekentafel gegaan :mrgreen: :mrgreen:

Echt niets tegen merken die dergelijk frames als eigen merk verkopen (ik koop er tenslotte zelf een) maar laat die BS toch achterwege.

En met nul moeite tik ik die Flare 4 boven de 5000 euro. *slik* En dan kies ik echt nog niet de duurste onderdelen...

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 26 jan 2023 17:43

Er staat niet bij van wie de tekentafel is, hè

Jack77
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 aug 2022 18:46

Jack77 27 jan 2023 08:35

Of wat ze getekend hebben. En wat ze daarmee gedaan hebben.

Even een reality-check:
Op de Apex website staan 14 frames, waaronder pakweg 4 oudere modellen.
Hoeveel afzet hebben ze van die 10 resterende frames? En verkopen ze misschien frames door?

Bij carbon frames zitten er ook aardig wat kosten in het maken van de mallen voor (de verschillende revisies van) het frame.
Dus de vraag is of of Apex voldoende inkomsten heeft om al die frames, of enkele ervan custom te laten maken.

Trouwens, als zij niet de ontwerper zijn van een frame wil dat niet zeggen dat het slecht is. Meer zelfs, als een open mould frame goed bevonden wordt door meerdere aanbieders, kan dat misschien iets zeggen over de kwaliteit (afhankelijk van wie de aanbieders zijn).

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 jan 2023 08:40

Er zijn niet zo veel die echt een eigen frame laten maken tegenwoordig hoor. T is vooral even de catalogus doorbladeren van de workswell, dengfu, carbonda en een keuze maken. De know how zit nu juist ook bij die bedrijven zelf. Veelal worden ze uiteindelijk wel hier gespoten. Die frames zijn niet slecht alleen ik erger me ook aan die poeha zegmaar.

Trouwens de frames die je zelf nog direct uit china kan halen van de betere fabrikanten beginnen ook aardig in prijs te stijgen. En dan bedoel ik niet de eerste de beste Ali aanbieder. Een apex laten bouwen is niet heel veel duurder dan het zelf regelen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

chris80
Forum-lid
Berichten: 1151
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 27 jan 2023 09:30

Dat ze open mould frames verkopen is natuurlijk helemaal niet erg. En de kwaliteit is zeker ook prima. Alleen zeg dat dan gewoon :).

Nu geven ze de indruk dat ze alles zelf doen en dat is niet zo, eigenlijk is het ook wel een beetje misleiding, je geeft klanten het idee dat ze een uniek frame kopen terwijl de halve wereld op zo'n frame rijdt (met een andere merknaam er op..)

Plaats reactie