Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Open Cycle

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 08 nov 2016 18:58

Juist ontdekt op het web:
https://opencycle.com/up/

U.P. staat voor Unbeaten Path. Iemand al van gehoord of ervaring mee? Ziet er mij alleszins wel mooi uit.

Vooral deze:
Afbeelding
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 08 nov 2016 19:04

Ben je nieuw hier op het forum???
Fiets is al bijna half jaar op de markt.
Opencycles is van Gerard Vroomen, voormalig eigenaar van Cervelo welke hij verkocht heeft aan Pon Holding.(Ja die van VW, Audi, Porsche, Bentley, Lambo, Skoda enz)
Vroomen is tevens mede-eigenaar van 3T.
Raven14 rijdt op zo'n ding en heeft zijn bike hier al gepost.
Laatst gewijzigd door scottpch op 08 nov 2016 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 08 nov 2016 19:06

Ziet er fantastisch uit. Maar van de prijzen sla je steil achterover. En verder wilde ik net alles typen wat scottpch al gezegd heeft. Tegenwoordig heeft 3T ook een frame zoals bovenstaande, volgens mij in licentie.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 08 nov 2016 19:10

Idd de 3T Exploro lijkt ontzettend veel op de U.P., kijk maar eens naar de liggende achtervork, kan ook niet anders met zo'n mede-eigenaar! :D
Het principe is in ieder geval hetzelfde.
Laatst gewijzigd door scottpch op 08 nov 2016 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 08 nov 2016 19:11

Ik kende het helemaal nog niet (en ik heb inderdaad nog niet alle draadjes kunnen lezen, helaas). In België is dit merk nog niet echt zo gekend. (Ik dacht zelf dat er maar 2 dealers waren). Het leuke aan deze fiets is dat je echt wel alle soorten en breedtes van wielen/banden kan monteren.

Vroomen ken ik inderdaad van 3T en Pon kende ik al van alle auto-tijdschriften... maar ik wist niet dat deze al in de "fiets-industrie" gerold was :-) . Ik ga eens kijken bij 3T, thx voor de tip!
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 08 nov 2016 19:15

Pon is ook eigenaar van Derby cycles met bv Focus en ook van het cultmerk Santa Cruz, Gazelle, Kalkhof, Univega, Raleigh.

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 08 nov 2016 19:20

Ah wist ik absoluut niet. Sterk. Die 3T is ook wel knap, spijtig dat het enkel de losse frames zijn.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 08 nov 2016 19:23

Voordeel is natuurlijk wel dat je 'm kan opbouwen naar eigen wensen en zo duur of goedkoop mogelijk kan maken.

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 08 nov 2016 19:26

Voor mij geen optie vrees ik. Ik ken mezelf en weet niet waar te stoppen. Langs de andere kant... zoals je aangeeft: alles naar je zin. Blijft spijtig dat deze niet verdeeld wordt door één van de erkende dealers van mijn werkgever (dus ik kan/mag hem ook niet bestellen, moest het al kunnen).
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 08 nov 2016 19:33

Kwatongen beweren dat wanneer Vroomen Cervelo verliet, hij gedurende een bepaalde termijn geen racefiets mocht bouwen (niet-concurrentiebeding). En dat het daarom, na een MTB, deze 'gravel+' bike is geworden. Ik heb er inderdaad zo eentje, en uitgerust met wegwielen en -banden kan je gerust meerijden in een snelle groep, terwijl je er met de 650b wielen en een Racing Ralph beter mee uit de voeten kan off road dan met een crossfiets. De fiets stuurt sneller en nerveuzer dan de crossers (Niner en Trek) waar ik mee getest heb vooraleer voor deze te gaan. Ik ken een tweetal eigenaars die er hier de meeste MTB toertochten mee afhaspelen, eentje ervan heeft zo'n vreselijke Lauf Grit vork ipv de standaard 3T vaste vork.

Een leuke fiets en goed voor vanalles, maar ook wel een beetje een uitblinker-in-niks. Behalve in het 'looks' departement. Ik gebruik hem als winterweg(+)fiets en om de onverharde buurt hier te verkennen. Vandaar ook de opbouw met 46/34 kettingbladen en road achterderailleur. Weegt met wegwielen en 28mm tubeless bandjes net boven de 8kg.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
svvander
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 okt 2016 20:13
Contact

Gebruikersavatar svvander 08 nov 2016 20:18

raven14 schreef:Kwatongen beweren dat wanneer Vroomen Cervelo verliet, hij gedurende een bepaalde termijn geen racefiets mocht bouwen (niet-concurrentiebeding). En dat het daarom, na een MTB, deze 'gravel+' bike is geworden. Ik heb er inderdaad zo eentje, en uitgerust met wegwielen en -banden kan je gerust meerijden in een snelle groep, terwijl je er met de 650b wielen en een Racing Ralph beter mee uit de voeten kan off road dan met een crossfiets. De fiets stuurt sneller en nerveuzer dan de crossers (Niner en Trek) waar ik mee getest heb vooraleer voor deze te gaan. Ik ken een tweetal eigenaars die er hier de meeste MTB toertochten mee afhaspelen, eentje ervan heeft zo'n vreselijke Lauf Grit vork ipv de standaard 3T vaste vork.

Een leuke fiets en goed voor vanalles, maar ook wel een beetje een uitblinker-in-niks. Behalve in het 'looks' departement. Ik gebruik hem als winterweg(+)fiets en om de onverharde buurt hier te verkennen. Vandaar ook de opbouw met 46/34 kettingbladen en road achterderailleur. Weegt met wegwielen en 28mm tubeless bandjes net boven de 8kg.

Afbeelding
Prachtige fiets!
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 nov 2016 20:32

Amai, da's een zeer schoon veloke. Ge zou er bijna ambetant van worden zo fraai! Ik heb er geen nood aan op dit moment, maar wellicht als ik eens verhuis naar een ander oord koop ik nog eens een okkazie.

[/Vlaamse modus uit]

Plaats reactie