London Edinburgh London 2017
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
De harde zuidwestenwind in het midden van Engeland gaat ervoor
zorgen dat er veel uitvallers zullen zijn.
zorgen dat er veel uitvallers zullen zijn.
Net even de LEL Facebook group zitten lezen, er komt van alles
voorbij, vooral veel berichten van gestrande deelnemers.
https://www.facebook.com/groups/392520757598601/
voorbij, vooral veel berichten van gestrande deelnemers.
https://www.facebook.com/groups/392520757598601/
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Allemachtig. Respect voor degene die überhaupt start.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Ik ben inmiddels met de Eurostar teruggekomen. Dit was een bijzonder editie. Normaal is het zo dat als je binnen de tijd in Barnard Castle bent op de terugweg je de rit in de pocket hebt. Dit keer niet, de vlakke stukken waren zwaarder dan het berachtige Schotland en de Pennines. Na Pocklington reed ik als een zombie, op een van de langste stukken tussen twee controles. Daar heb ik alleen al een uur of 4-5 verloren en besloot ik te stoppen. Had ik doorgereden dan was ik waarschijnlijk zo'n 24 uur geleden binnengekomen, als ik de aankomsttijden zie van degenen die op het moment van opgave bij mij in de buurt zaten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
Mijn totale "moving time" was ~62 uur volgens Strava, dus gemiddeld 23km/u. Totaal dus 40 uur doorgebracht bij de controls, waarvan zo'n 11 uur geslapen (als een marmot ).
Ik kan dus inderdaad behoorlijk tijd winnen door wat efficiënter door de controls te gaan maar a) het was niet nodig (Ik bleef redelijk in de buurt van mijn "optimistische" planning en eindigde met 15 uur "time in hand") en b) het was gewoon ook leuk om overal relaxed te eten en een praatje te maken. De vrijwilligers waren overal geweldig, heel betrokken en veel humor (en voor hen was het ook zwaar, denk niet dat ze echt veel hebben geslapen). Eten was ook super. Eigenlijk allemaal ongekende luxe voor een randonneur, een ***** brevet dus
N.a.v. alles wat ik op fora over vorige edities had gelezen was mijn plan om de eerste nacht door te rijden (gestart om 12:45) En om vervolgens te proberen om 's avonds te slapen en 's nachts te rijden (ik rijd graag 's nachts, ook al zijn er natuurlijk nadelen). Dat heeft goed uitgepakt, ik was voor de meute uit, en had op de terugweg wat uurtjes minder extreme wind.
Al met al kijk ik terug naar een erg geslaagd brevet. Over vier jaar weer
Ik kan dus inderdaad behoorlijk tijd winnen door wat efficiënter door de controls te gaan maar a) het was niet nodig (Ik bleef redelijk in de buurt van mijn "optimistische" planning en eindigde met 15 uur "time in hand") en b) het was gewoon ook leuk om overal relaxed te eten en een praatje te maken. De vrijwilligers waren overal geweldig, heel betrokken en veel humor (en voor hen was het ook zwaar, denk niet dat ze echt veel hebben geslapen). Eten was ook super. Eigenlijk allemaal ongekende luxe voor een randonneur, een ***** brevet dus
N.a.v. alles wat ik op fora over vorige edities had gelezen was mijn plan om de eerste nacht door te rijden (gestart om 12:45) En om vervolgens te proberen om 's avonds te slapen en 's nachts te rijden (ik rijd graag 's nachts, ook al zijn er natuurlijk nadelen). Dat heeft goed uitgepakt, ik was voor de meute uit, en had op de terugweg wat uurtjes minder extreme wind.
Al met al kijk ik terug naar een erg geslaagd brevet. Over vier jaar weer