Ik heb sinds een half jaar gedoe met mijn batterij -Ultegra 6870, interne bekabeling, batterij extern.
Na opbouw van de fiets kon de accu maanden mee. Maar de afgelopen tijd als ik de fiets wil pakken is de accu steeds vaker leeg. Ik lees over verbeterde battery mount en vochtproblemen? Die route wil ik best proberen, gezien de nieuwste mount dan ook ss mogelijk maakt. Ik wil wel even uitsluiten dat het niet iets anders is. De accu is misschien ook niet meer zo goed inmiddels, na vaker leeg gestaan te hebben.
Di2
Hey forum leden
Ik heb momenteel nog steeds problemen met het fucking kloterige systeem van di2 ultegra. De junction box ,de batterij en de oplader van het systeem allemaal al vernieuwd.
Nu na 250 km fietsen kan ik terug niet meer schakelen. Het groene en zowel het rode lichtje van de junction box geven niks meer aan.Ik kan zowel vooral als achteraan niet meer schakelen.Wanneer ik de lader terug aansluit is het na 10 minuten al opgeladen en werkt alles terug normaal.
De fiets hadelaar vind dan ook maar nergens geen foutmelding.
Als hij volledig is opgeladen en je fietst een volledige week niet dan is de batterij nog volledig ok na een week ,zelfs na 2 weken.
Zijn er nog met deze problemen en wat was bij jullie de oorzaak.
Ik heb momenteel nog steeds problemen met het fucking kloterige systeem van di2 ultegra. De junction box ,de batterij en de oplader van het systeem allemaal al vernieuwd.
Nu na 250 km fietsen kan ik terug niet meer schakelen. Het groene en zowel het rode lichtje van de junction box geven niks meer aan.Ik kan zowel vooral als achteraan niet meer schakelen.Wanneer ik de lader terug aansluit is het na 10 minuten al opgeladen en werkt alles terug normaal.
De fiets hadelaar vind dan ook maar nergens geen foutmelding.
Als hij volledig is opgeladen en je fietst een volledige week niet dan is de batterij nog volledig ok na een week ,zelfs na 2 weken.
Zijn er nog met deze problemen en wat was bij jullie de oorzaak.
Trail and error.
Plug de VD eens uit en probeer op die manier te fietsen. Probleem weg? Dan ligt het daaraan.
Zo ook de AD proberen en beide shifters.
Plug de VD eens uit en probeer op die manier te fietsen. Probleem weg? Dan ligt het daaraan.
Zo ook de AD proberen en beide shifters.
@Rob ik heb er soms ook mijn twijfels over.daarom al eens veranderd maar geen beter resultaat hoor.Het rare van de zaak is dat hij volledig niet meer kan schakelen na ongeveer 250 a 300 km hij doet dan gewoon niks meer en terug volledig opgeladen in nog geen 10 minuten.
Het kan ook aan de afstelling liggen. Als je de limiet van de AD bijvoorbeeld te strak afstelt, dan duwt de derailleur tegen het schroefje waardoor de batterij leegloopt.
Zonet contact gehad met shimano België.
Daar vertelden ze dat het toch zou moeten in de bekabeling zitten aangezien het schakelsysteem volledig uitvalt sluiten ze de shifters, vd en ad meteen uit. Anders zou het slechts het onderdeel zijn dat problemen veroorzaakt die zou uitvallen. Wordt vervolgd...........
Daar vertelden ze dat het toch zou moeten in de bekabeling zitten aangezien het schakelsysteem volledig uitvalt sluiten ze de shifters, vd en ad meteen uit. Anders zou het slechts het onderdeel zijn dat problemen veroorzaakt die zou uitvallen. Wordt vervolgd...........
Gisteren halverwege mn rit weigerde spontaan mn di2. Als ik op het knopje op de junctionbox drukte gebeurde er niets, ook als ik de batterij wilde checken ging er geen lampje aan op de junctionbox.
Eenmaal thuis toch maar besloten de oplader eraan te hangen, in eerste instantie leek hij op te laden. Maar op het moment dat het lampje van de lader uit ging sprong deze ook direct weer aan. Voor de zekerheid de lader opnieuw aangesloten maar vanaf dat moment begon het lampje te knipperen en ook op de junctionbox begon het groene lampje te knipperen. Er was tevens ook een tikkend geluid te horen, lijkt uit de voor derailleur te komen?
Zonder lader aangesloten doet de di2 helemaal niets, geen enkel teken van leven.
Iemand een idee, of soort gelijk mee gemaakt?
Eenmaal thuis toch maar besloten de oplader eraan te hangen, in eerste instantie leek hij op te laden. Maar op het moment dat het lampje van de lader uit ging sprong deze ook direct weer aan. Voor de zekerheid de lader opnieuw aangesloten maar vanaf dat moment begon het lampje te knipperen en ook op de junctionbox begon het groene lampje te knipperen. Er was tevens ook een tikkend geluid te horen, lijkt uit de voor derailleur te komen?
Zonder lader aangesloten doet de di2 helemaal niets, geen enkel teken van leven.
Iemand een idee, of soort gelijk mee gemaakt?