Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Di2

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 02 okt 2022 18:49

Baldwin schreef: 02 okt 2022 18:42
scottpch schreef: 02 okt 2022 07:34 Een Edge Explore kost je de wereld niet en met een mooie houder ziet het geheel er toch een stuk gelikter uit, zeker wanneer je zoveel geld uitgeeft voor een Pina.
Hahaha, mijn F7X SS leest wel gewoon Di2 informatie uit. Enige is dat de knoppen op de shifters niks doen. Niet heel interessant. Niet interessant genoeg om nog een accessoire erbij te kopen.
Ware het niet dat zowel de Edge Explore als de Explore 2 helemaal niets doen met Di2; dus geen Di2 informatie én de verborgen knoppen werken daar ook niet op.
Dogma F

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 25 nov 2022 09:06

0475 schreef: 01 okt 2022 09:49 Kuch,

volgens Garmin kun je inderdaad DI2 datavelden bekijken maar is de bediening via de knoppen in de shifters alleen mogelijk bij een Edge fietscomputer.

https://support.garmin.com/en-US/?faq=q ... 6qMyExVRc9


What Are the Benefits of Pairing a Garmin Device With a Di2 System?

View the battery life of the Di2 system using the Di2 Battery Data field.

View front and rear gear data.

Export ride data to third-party sites that analyze gear shift data.

Edge devices can be configured to control certain functions using the hood buttons embedded into some Dura-Ace Control Levers. For more details, see Related below.
Vraag hierover. Kun je met de nieuwe Shimano ultegra wireless 12 speed, de “verborgen” knoppen op de remgreep gebruiken om de Garmin edge 1040 te bedienen (bijvoorbeeld schermen swipe met gegevensvelden), zonder de D fly module? Of heb je die laatste wel nodig om de Garmin wireless te kunnen bedienen?

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 25 nov 2022 10:00

jackflash schreef: 25 nov 2022 09:06
0475 schreef: 01 okt 2022 09:49 Kuch,

volgens Garmin kun je inderdaad DI2 datavelden bekijken maar is de bediening via de knoppen in de shifters alleen mogelijk bij een Edge fietscomputer.

https://support.garmin.com/en-US/?faq=q ... 6qMyExVRc9


What Are the Benefits of Pairing a Garmin Device With a Di2 System?

View the battery life of the Di2 system using the Di2 Battery Data field.

View front and rear gear data.

Export ride data to third-party sites that analyze gear shift data.

Edge devices can be configured to control certain functions using the hood buttons embedded into some Dura-Ace Control Levers. For more details, see Related below.
Vraag hierover. Kun je met de nieuwe Shimano ultegra wireless 12 speed, de “verborgen” knoppen op de remgreep gebruiken om de Garmin edge 1040 te bedienen (bijvoorbeeld schermen swipe met gegevensvelden), zonder de D fly module? Of heb je die laatste wel nodig om de Garmin wireless te kunnen bedienen?
Nee die heb je niet meer nodig. De nieuwe groep heeft standaard bluetooth en ant+ aan boord zodat je de verborgen knoppen kan gebruiken om je Edge mee te bedienen
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX810
Cube Agree C:62 Disc

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 25 nov 2022 10:32

Ok dank!

J-JBol
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:41

J-JBol 27 nov 2022 09:01

Ik heb sinds kort een probleem met mn 11spd Ultegra Di2 voor derailleur (8050), hij schakelt niet van binnenblad naar buitenblad. Als ik "schakel" beweegt de derailleur een klein beetje richting grote blad en stopt dan. Alsof hij alleen maar "trimt". Ik heb het systeem zowel met de e-tube app op de telefoon als via de laptop verbonden maar daar worden geen bijzonderheden aangegeven. Ook afstellen via de app lukt niet, want schakelt dan ook niet maar grote blad. Batterij is helemaal opgeladen, en heb deze ook al even "los" gehad om de boel te resetten. Iemand hier een idee wat het probleem kan zijn, en of er een andere oplossing is dan vervangen van de derailleur?

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 27 nov 2022 09:40

Op een achterderailleur heb ik dat probleem al een paar keer gezien. Schakelen, zo'n beetje brommen alsof hij wil schakelen, en dan weer terug. Een andere derailleur was de enige oplossing. Alsof het motortje geen kracht meer heeft.
Je kan altijd eens beginnen met een voorderailleur van een kameraad te lenen en die even in te pluggen, als die meteen schakelt weet je wat te vragen aan de Sint.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 27 nov 2022 10:35

J-JBol schreef: 27 nov 2022 09:01 Ik heb sinds kort een probleem met mn 11spd Ultegra Di2 voor derailleur (8050), hij schakelt niet van binnenblad naar buitenblad. Als ik "schakel" beweegt de derailleur een klein beetje richting grote blad en stopt dan. Alsof hij alleen maar "trimt". Ik heb het systeem zowel met de e-tube app op de telefoon als via de laptop verbonden maar daar worden geen bijzonderheden aangegeven. Ook afstellen via de app lukt niet, want schakelt dan ook niet maar grote blad. Batterij is helemaal opgeladen, en heb deze ook al even "los" gehad om de boel te resetten. Iemand hier een idee wat het probleem kan zijn, en of er een andere oplossing is dan vervangen van de derailleur?
Stel de derrie opnieuw af:https://www.youtube.com/watch?v=RYHyiXxjYoY
Misschien zit het in de H of L schroef je weet maar nooit.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

J-JBol
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:41

J-JBol 27 nov 2022 15:09

Afstellen heb ik net weer even geprobeerd,maakt geen verschil. En heb helaas geen fietsmaat met Di2, dus dan wordt het een fietsenmaker opzoeken denk... Of gewoon een nieuwe bestellen en monteren, alleen dan wil ik liefst niet een andere (minder prijzige) oplossing over het hoofd zien natuurlijk 😇.

Hier een kort filmpje van het issue: https://youtube.com/shorts/-2IEm344G-M?feature=share

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 29 nov 2022 13:52

Het heeft waarschijnlijk weinig nut. Maar ik had ooit los contactje. Kabeltje los uit juntion box en derrie en plots deed hij het weer.... Heb je wel tooltje voor nodig om een en ander niet stuk te maken

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 29 nov 2022 15:30

Het is inderdaad niet verkeerd om even het/alle kabeltje(s) los te halen, contact(en) schoon te maken met contactspray en weer aan te sluiten. Een speciaal kunststof handvatje (tooltje) om de aansluitingen los en weer vast te maken is handig maar niet echt noodzakelijk. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Salteh
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 jun 2014 23:44
Contact

Salteh 29 nov 2022 20:03

We hebben gisteren bij mij in de schuur geconstateerd dat 'ie echt dood is :).

J-JBol
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:41

J-JBol 29 nov 2022 20:54

Salteh schreef: 29 nov 2022 20:03 We hebben gisteren bij mij in de schuur geconstateerd dat 'ie echt dood is :).
Over en uit inderdaad. Nu wachten op de levering van een nieuwe😉

Plaats reactie