Les Trois Ballons 10 juni 2017
In mijn herinnering is er alleen een startvak voor de wedstrijdrijders. De tweede start is een massastart. Je staat dan met z'n allen samen aan de zijkant van het sportpark
Laatst gewijzigd door beren040 op 27 jan 2017 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Allard
Top 300 in de Criq is knap, ik doe het je niet na, maar je hebt met zo'n uitslag echt helemaal niets te zoeken in het wedstrijdvak. Je rijdt alleen maar in de weg. Ik raad je dan ook het niet eens te proberen.
Ik heb weleens in het eerste (wedstrijd) startvak van L3B gestaan. Ik geloof op basis van een 250e (ofzo) plek in de Marmotte. Dat was achteraf gezien niet een heel briljante zet, ik was dat jaar namelijk een beetje vergeten te trainen van te voren
Een fietsmaatje dat wel getraind had mocht niet voorin starten, die zorgde dus dat hij vroeg in het tweede vak stond. Binnen 10 km fietste hij naast me...
Dus: je kunt het proberen als je denkt dat je fit genoeg bent, maar als het niet lukt, ook geen ramp, gewoon wat vroeger naar de start gaan.
Een fietsmaatje dat wel getraind had mocht niet voorin starten, die zorgde dus dat hij vroeg in het tweede vak stond. Binnen 10 km fietste hij naast me...
Dus: je kunt het proberen als je denkt dat je fit genoeg bent, maar als het niet lukt, ook geen ramp, gewoon wat vroeger naar de start gaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Duidelijke reacties heren, bedankt daarvoor. Het wedstrijdvak klinkt alsof het iets te hoog gegrepen zal zijn, ik verwacht minder te goed te rijden in een cyclo als dit tov criquelion dus ik ga mijn geluk wel in het reguliere startvak beproeven. De voet van de servance is toch pas na ~45 km volgens het profiel dus genoeg tijd om uit de drukte te geraken.
- Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
Vorig jaar op tijd aan de start gaan staan in het "toeristenvak" (+/- 3 kwartier voor de start). Na de start als een dolle naar kopgroep gereden die ivm nat wegdek relatief rustig reden. Was wel een zenuwengedoe in de kop van de wedstrijd, veel valpartijen en remmen/optrekken in verband met rotondes, drempels, verdrijvingsvlakken, tegemoetkomende auto's die half op de weg bleven staan.
Toegevoegde waarde van de kopgroep is erg beperkt als je niet echt voor de overwinning gaat. Vorig jaar in 3B geen "marmotte taferelen" (bij oprijden van Glandon). Gewoon zorgen dat je beetje vooraan in het algemene startvak staat.
Toegevoegde waarde van de kopgroep is erg beperkt als je niet echt voor de overwinning gaat. Vorig jaar in 3B geen "marmotte taferelen" (bij oprijden van Glandon). Gewoon zorgen dat je beetje vooraan in het algemene startvak staat.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
Volgens mij komt het iedereens veiligheid tegemoet als in het begin al snel een schifting wordt gemaakt, uiteindelijk komt iedereen toch op zijn plaats terecht (zeker in een cyclo van 210 km). Daarom dat ik het ook jammer vindt dat het dit keer tot bijna km 50 duurt vooraleer de eerste schifting zal plaatsvinden (Ballon de Servance). Langs de andere kant, vorig jaar is er een groep van pakweg 100 renners samen gebleven tot en met de beklimming van de Ballon d'Alsace. Het is dus niet zo dat je je vanaf km 1 moet reppen of je hebt de trein gemist. Ik ben nooit een liefhebber geweest van gewriemel in een grote groep, maar dat hoort er nu jammer genoeg eenmaal bij als je resultaten in een cyclo wilt rijden. In de Schleck GF (nieuwe cyclo in Luxemburg) zijn de eerste 45 km ook min of meer vlak. Geen idee wat een organisator daarmee wilt bereiken.
Vandaag een mail gekregen van de organisatie dat ik een medische verklaring moet uploaden. Ik ben gewend dat je zo'n medische verklaring laat zien bij het ophalen van je startnummer.
Hebben meerderen deze mail gekregen ?
Hebben meerderen deze mail gekregen ?
ik heb geen mail ontvangen maar als ik inlog op m'n account bij sportcommunication zie ik een bericht met dezelfde strekking.