Het grote frame (over)spuiten topic

Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
rene
Forum-lid

Gebruikersavatar rene 27 jun 2020 11:31

sharkman113 schreef:
26 jun 2020 10:46
Etoe is een heel benaderbare spuiter die goed met zijn publiek meedenkt. Die youtube video's zijn erop gericht om met relatief weinig complexiteit (kijker moet in ieder geval het idee krijgen dat hij het na kan doen) tot een acceptabel / goed resultaat te krijgen (en dat lukt).

En voor degene die denken dat dit bij benadering de beste spuiter is die moeten maar even verder googelen, dit komt er niet eens bij in de buurt (maar ook niet iedereen wil zijn auto / fiets kwijt voor 24 laklagen en een project van vele maanden).
Maar voor 24 laklagen en een project van vele maanden betaal je dan ook waarschijnlijk meer dan de kostprijs van het frame... kortom alleen betaalbaar voor de happy few. :?
Life is too short for not riding tubulars..

Carbon & Staal & Carbon

stino77
Forum-lid

stino77 01 jul 2020 11:32

Even een update...

Vork was geschuurd, heb er de zwarte 2K epoxy primer op gespoten. Daarna weer lichtjes geschuurd want dit was toch heel korrelig. Deze is dus klaar voor de verflaag.
Ondertussen bezig met het frame op te schuren. Wel een hele karwei maar hopelijk toch tegen einde van de week in orde.

...

edwin01
Forum-lid

Gebruikersavatar edwin01 01 jul 2020 11:48

Volgens mij heb ik het al eens aangegeven in dit topic, maar beter een keer teveel dan te weinig: 2k lak is serieuze troep. En dan heb ik het niet over de kwaliteit, maar over de gezondheidsrisico's. Als je 2k gaat spuiten, altijd een spuitmasker dragen! Als je 2k inademt (en dat doe je zonder masker), dan hardt het uit in je longen en dat wil je echt niet......

sharkman113
Forum-lid HC

Gebruikersavatar sharkman113 01 jul 2020 12:40

Volgens mij heb ik het al eens aangegeven in dit topic, maar beter een keer teveel dan te weinig: 2k lak is serieuze troep. En dan heb ik het niet over de kwaliteit, maar over de gezondheidsrisico's. Als je 2k gaat spuiten, altijd een spuitmasker dragen! Als je 2k inademt (en dat doe je zonder masker), dan hardt het uit in je longen en dat wil je echt niet......
Klopt maar enkel een mondmasker (hoe professioneel ook) is enkel bij alles waar 1 k op staat voldoende. Bij 2k is enkel een professioneel gezichts (en geen mondmasker) goed genoeg. 2 k hecht zich aan alles waar vocht in zit en dus met namen op je netvlies (je kunt er een flinke oogbeschadiging mee oplopen). Bovendien zijn tevens een spuitoveral (voorkomen huidcontact) en goede handschoenen een must.

edwin01
Forum-lid

Gebruikersavatar edwin01 01 jul 2020 13:33

sharkman113 schreef:
01 jul 2020 12:40
Klopt maar enkel een mondmasker (hoe professioneel ook) is enkel bij alles waar 1 k op staat voldoende. Bij 2k is enkel een professioneel gezichts (en geen mondmasker) goed genoeg. 2 k hecht zich aan alles waar vocht in zit en dus met namen op je netvlies (je kunt er een flinke oogbeschadiging mee oplopen). Bovendien zijn tevens een spuitoveral (voorkomen huidcontact) en goede handschoenen een must.
Bedankt voor de terechte aanvulling :like:

Plaats reactie