Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Swett Cycles

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 dec 2022 21:54

MPolleke schreef: 03 dec 2022 19:11 Je zal je vergissen in de hoeveelheid mensen die hier mee leest.

Op het forum hangt toch enigszins een mores dat je een foto pas plaatst wanneer het een topmodel fiets is of net daar onder. Een groot deel van de lezers voldoet daar niet aan en houdt zich meer afzijdig met foto's plaatsen.

Ik kan dat wel jammer vinden, zie graag meer foto's in plaats van bitchfights :)
Mijn huidige frankenbike zal ik ook maar niet plaatsen hier ;) In het beste geval zijn er geen reacties.
Ik weet van ongeveer iedereen regelmatige reageerder wel wat hij of zij ongeveer rijdt. Op een enkele Thompson, Planet X en Apex na en de gewonnen Fons uiteraard, kan ik zo gauw geen stickermerk bedenken hier op het forum. Planet X is qua prijs niet te vergelijken met Nederlandse en Belgische aanbieders. Zelf opgebouwde open molds kan ik genoeg opnoemen.

Er zullen best een paar verdwaalde exemplaren zijn die ik over het hoofd zie maar ik blijf erbij dat de doelgroep voor stickermerken niet hier op het forum zit. Dan zal logischerwijs ook onder terugkerende meelezers de interesse daarin wat minder zijn.

Overigens vind ik bij elkaar gescharrelde zelfbouwprojectjes veel leuker dan kant en klare, dure fietsen. Die frankenbike dus gewoon posten.
Campagnolo Ultra Dork

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 dec 2022 08:27

Volledig mee eens, de geknutselde fietsen waarin iedereen zijn eigen ideeën en eigenaardigheden in verwerkt heeft, zijn leuker dan de topmodellen. Die staan klant en klaar op de site en in de folder van de fabrikant.

Ik rijdt zelf ook met een wellicht wat raar aangepaste fiets. Heb lange benen, dus rijdt met een endurance model in een iets kleinere maat. Ziet er misschien een beetje raar uit maar geeft aan dat het voor mij werkt, en misschien voor anderen ook. En zo brengen andere "frankenbikes" mij ook op ideeën.

Maar ook stickermerken zijn wat mij betreft interessant, geeft me een beeld of dat nou echt iets toevoegt (wellicht niet qua fiets maar qua service, custom opbouw mogelijkheden, bedenk het verder). Ook die merken zorgen ervoor dat mensen fietsen en er lol aan hebben. Het hoeft niet je kopje thee te zijn, maar dat betekent voor mij niet dat ik het niet wil lezen. Het helpt me ook een mening te vormen, en voor mezelf goed te kiezen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 dec 2022 09:27

Klopt, zelfs het aankoopproces van een stickermerk geeft een leuker topic dan een standaard fiets. Niet zozeer vanwegen de keuze voor het merk maar vanwege de overpeinzingen m.b.t. afmontage en kleur.

Ook wordt het verschil tussen open molds en merkfietsen steeds kleiner, zeker als iemand de eventuele irritaties bij het opbouwen, een stukje qc en de garantie voor je uit handen neemt.
Campagnolo Ultra Dork

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 dec 2022 09:36

En @ernieC, hoeveel lol hebben we hier nu wel niet beleeft aan het stickermerk der stickermerken: Fons! Dat had ik niet willen missen, ik ben nog misselijk van de cola en popcorn :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 dec 2022 10:32

:lol: Maar zo worden de topics tegenwoordig niet meer gemaakt.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie