Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Swett Cycles

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 01 dec 2022 10:20

Als ik een bepaalde fiets op het oog heb, dan koop ik 'm bij de zaak waar ik het prettigst geholpen wordt. Als dat dan wat meer kost heb ik daar persoonlijk geen moeite mee. Uiteindelijk is dat ook een "beleving", stickermerk of niet, iedereen wil toch z'n schoorsteen laten roken.

Uiteindelijk willen we allemaal op een karretje fietsen waar we met plezier naar kijken als we 'm wegzetten na het poetsen. Ongeacht wat de prijs is, chinees, stickermerk, oud,nieuw, dat mag iedereen gelukkig lekker voorzich zelf bepalen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 01 dec 2022 10:22

hayes schreef: 30 nov 2022 21:34 Ik veralgemeen niet. Dat leid jij af uit mijn 'Beetje hetzelfde als een auto van 35-40.000 euro voor een sociale woning. Kwestie van prioriteiten zeker? '.
Maar ik impliceer nergens dat dat de norm is.

Imago kan me geen reet schelen. Dat is mijn keuze. Wat de buren denken, kan me echt geen fluit schelen.
Bij velen is het omgekeerd. Uiterlijk vertoon, maar ga niet op de slaapkamers kijken, want dan zou je soms schrikken.

Maar nogmaals, iedereen moet vooral de fiets kopen die hij/zij wil. Als dat dan 50% boven de normale prijs is, denk ik daar het mijne van, maar ga dat niet veroordelen.
jakkel schreef: 30 nov 2022 21:13 Ik heb geen probleem met patserig vertoon, integendeel zelfs. Zolang de betrokkenen het maar kunnen toegeven dat ze patser zijn.
Probleem met patserig gedrag is dat dat dikwijls inhoudt dat anderen (met "minder") gekleineerd worden. En ik heb nog niet velen weten toegeven dat ze patserig zijn, maar we wijken wel ver af nu.
Geen probleem, ik geef toe... :like: En ik zal anderen met 'minder' nooit kleineren, op één voorwaarde: Als ze minder hebben omdat ze lui zijn en dan tegen mij, die quasi nooit rust, afgunstig gaan doen, dan krijgen ze de bal terug. Ik werk hard en ik koop waar ik zin in heb en anderen hoeven daar geen waarde-oordeel over uit te spreken.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 01 dec 2022 10:39

raven14 schreef: 01 dec 2022 09:09
hayes schreef: 30 nov 2022 21:34
Probleem met patserig gedrag is dat dat dikwijls inhoudt dat anderen (met "minder") gekleineerd worden. En ik heb nog niet velen weten toegeven dat ze patserig zijn, maar we wijken wel ver af nu.
Probleem is dat sommigen het rijden met een mooie dure fiets al als patserig gedrag beschouwen. Dat hoeft helemaal niet de intentie van de berijder te zijn.
Klopt, maar dat mag wel de intentie zijn en daar is ook niets mis mee. In het leven draait immers veel rond uiterlijk vertoon en dat showen. Je instagram vol zetten met foto's van jezelf al dan niet boos kijkend op of naast je fiets is ook een vorm van patsen. Voorts zou iedereen beter zijn eigen rekening maken in plaats van die van een ander. Maar ja, vooroordelen, afgunst, nijd en jaloezie zijn van alle tijden en op alles van toepassing...

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 dec 2022 10:40

hayes schreef: 30 nov 2022 21:34 ........maar ga niet op de slaapkamers kijken, want dan zou je soms schrikken.

......... Als dat dan 50% boven de normale prijs is, ...........
We wijken nu wel heel ver af.
Waarom zou je bij een ander op de slaapkamer willen gaan kijken? :lol: :lol:
Wat is een normale prijs?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 dec 2022 10:46

daniel1975 schreef: 01 dec 2022 10:14
NuitKor schreef: 01 dec 2022 09:33 .........Duurdere kleding ....., sluit mooier aan ................
.........
Qua pasvorm ben ik het vaak wel met je eens.
Pasvorm heeft toch vooral met je eigen maten te maken, er bestaat geen merk dat voor iedereen even goed zit.
Ik kijk vooral naar waar kleding gemaakt wordt, als het even kan voor mij geen "made in China" kleding.
I know myself like no one else
Nothing to defend

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 01 dec 2022 10:47

Lcsmet schreef: 01 dec 2022 10:40
hayes schreef: 30 nov 2022 21:34 ........maar ga niet op de slaapkamers kijken, want dan zou je soms schrikken.

......... Als dat dan 50% boven de normale prijs is, ...........
We wijken nu wel heel ver af.
Waarom zou je bij een ander op de slaapkamer willen gaan kijken? :lol: :lol:
Wat is een normale prijs?
Sterker nog, wat denkt hij te zien in een slaapkamer van iemand die zich patserig gedraagt volgens zijn definitie en wat zou het verschil dan moeten zijn met zijn slaapkamer? :-) En wie bepaalt wat 'een normale prijs' is. Hij?

Ik weet dat Ultegra gewoon even goed is als Dura-ace. En toch rijd ik altijd Dura-ace. Het ziet er gewoon ook veel beter uit, vind ik. En wie bepaalt dan of dat dan de meerprijs waard is? Ik toch, of niet? Ik ben niet iemand die alleen maar betaalt voor het functionele, ik heb voor het optische ook best wat over. Noem je dat dan patserig? Mij best hoor. Aan mij zie je dat niet, ik sta zaterdag weer de hele dag met de schop in de tuin te graven om mijn oprit aan te leggen. Maar als ik een auto koop, dan besteed ik een dag aan de optielijst. Mag toch, daar heeft toch niemand wat van te vinden? Het is echt wel gewoon mijn geld.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 01 dec 2022 10:49

Lcsmet schreef: 01 dec 2022 10:46
daniel1975 schreef: 01 dec 2022 10:14
NuitKor schreef: 01 dec 2022 09:33 .........Duurdere kleding ....., sluit mooier aan ................
.........
Qua pasvorm ben ik het vaak wel met je eens.
Pasvorm heeft toch vooral met je eigen maten te maken, er bestaat geen merk dat voor iedereen even goed zit.
Ik kijk vooral naar waar kleding gemaakt wordt, als het even kan voor mij geen "made in China" kleding.
Dat klopt, de pasvorm scheelt merk per merk, maar als je naar een goedkoop Zeeman-achtig ding gaat, dan heeft dat meestal 1 ding gemeen: Het ziet eruit er doorgaans uit als een grote zak om je lichaam, omdat ze bij wijze van spreken geen pasvorm maken, zodat iedereen in die zak past. Daar zit een groot verschil met merkkledij. Iedereen vindt wel ergens een merk dat hem/haar als gegoten zit.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 01 dec 2022 10:53

Ik lees dat ik niet met een Zeeman t-shirt op een Swett mag zitten. Of wijk ik nu teveel af van het onderwerp?

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 01 dec 2022 10:56

Philippos schreef: 01 dec 2022 10:53 Ik lees dat ik niet met een Zeeman t-shirt op een Swett mag zitten. Of wijk ik nu teveel af van het onderwerp?
Klopt, maar als je terwijl de door hen aangeboden koffie drinkt, mag het weer wel... Bij onzekerheid over de voorschriften kan je altijd de nodige (?) influencers raadplegen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 dec 2022 11:01

Als je hier als blije eigenaar je nieuwe dure fiets toont, is dat dan patsen?
Als je hier als blije eigenaar je nieuwe middenklasse of instap fiets toont, is dat dan geen patsen?

Of maak er auto's van ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 dec 2022 11:06

jakkel schreef: 01 dec 2022 10:39
Klopt, maar dat mag wel de intentie zijn en daar is ook niets mis mee. In het leven draait immers veel rond uiterlijk vertoon en dat showen. Je instagram vol zetten met foto's van jezelf al dan niet boos kijkend op of naast je fiets is ook een vorm van patsen. Voorts zou iedereen beter zijn eigen rekening maken in plaats van die van een ander. Maar ja, vooroordelen, afgunst, nijd en jaloezie zijn van alle tijden en op alles van toepassing...
Ook eens.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 dec 2022 11:09

raven14 schreef: 01 dec 2022 11:01 Als je hier als blije eigenaar je nieuwe dure fiets toont, is dat dan patsen?
Als je hier als blije eigenaar je nieuwe middenklasse of instap fiets toont, is dat dan geen patsen?

Of maak er auto's van ;)
Wat ik juist bijzonder vind dat iedere volgende fiets gelukkig weer veel fijner is dan de fiets die twee jaar geleden de ultieme fiets was.
Iets van wasmiddel dat steeds weer beter is.
Maar de fietsenzaak moet ook te eten hebben.

Plaats reactie