Mooi frame voor weinig
Hoewel ik volledig a-technisch ben moet ik van mezelf toch eens een fiets opbouwen. Dat lijkt me heerlijk rustgevend voor een paar winteravonden. Ik heb nog een complete chorus groep uit 2014 en iets oudere eurussen liggen, ook rest van de afmontage ligt nog ergens in de schuur, wat alleen ontbreekt is dus een frame. Staal of alumunium lijkt mij prima, merk maakt me niet uit, italiaans is leuk gezien de groep maar geen must. Looks zijn minstens zo belangrijk, geen zwart fame bijvoorbeeld. Budget is beperkt, frame mag vooralsnog niet meer dan 400 euro kosten, maar als ik echts iets moois tegenkom in mijn maat (ca. 58cm of equivalent) zou ik overwegen de investering iets op te hogen. Als deze bijvoorbeeld in mijn maat beschikbaar was had ik 'm gekocht: http://alanbike.it/en/super-corsa-ergal-size-m/ .
Ik heb een voorkeur voor een klassiek ogend wegframe maar een cross frame voor canti's is ook te overwegen. Ook een zeer goed uitziend 2ehandsje komt in aanmerking.
Ik heb zelf al heel wat afgezocht op het net maar kom er niet helemaal uit. Wie heeft de ultieme tip?
Ik heb een voorkeur voor een klassiek ogend wegframe maar een cross frame voor canti's is ook te overwegen. Ook een zeer goed uitziend 2ehandsje komt in aanmerking.
Ik heb zelf al heel wat afgezocht op het net maar kom er niet helemaal uit. Wie heeft de ultieme tip?
Kijk eens bij Salden. Of een Chineesje natuurlijk. Vooral de modellen met pressfit zijn vaak wat goedkoper.
Salden al gekeken, zeker mooie aanbiedingen maar niet helemaal mijn smaak voor mijn budget. China ook overwogen maar kom zelf niet verder dan ali expres of Dengfu. Zijn er fabrikanten met een degelijke reputatie voor dit soort fietsen? En dan met name diegenen die niet bezuinigen op degelijkheid?
Alu frames worden voor 98% aan de lopende band gemaakt in het verre oosten waar dan iemand anders zijn lak op laat spuiten en stickers op laat plakken. (ook "grote"merken)
Over de degelijkheid hoef je je in het algemeen niet druk te maken.
Planet X had tot voor kort leuke frames van SAB (Italie) maar die zijn nu kennelijk allemaal op
Wiggle, Ribble en Duitse webshops hebben ook vaak eigen merk frames, misschien is daar wat bij.
Over de degelijkheid hoef je je in het algemeen niet druk te maken.
Planet X had tot voor kort leuke frames van SAB (Italie) maar die zijn nu kennelijk allemaal op
Wiggle, Ribble en Duitse webshops hebben ook vaak eigen merk frames, misschien is daar wat bij.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
De usual suspects uit Azië zijn
- Workswell
- Dengfu
- Velobuild
- Hongfu
Een zeer populair type is momenteel de 66 van Workswell.
Kost je 340$ + ongeveer 100$ voor shipping. Daar komen dan nog eventuele douanekosten bij.
- Workswell
- Dengfu
- Velobuild
- Hongfu
Een zeer populair type is momenteel de 66 van Workswell.
Kost je 340$ + ongeveer 100$ voor shipping. Daar komen dan nog eventuele douanekosten bij.
Campagnolo Ultra Dork
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Heb je al eens bij Merlin Cycles gekeken?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Heb vorige week een Sinergy frame van Salden opgebouwd, prima frame, heel degelijk mat zwart met één opdruk,
en een sloping bovenbuis, dus niet echt wat jij zoekt. Maar wel een prima frame binnen budget.
Ik was ook op zoek naar een betaalbare frameset, maar ik vond het toch best moeilijk om iets te vinden.
Mijn andere fiets is een pedal force (www.pedalforce.com), eigenlijk een chinees, maar dan met garantie en communicatievaardigheden, daar zou je ook nog naar kunnen kijken.
en een sloping bovenbuis, dus niet echt wat jij zoekt. Maar wel een prima frame binnen budget.
Ik was ook op zoek naar een betaalbare frameset, maar ik vond het toch best moeilijk om iets te vinden.
Mijn andere fiets is een pedal force (www.pedalforce.com), eigenlijk een chinees, maar dan met garantie en communicatievaardigheden, daar zou je ook nog naar kunnen kijken.