Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 mar 2022 17:08

Mijn favoriete overschoenen komen op dit moment van Rockbros :-) ook van de ali dus. Verder haal ik daar niet veel.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 mar 2022 13:06

hayes schreef: 26 mar 2022 16:22 ...Ik heb trouwens eens een steekproefje gedaan van fietskleding. Castelli Perfetto, Le Col bib, Bontrager helm, Shimano schoen,... Made in China x4.
Dan gun je de Chinees een hongerloon en de Westerse 'ontwerpers' een monsterwinst.
Of je bestelt Chinese producten en gunt de Chinese ondernemer ook iets.
............
Het gaat hem bij mij echt niet om het "merk".
Wel waar iets gefabriceerd is.
Als het kan een gekend merk "made in Europe", maar liever een noname broek "made in Europe" dan een blitse merknaam waar de spullen van in het Verre Oosten worden gemaakt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 mar 2022 15:16

hayes schreef: 26 mar 2022 16:22Ik heb trouwens eens een steekproefje gedaan van fietskleding. Castelli Perfetto, Le Col bib, Bontrager helm, Shimano schoen,... Made in China x4.
In mijn Castelli Perfetto staat trouwens "Made in Moldova".! ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 27 mar 2022 16:21

Lcsmet schreef: 27 mar 2022 13:06
hayes schreef: 26 mar 2022 16:22 ...Ik heb trouwens eens een steekproefje gedaan van fietskleding. Castelli Perfetto, Le Col bib, Bontrager helm, Shimano schoen,... Made in China x4.
Dan gun je de Chinees een hongerloon en de Westerse 'ontwerpers' een monsterwinst.
Of je bestelt Chinese producten en gunt de Chinese ondernemer ook iets.
............
Het gaat hem bij mij echt niet om het "merk".
Wel waar iets gefabriceerd is.
Als het kan een gekend merk "made in Europe", maar liever een noname broek "made in Europe" dan een blitse merknaam waar de spullen van in het Verre Oosten worden gemaakt.
Zo sta ik er ook in. Ik rij voornamelijk met Assos, Biehler, Kalas en Bioracer (clubkleding) en al die merken worden geproduceerd in Europa.

hayes

hayes 27 mar 2022 18:31

Ik respecteer heel erg die keuze. Dat meen ik.
Ik ga dikwijls wel in tegen de uitspraken dat Chinese kledij sowieso brol is. Dat is gewoon niet zo.

Iedereen heeft een tv die in China gemaakt is, een laptop, een gsm, de helft van je auto,...
Ik blijf er bij. Westerse merken 'gebruiken' Chinese fabrieken en strijken zelf de monsterwinsten op. Dan bestel ik met weinig moeite in China.

Maar nog eens, ik bewonder jullie keuze. Want meestal betekent dat dat er een groter prijskaartje aan vast hangt.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 27 mar 2022 20:52

hayes schreef: 27 mar 2022 18:31 Ik respecteer heel erg die keuze. Dat meen ik.
Ik ga dikwijls wel in tegen de uitspraken dat Chinese kledij sowieso brol is. Dat is gewoon niet zo.

Iedereen heeft een tv die in China gemaakt is, een laptop, een gsm, de helft van je auto,...
Ik blijf er bij. Westerse merken 'gebruiken' Chinese fabrieken en strijken zelf de monsterwinsten op. Dan bestel ik met weinig moeite in China.

Maar nog eens, ik bewonder jullie keuze. Want meestal betekent dat dat er een groter prijskaartje aan vast hangt.
Er zullen idd wel goede kledingstukken tussen zitten. Ik koop zelf ook wel eens wat direct in China (mijn reserve frame komt er zelfs vandaan) maar probeer het wel te beperken en bij kleding is er voldoende goed spul in Europa te krijgen. Het kost wat meer, maar met wat kortingscodes en aanbiedingen afwachten valt dat heel erg mee. Een shirtje namaken zal niet zo moeilijk zijn, maar ik heb bijvoorbeeld een Biehler jasje die echt een gigantisch goed bereik heeft en goed zit. Van 5 graden tot 15graden en het voelt nooit te warm of te koud (dun zweethemd eronder, of juist een longsleeve zweethemd). Ik twijfel er aan of je zulke kwaliteit van Alie gaat halen. De kleding wordt ook nog eens gemaakt in Europa van gerecyclede kleding, dat is mooi meegenomen.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 27 mar 2022 22:10

Lcsmet schreef: 24 mar 2022 13:54 Zojuist mijn truitje van Siroko ontvangen.
Mooi afgewerkt maar blijkt in feite ook gewoon Chinese makelij te zijn.
Vorige week ook eentje ontvangen van Ali, kostprijs 20,15€

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 mar 2022 22:38

galileo2 schreef: 27 mar 2022 22:10
Lcsmet schreef: 24 mar 2022 13:54 Zojuist mijn truitje van Siroko ontvangen.
Mooi afgewerkt maar blijkt in feite ook gewoon Chinese makelij te zijn.
Vorige week ook eentje ontvangen van Ali, kostprijs 20,15€
Jij maakt dus helemaal mijn punt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 28 mar 2022 18:24

Mijn ervaring met Chinese kledij is niet echt positief. Broeken zijn de pijpen veel te kort of te spannend (terwijl ik hele magere benen heb) en dan zijn ze aan de heupen veel te wijs en de bretellen veel te lang. Daardoor hangt het zeem halverwege mijn billen

Shirts te wijd aan de buik, net goed aan borst en armen. Shirt met lange mouw die kreeg ik bijna niet over mijn poppenhandjes en knelden mijn dunne polsjes af. Laat staan dat je een beer van een vent zou zijn.. Ook de stof is totaal niet te vergelijken met een bioracer, castelli,..

De brillen zijn wel heel goed voor de prijs, maar eens je een echte oakley of 100% op gehad hebt wil je ook wel niet meer terug.

Dan liever wat minder setjes kopen die ik wel draag. Ik heb een paar maand geleden zo een 20 Chinese shirts weg gedaan dat ik mss 1x gedragen heb. Zo brengt het ook niet veel op.

i-mac

i-mac 29 mar 2022 07:20

Wat ik me afvraag bij diegenen die zweren bij "made in Europe", of ze ook de lijn doortrekken bij het kopen van gewone kledij en schoenen.

En hoe sta je dan tegenover de action's van deze wereld? Gewoon maar even een vraag ...

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 29 mar 2022 07:51

i-mac schreef: 29 mar 2022 07:20 Wat ik me afvraag bij diegenen die zweren bij "made in Europe", of ze ook de lijn doortrekken bij het kopen van gewone kledij en schoenen.

En hoe sta je dan tegenover de action's van deze wereld? Gewoon maar even een vraag ...
Die trek ik ook door ja. Een jeans/chino van bvb Tommy/MC greggor zit 100x beter dan 1 die geen merk heeft.

En die heb ik echt vele vele jaren zonder dat er daar iets aan komt. Bij die goedkopere verliezen ze hun kleur per wasbeurt en er zit precies geen model meer in.

Jack & jones is eigenlijk het enige goedkopere merk waar ik ook wel heel tevreden van ben.

Spullen van action hangt er dan weer vanaf.. Als het enkel is om uit te zetten, waarom niet? Gebruiksvoorwerpen die ik dikwijls nodig heb ga ik daar dan ook weer niet halen. Goedkoop is vaak duurkoop.

Ik koop dan liever 2dehands iets van een degelijk merk waarvoor je vaak maar evenveel betaald.

i-mac

i-mac 29 mar 2022 07:52

Mijn punt is dat veel van die merken ook in China worden gefabriceerd.

Plaats reactie