Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

i-mac

i-mac 31 okt 2021 18:12

hayes schreef: 31 okt 2021 16:39 Er is een verandering aan de gang inderdaad, maar helaas merk ik in de Westhoek daar héél weinig van.
Dat is natuurlijk hét grote pijnpunt van deze regio. Buiten de maanden juni, juli, augustus is de interesse voor deze (nochtans zeer mooie) regio povertjes. En politici van de grote steden trekken (te) gemakkelijk de centen naar hun stad/provincie toe om grote fietsprojecten te realiseren. Daarmee kopen ze stemmen ... De West-Vlaamse politici hun prioriteit ligt meer op de landbouw en in mindere mate de havens.

En de wegen waar men de fietsers naartoe stuurt, worden ook gebruikt door de landbouwers die met hun enorme machines alles kapot maken. Veel kleinere wegen zijn allang niet meer voorzien voor deze mastodonten. Soms moet je als fietser letterlijk de gracht induiken als ze met 40km/u of meer aan komen denderen.


En dan is er nog de grote vraag wat van wie is, want daar vindt een kat zijn jongen niet meer in terug. Is het voor de gemeente? Voor het gewest? Voor de Vlaamse gemeenschap? En in geval van de jaagpaden : daar beslist nog een andere authoriteit over.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 31 okt 2021 22:37

Die fiets-o-strade van het zuiden naar Antwerpen is ook niet overal super: in Mechelen is het miserie en wanneer je Antwerpen binnen rijdt, kom je in Berchem op zo'n versmalling uit dat het daar in de spits zo vreselijk druk is dat ook de fietser in de file staat voor een slecht afgeregeld verkeerslicht.

De fietspaden op het Eilandje sluiten op veel plaatsen niet mooi aan,...

Het is inderdaad beter dan vroeger, maar slechter kon dan ook niet.

De stukken fiets-o-strade die af zijn, zijn echt wel aangenaam rijden (zeker achter een snelle elektrische fiets :D )
Afbeelding

DyDaJo
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 dec 2012 23:07

DyDaJo 31 okt 2021 23:30

Maken ze in Antwerpen Chinese kleding?

i-mac

i-mac 01 nov 2021 06:41

DyDaJo schreef: 31 okt 2021 23:30 Maken ze in Antwerpen Chinese kleding?
Maken waarschijnlijk niet, maar wie weet kan je er vinden bij de Sun Wah supermarkt 🤓

Om terug te keren naar deze topic. Maatvoering kan nogal verwarrend zijn. En als je dan tussen 2 verschillende maten zit, moet je soms gokken. Met mijn lengte (187) zit ik in veel gevallen bij xxl. Maar met mijn gewicht en sommige afmetingen zit ik in l of xl. Ik wacht intussen op een antwoord bij een van de alie verkopers.

Hoe pakken jullie dit aan?

hayes

hayes 06 nov 2021 10:05

Ik zet altijd in m'n feedback/review mijn maten en of de maat di eik koos goed is. Dat helpt nog het best van al.
Ik ben nog maar één keer bedrogen uitgekomen, maar dat was omdat z'n maattabel gewoon niet klopte. Ik had twee maten te klein...

Ik heb net een nieuwe bib binnen, nieuw merk, en L gekozen alhoewel XL ook ok leek.
De L zit strak (heb ik graag) maar belemmert geenszins m'n bewegingen. Vanmiddag eens testritje doen.
Met truitjes kijk ik persoonlijk altijd naar de borstomtrek omdat ik nogal een brede borstkas heb. Dus als ik daar goed kies, zit de rest ook goed.

hayes

hayes 24 mar 2022 13:06

Ik ben meestal tevreden, maar nu toch m'n slechte bib ooit gekocht op Aliexpress.
Eerst en vooral klopte de maat tabel helemaal niet.
Maar erger is het zeem, of de afwerking van de naden. Er steek op heel wat plaatsen een 3-4 mm van de pad uit. Dat gaat snel wrijven. Ik moest na twee uur van de pijn terugkeren en thuisgekomen had ik serieuze schaafplekken, tot bloedens toe.

De verkoper leek op het eerste zicht te begrrijpen wat ik bedoelde. Hij/zij vroeg extra foto's en ging de 'fabriek' verwittigen.
Op m'n vraag hoe het nu verder moet heb ik nog geen antwoord. (is ook nog maar paar uur geleden, ik denk dat ze nu aan het slapen zijn...)

edit: terwijl ik dit typ, reageert hij . Gaat het voorleggen aan z'n 'boss' en laat iets weten hoe ze me gaan compenseren.

Het is deze broek trouwens: https://nl.aliexpress.com/item/10050036 ... 6d76NSFk1i

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 mar 2022 13:54

Zojuist mijn truitje van Siroko ontvangen.
Mooi afgewerkt maar blijkt in feite ook gewoon Chinese makelij te zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Jeff_dh
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 mei 2013 20:12

Jeff_dh 24 mar 2022 20:45

hayes schreef: 24 mar 2022 13:06 Ik ben meestal tevreden, maar nu toch m'n slechte bib ooit gekocht op Aliexpress.
Eerst en vooral klopte de maat tabel helemaal niet.
Maar erger is het zeem, of de afwerking van de naden. Er steek op heel wat plaatsen een 3-4 mm van de pad uit. Dat gaat snel wrijven. Ik moest na twee uur van de pijn terugkeren en thuisgekomen had ik serieuze schaafplekken, tot bloedens toe.

De verkoper leek op het eerste zicht te begrrijpen wat ik bedoelde. Hij/zij vroeg extra foto's en ging de 'fabriek' verwittigen.
Op m'n vraag hoe het nu verder moet heb ik nog geen antwoord. (is ook nog maar paar uur geleden, ik denk dat ze nu aan het slapen zijn...)

edit: terwijl ik dit typ, reageert hij . Gaat het voorleggen aan z'n 'boss' en laat iets weten hoe ze me gaan compenseren.

Het is deze broek trouwens: https://nl.aliexpress.com/item/10050036 ... 6d76NSFk1i

Afbeelding
Afbeelding
Dat de zig-zag stitch niet helemaal op de rand zit is vrij gebruikelijk. Een flatlock stitch zet men wel op de rand, waardoor je het schuim als het ware kan platdrukken.
Ik ben benieuwd; hebben de broeken die u fijn vind zitten een zig-zag of een flatlock naad? En als het een zig-zag is, is de schuimdikte op de rand dan ook +/- 3mm of dunner?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 24 mar 2022 22:06

hayes schreef: 24 mar 2022 13:06 Ik ben meestal tevreden, maar nu toch m'n slechte bib ooit gekocht op Aliexpress.
Eerst en vooral klopte de maat tabel helemaal niet.
Maar erger is het zeem, of de afwerking van de naden. Er steek op heel wat plaatsen een 3-4 mm van de pad uit. Dat gaat snel wrijven. Ik moest na twee uur van de pijn terugkeren en thuisgekomen had ik serieuze schaafplekken, tot bloedens toe.

De verkoper leek op het eerste zicht te begrrijpen wat ik bedoelde. Hij/zij vroeg extra foto's en ging de 'fabriek' verwittigen.
Op m'n vraag hoe het nu verder moet heb ik nog geen antwoord. (is ook nog maar paar uur geleden, ik denk dat ze nu aan het slapen zijn...)

edit: terwijl ik dit typ, reageert hij . Gaat het voorleggen aan z'n 'boss' en laat iets weten hoe ze me gaan compenseren.

Het is deze broek trouwens: https://nl.aliexpress.com/item/10050036 ... 6d76NSFk1i

Afbeelding
Afbeelding
Doe jezelf een lol en koop gewoon kwaliteit van een goed merk.

i-mac

i-mac 25 mar 2022 07:55

NuitKor schreef: 24 mar 2022 22:06 Doe jezelf een lol en koop gewoon kwaliteit van een goed merk.
Spreek je uit ervaring? Ik heb broeken gekocht bij Alie die op geen enkel vlak moeten onderdoen voor een dure merkbroek.

hayes

hayes 25 mar 2022 11:51

Ik heb zowel Le Col broeken als Aliexpress broeken.

Le Col is beter.
Maar advies prijs le col is 160 euro. Aliexpress 20 euro.
Die Le Col is echt niet 8 keer beter.

Al mijn andere bibs hebben andere stitching. Rond de rand.
Nog nooit zo'n zigzag gezien. Soms zit hij tot op de rand, op andere plekken tot 5mm van de rand.
Mijn vrouw kan gelukkig best goed met de naaimachine overweg. Eens zien wat zij er van kan maken.
Ik heb intussen trouwens een volledige terugbetaling gekregen.

Ik heb een drietal Spexcel bibs van Ali. Dit is hoe die gestikt zijn.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door hayes op 25 mar 2022 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

hayes

hayes 25 mar 2022 11:52

i-mac schreef: 25 mar 2022 07:55
NuitKor schreef: 24 mar 2022 22:06 Doe jezelf een lol en koop gewoon kwaliteit van een goed merk.
Spreek je uit ervaring? Ik heb broeken gekocht bij Alie die op geen enkel vlak moeten onderdoen voor een dure merkbroek.
Deze uitspraken komen meestal van iemand die nog nooit een Ali short geprobeerd heeft.

Plaats reactie