Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 503
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 25 mar 2022 15:45

De broeken van Lameda op Ali zijn ook erg goed. Heerlijke zeem en doet niet onder voor het duurdere segment in Europa.
Broeken zijn ca 50-60 euro op Ali

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 mar 2022 16:03

Als je bereid bent om 50-60 euro te betalen voor een fietsbroek van Lameda op Aliexpress zou ik eerder voor dit soort bedragen bijvoorbeeld iets van Rogelli of zelfs iets bij Ekoï bestellen. :roll: :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 25 mar 2022 16:12

hayes schreef: 25 mar 2022 11:52
i-mac schreef: 25 mar 2022 07:55
NuitKor schreef: 24 mar 2022 22:06 Doe jezelf een lol en koop gewoon kwaliteit van een goed merk.
Spreek je uit ervaring? Ik heb broeken gekocht bij Alie die op geen enkel vlak moeten onderdoen voor een dure merkbroek.
Deze uitspraken komen meestal van iemand die nog nooit een Ali short geprobeerd heeft.
Dat klopt en dat ga ik ook niet doen ook. Ik fiet zo'n 15k per jaar en wil dan gewoon goed spul aan mijn kont. Ik sfeer bij Assos of Bioracer van de club. Inderdaad het kost wat meer, maar weet dan wel dat het goed zit. Hoe doen die broeken het eigenlijk qua duurzaamheid, het klinkt nobel maar ik vind het ook belangrijk dat kleding relatief lang meegaat. Ipv elk jaar maar weer weggooien omdat het toch maar 20 euro kostte. Mijn Assos broeken gaan al zeker 3 seizoenen mee, maar ik heb dan ook wel 8 paar broeken, dus wissel voldoende af, geen idee hoe lang een assos broek trouwens mee zou gaan als ik er maar 2 ofzo had, dus wat dat betreft heb ik er geen ervaring mee.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 mar 2022 16:15

Wat zou iedereen er van zeggen als zijn/haar baas of zijn/haar klanten evenveel gaan betalen als in China/Vietnam/Bangladesh/Indië en andere Verre-Oosten landen?
Ik weet dat het achterhoedegevechten zijn maar om nu telkens het "Chinese" alternatief te bewieroken lijkt mij toch wat ver te gaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 25 mar 2022 16:18

Lcsmet schreef: 25 mar 2022 16:15 Wat zou iedereen er van zeggen als zijn/haar baas of zijn/haar klanten evenveel gaan betalen als in China/Vietnam/Bangladesh/Indië en andere Verre-Oosten landen?
Ik weet dat het achterhoedegevechten zijn maar om nu telkens het "Chinese" alternatief te bewieroken lijkt mij toch wat ver te gaan.
:like: :like: :like:

Ik wilde het punt niet aansnijden en zelf koop ik ook wel eens wat op Alie, maar probeer daarin mezelf wel te beperken. Het is precies wat je zegt. Door alles maar in China te halen beperken we onze eigen economie en ontwikkeling. Uiteraard zijn het verschillen in de marge, maar het moet ergens beginnen.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 503
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 25 mar 2022 16:32

Orlok schreef: 25 mar 2022 16:03 Als je bereid bent om 50-60 euro te betalen voor een fietsbroek van Lameda op Aliexpress zou ik eerder voor dit soort bedragen bijvoorbeeld iets van Rogelli of zelfs iets bij Ekoï bestellen. :roll: :roll:
Dat vind ik echt budget merken met mindere zemen. Daar kan ik geen lange ritten mee rijden.
De Lameda broeken zijn van heel fijn materiaal en hebben naadloze zemen in bepaalde series.

Ieder zijn ding natuurlijk.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 25 mar 2022 19:03

Spreek je uit ervaring of . . . . want dit soort uitspraken komen meestal van iemand die fietsbroeken van Rogelli en/of Ekoï nog nooit heeft geprobeerd.

Maar ja t'is wat je zegt; "ieder zijn (China) ding".
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 503
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 25 mar 2022 20:21

Orlok schreef: 25 mar 2022 19:03 Spreek je uit ervaring of . . . . want dit soort uitspraken komen meestal van iemand die fietsbroeken van Rogelli en/of Ekoï nog nooit heeft geprobeerd.

Maar ja t'is wat je zegt; "ieder zijn (China) ding".
Anders zou ik niet zeggen dat ik er geen lange ritten mee kan rijden.
Op Ali staat niet alleen maar rotzooi, al denken veel mensen van wel.

i-mac

i-mac 25 mar 2022 20:25

We leven (gelukkig) in een vrij land. Wil je kopen bij alie, doe dat maar. Wil je liever je zuurverdiende centen geven aan peperdure merken, doet dat gerust. Elk zijn meug ... Maar onthou je wel van kritiek als je geen ervaring hebt met producten van alie als je er geen ervaring mee hebt. Dat je er niet achter staat, tot daar aan toe, maar als het van horen zeggen is ...

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5014
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 25 mar 2022 21:20

i-mac schreef: 25 mar 2022 20:25 We leven (gelukkig) in een vrij land. Wil je kopen bij alie, doe dat maar. Wil je liever je zuurverdiende centen geven aan peperdure merken, doet dat gerust. Elk zijn meug ... Maar onthou je wel van kritiek als je geen ervaring hebt met producten van alie als je er geen ervaring mee hebt. Dat je er niet achter staat, tot daar aan toe, maar als het van horen zeggen is ...
Die 'peperdure' merken hebben wel gezorgd voor ontwikkeling van de bibshort naar wat het nu is. Dat kost geld. Chinezen kopiëren het alleen. Dat lijkt slim, maar draagt niet bij aan ontwikkeling.

i-mac

i-mac 26 mar 2022 11:55

NuitKor schreef: 25 mar 2022 21:20
i-mac schreef: 25 mar 2022 20:25 We leven (gelukkig) in een vrij land. Wil je kopen bij alie, doe dat maar. Wil je liever je zuurverdiende centen geven aan peperdure merken, doet dat gerust. Elk zijn meug ... Maar onthou je wel van kritiek als je geen ervaring hebt met producten van alie als je er geen ervaring mee hebt. Dat je er niet achter staat, tot daar aan toe, maar als het van horen zeggen is ...
Die 'peperdure' merken hebben wel gezorgd voor ontwikkeling van de bibshort naar wat het nu is. Dat kost geld. Chinezen kopiëren het alleen. Dat lijkt slim, maar draagt niet bij aan ontwikkeling.
Dat de Chinezen kopieeren, dat is een feit.

Bij de duurdere merken zijn het vooral de fabrikanten van stoffen die de research doen. Zij proberen hun zaken aan de man te brengen. De fietskledij merken gaan daar graag op in, want dat soort snobisme scoort goed bij een deel van het wielergekke publiek. Maar de hoge prijs die je betaalt is ook voor de dure reclame die ze maken. En de teams zullen wel andere prijzen betalen dan de doorsnee wielertoerist. Ook daar betaal je mee voor. Er zijn ook firma's die meerdere merken in hun catalogus hebben. Maar bij het duurdere merk gebruiken ze ook duurdere woorden dan bij het iets goedkopere merk. Maar of de stoffen echt veel verschillen?

Wat wel vaststaat, dat er op kledij zeer hoge winstmarges zitten. In zoverre, dat zelfs bij hoge afprijzingen nog steeds winst wordt gemaakt.

Reclame maken is vooral ballonetjes oplaten, en de consument in de waan laten dat product x of y zeer goed is, of onmisbaar. Het is aan de consument om die ballonetjes te doorprikken. Met andere woorden, laat je niet altijd om de tuin leiden door reclame.

hayes

hayes 26 mar 2022 16:22

Ik doe een jaar of drie met m'n Spexcel broekjes. Dan is het zeem stilaan doorgezeten.Ik doe 11k per jaar en draag 75% Chinese broekjes. Tot een uur of vier gaat dat heel goed. Ik merk uiteraard het verschil met m'n Le Col bibs met adviesprijs van 160 euro. Op lange, zware ritten kies ik die.

Ik moedig niets aan. Ik stel alleen dat er best goeie spullen op Aliexpress te koop staan.

Ik heb trouwens eens een steekproefje gedaan van fietskleding. Castelli Perfetto, Le Col bib, Bontrager helm, Shimano schoen,... Made in China x4.
Dan gun je de Chinees een hongerloon en de Westerse 'ontwerpers' een monsterwinst.
Of je bestelt Chinese producten en gunt de Chinese ondernemer ook iets.
Zeg maar wat het beste is...
Milieu aspect is iets helemaal anders natuurlijk.

Ik won onlangs een Rogelli pakketje met hun mid range bib van 75-80 euro. Fijne broek, maar niet beter dan Spexcel bijvoorbeeld.
Hun winter jasje is dan wel weer héél fijn.
Laatst gewijzigd door hayes op 26 mar 2022 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie