Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 28 sep 2016 11:31

Ik weet dat het voor sommigen een penibel onderwerp is, maar de vraag van razenderoeland (http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=80783) zette me aan het denken.

Ik vind mainstream merken fietskleding namelijk zo schreeuwend duur dat ik graag kijk naar alternatieven. En dan kom je al snel bij

a) aanbiedingen (vaak nog steeds aardig aan de prijs) of
b) China.

Maar het aanbod daar is zo overweldigend dat door de bomen het bos niet meer te zien is. Uiteráárd doel ik daarbij niet op de welbekende kopie/namaak kledingsets, maar gewoon leuke (neutrale) sets, zoals razenderoeland al toonde. Ik ben daarbij met name geïnteresseerd in de kwaliteit van de broeken/zemen. Als ik bijvoorbeeld op aliexpress kijk naar de feedback op sets van Racmmer dan lijken die toch van behoorlijke kwaliteit te zijn.

Dus.. Zijn er hier mensen met een gouden tip voor een bepaald merk of een bepaalde winkel?
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 sep 2016 13:52

Ik heb nog niets anders gezien of gehoord dat fietskleding uit China (buiten de bekende merken om) stuk voor stuk rommel is.

Zo schreeuwend duur is kleding toch niet? Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, maar er is ook genoeg aanbod dat wel te betalen is. Denk eens aan Decathlon, maar bijvoorbeeld ook Cyclewear.eu
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 sep 2016 13:54

Ook merken als Pearl Izumi, Craft, AGU en Gonso maken prima fietskleding die niet duur is. En ook met de fietskleding van Lidl is kwalitatief weinig mis.

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 28 sep 2016 14:12

Ik heb nu toevallig 2 broeken van Craft in de kast en daarvan vind ik de kwaliteit van de zeem niet al te best. Decathlon heb ik deze zomer wel naar gekeken, ook daarbij had ik het idee dat er slechts een dun lapje zeem in zat. Los van het feit dat het lelijke kleding was. Ervaring met de andere merken heb ik niet, zal het eens bekijken. En Cyclewear, tja.. Ik heb vaak een reclamelinkje aangeklikt. Dan zag ik een geinig iets, werd ik helemaal enthousiast en dan bleek dat alleen maat S of XXXL nog beschikbaar was. Als je dat een paar keer gehad hebt ben je wel klaar met zo'n site :roll:

Natuurlijk kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Maar doe je dat niet, dan ben je al gauw gebonden aan inferieure kwaliteit. Dus ik hóópte dat daar in China een uitzondering op te vinden zou zijn... ;)

Maar goed, misschien moet ik toch maar even sparen en t.z.t. een diepte-investering doen.
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 sep 2016 14:14

Gratis geld bestaat niet. Het is you get what you pay for bij Alibaba. Je betaalt doorgaans geen fluit, maar je krijgt er ook niks voor.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 sep 2016 14:27

Ik heb er wat shirtjes vandaan, kost geen fluit maar het voldoet prima voor woonwerkritjes of door de bagger klooien in de winter. Ik heb trouwens geen nep-prof-kleding maar gewoon modelletjes in een beetje beschaafde kleur. Broeken laat ik links liggen. Overigens zou het me niet verbazen als de alid/lidl shizzle van dezelfde leverancier komt als de spullen die je op alibaba, lightinthebox en miniinthebox vindt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 28 sep 2016 15:02

Er zijn wel degelijk goede sets te vinden bij ali. Geen imitatie kopen want dan valt de kwaliteit tegen. Maatvoering is wel een probleem.

Ik heb een aantal sets van Santic gekocht. Voor ali best prijzig maar de kwaliteit is subliem.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 28 sep 2016 15:15

Ik ben er persoonlijk toch een beetje huiverig voor om synthetische stof waarvan ik gaan flauw idee heb aan welke kwaliteitseisen die voldoet, op mijn lichaam te dragen...
(en dan niet qua afwerking, maar meer wat er allemaal in verwerkt zit...)
Laatst gewijzigd door RKN op 28 sep 2016 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

hayes

hayes 28 sep 2016 15:17

Ik heb best wel wat Ali fietstruitjes. Die zijn prima. Ze ademen iets minder, houden iets meer zweet vast en de pasvorm is iets minder. Ik gebruik ze ook voor woon-werk voornamelijk. Dat het allemaal rommel is, is nonsens.

Me1 keer gewaagd aan een broek. Die zeem is allesbehalve. Volstaat voor een uurtje max.
Dus die gebruik ik eigenlijk enkel op de rollen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 28 sep 2016 16:02

Santic spul via Ali is prima. De maatvoering is wel een issue. Het valt wel eens te klein. Dan gaat het via MP de wereld in met als opmerking 'via Ali gekocht en valt klein'.
Laatst gewijzigd door Nee_Nee op 29 sep 2016 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 28 sep 2016 22:15

Heb een shirtje via ali besteld,7€

Het is niet slecht,en zit best goed,zal het op de mtb gebruiken,danmaakt het niet uit als het echt smerig word of beschadigd.

Een broek koop ik niet via ali,dat moet goed zitten
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 28 sep 2016 22:43

Er zitten 1001 verkopers op Ali dus voor wat het waard is ...

Ik heb vorig jaar een set gekocht. Het zweem was bij mij wél van heel goeie kwaliteit, verrassend goed! Alleen voelt de stof van zowel de broek als de trui niet aan zoals wij hier gewend zijn. Het voelt gewoon niet fijn aan, nogal synthetisch. Doe je het truitje aan bij 18 graden dan heb je het echt fris, de wind blaast er los door. En als je er in zweet is het ook niet goed doorlatend.

Voor wat het kost doe je geen miskoop, maar als je 4 a 5 uur op een zadel wil zitten koop je toch beter was anders. Dat is mijn idee. Ik hou het voorlopig bij deze ene set ;)

Ik vind de meeste wielerkledij niet bepaald mooi, op Ali kom ik wel knappe zaken tegen van oa Racmmer. Uiteindelijk komt alles van ginder, het is dus vooral kwestie van bij een goede verkoper terecht te komen en niet het allergoedkoopste te willen. Misschien zoals bij Santic, heb er zelf geen ervaring mee.

Plaats reactie