Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

statusquooh
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2016 09:04

statusquooh 06 nov 2016 08:25

Ik gebruik normaal kleding van Castelli zoals de Gabba en de betere jasjes van hun. Ik heb op ali nu al een stuk of 5 shirtjes gekocht en die zijn prima voor de zomer. Zitten prima en kwalitatief is er niks mee. Broeken vallen tot nu toe altijd tegen omdat de zeem meestal zo dun is als wat. Goed voor een km of 30 a 40 dan houdt het op.
Als je echt een goede broek wilt hebben koop een Red&White (zijn nu 85 euro per stuk) waar een geweldig zeem in zit en een super mooie stof.
Alles is natuurlijk naar wat men er voor uit kan geven en wat men gewend is. We rijden met zijn alleen ook niet op dezelfde merk fiets....

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 06 nov 2016 10:39

statusquooh schreef:Als je echt een goede broek wilt hebben koop een Red&White (zijn nu 85 euro per stuk) waar een geweldig zeem in zit en een super mooie stof.
Heb je daar een URL bij? (Ik heb zelf gezocht)

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 06 nov 2016 11:29

Gisteren de set getest. Nou ja, de broek dan toch, het shirt zat onder mn regenjasje...

Zoals gezegd is de pasvorm voor mij ideaal XL bij 1.90 mtr en 85 kg. Maar ik heb dan ook smalle heupen en dunne benen. De zeem heeft mij echt verbaasd. Wat mij betreft een prima kwaliteit gelzeem waarop ik de 61 km in de regen comfortabel heb gefietst. Het is alleen wel echt een zomerbroek. Aan de voorkant rond de lies is de stof van een ander materiaal, en dunner. Dus in deze tijden, met beenstukken, is het in het begin wat fris in die regio.. :-)

Al met al zeer tevreden. Ik wilde ook een winterset bestellen maar ik las dat die hetzelfde hebben als hierboven verteld. Dus daar zie ik denk ik vanaf. Wellicht dat ik daarvoor Santic eens ga bekijken.

Een tweede Racmmer set voor komend voorjaar sluit ik zeker niet uit!
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

Echo
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 06 nov 2016 11:38

Nee_Nee schreef:
statusquooh schreef:Als je echt een goede broek wilt hebben koop een Red&White (zijn nu 85 euro per stuk) waar een geweldig zeem in zit en een super mooie stof.
Heb je daar een URL bij? (Ik heb zelf gezocht)
https://redwhitenl.com/collections/all
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 06 nov 2016 12:00

met Santic heb ik niet zulke goede ervaring. De 'inseam lenght', de lengte van de broekspijp, is nogal aan de korte kant. Daardoor is het geen porem als je in korte broek rijdt. De zeem is wel weer ok. Dus als je je geen zorgen maakt over je 'tan line' of met beenstukken rijdt, dan is het wel een optie.

hayes

hayes 06 nov 2016 12:18

statusquooh schreef:Ik gebruik normaal kleding van Castelli zoals de Gabba en de betere jasjes van hun. Ik heb op ali nu al een stuk of 5 shirtjes gekocht en die zijn prima voor de zomer. Zitten prima en kwalitatief is er niks mee. Broeken vallen tot nu toe altijd tegen omdat de zeem meestal zo dun is als wat. Goed voor een km of 30 a 40 dan houdt het op.
Als je echt een goede broek wilt hebben koop een Red&White (zijn nu 85 euro per stuk) waar een geweldig zeem in zit en een super mooie stof.
Alles is natuurlijk naar wat men er voor uit kan geven en wat men gewend is. We rijden met zijn alleen ook niet op dezelfde merk fiets....
Ik heb dezelfde ervaring. Shirtjes best ok.
De bibs mijd ik.

Die RedWhite ziet er best ok uit. Jammer dat er een grijze boord zit onderaan. Geeft zo'n rare look met zwarte beenstukken eronder.
Ondersteunen ze spieren een beetje ok? Ik zie staan dat ze niet 'overly compressive' zijn.

Gebruikersavatar
TheTourist
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 04 nov 2014 13:29

Gebruikersavatar TheTourist 06 nov 2016 12:21

Nee_Nee schreef:met Santic heb ik niet zulke goede ervaring. De 'inseam lenght', de lengte van de broekspijp, is nogal aan de korte kant. Daardoor is het geen porem als je in korte broek rijdt. De zeem is wel weer ok. Dus als je je geen zorgen maakt over je 'tan line' of met beenstukken rijdt, dan is het wel een optie.
Nou, het gaat me om een winterset. Dus met die tanline zal het wel meevallen ;-)
Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc 2019

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 06 nov 2016 20:07

Het zeem van mijn Ali-setje ziet er exact hetzelfde uit als dat van Bianchi-Ber.
Neem dat ik het een keer of 15 heb gedragen en er is niks van slijtage te zien, het overleeft de was prima.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 06 nov 2016 21:00

NoChain schreef:Het zeem van mijn Ali-setje ziet er exact hetzelfde uit als dat van Bianchi-Ber.
Neem dat ik het een keer of 15 heb gedragen en er is niks van slijtage te zien, het overleeft de was prima.
Is het ook een Racmmer? (Aliexpress is de Chinese Ebay, die verkoopt van alles).

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 06 nov 2016 21:30

Geen Racmmer, het was een namaak setje van de Trek ploeg.
Maar dus wel duidelijk door dezelfde Chinezen gemaakt

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Gebruikersavatar
CanyonMR
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jul 2014 21:56

Gebruikersavatar CanyonMR 07 nov 2016 12:04

Bianchi-Ber schreef:Gisteren de set getest. Nou ja, de broek dan toch, het shirt zat onder mn regenjasje...

Ik wilde ook een winterset bestellen maar ik las dat die hetzelfde hebben als hierboven verteld. Dus daar zie ik denk ik vanaf. Wellicht dat ik daarvoor Santic eens ga bekijken.
Kan niet precies teruglezen wat je bedoeld met "hetzelfde hebben als hierboven". Sta juist op het punt om een Racmmer winterset aan te schaffen. Wat is het verschil tussen een Racmmer zomer- en winterset?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 nov 2016 12:50

NoChain schreef:Geen Racmmer, het was een namaak setje van de Trek ploeg.
Maar dus wel duidelijk door dezelfde Chinezen gemaakt
Bij welke "shop in de shop" van Aliexpress heb je dat setje gekocht? Als we een beetje scherp krijgen welke fabrikanten goeie spullen maken, dan hebben we er allemaal profijt van.

Plaats reactie