Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Amateurs A en B tesamen

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 22 sep 2010 13:12

"We" wachten het maar gewoon even af. Maar het verbaasde me wel dat de samenvoeging van de ama-A's en B's weer ongedaan is gemaakt (of op losse schroeven staat).

Amateur-B => Sportklasse !? Klinkt mij weer als het oude bekende liedje in de oren: om de zoveel jaar verandert de KNWU de naamgeving van de categorie terwijl er inhoudelijk eigenlijk niet veel verandert.

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 22 sep 2010 20:19

Nog even en we krijgen weer Amateurs, Liefhebbers en Veteranen......
Cheap light strong, choose two

ascor
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 mar 2008 10:44

ascor 24 sep 2010 10:16

Als iemand me kan tippen over een club waar je in eigen kleding mag rijden... Heel graag!

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 24 sep 2010 10:24

Volgens mij de Adelaar uit Apeldoorn, maar zeker weten doe ik het niet.

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 24 sep 2010 11:09

Ascor,

Misschien is een KNWU Ledenkaart een optie?

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 24 sep 2010 11:57

Ook een puntje voor niet licentiehouders wat misschien nog niet langs is gekomen:
met ingang van 2011 worden de dagkaarten afgeschaft. Voor het bedrag van € 5,- kan iedereen via een vereniging basislid worden van de KNWU waarmee men verzekerd is voor alle fietsactiviteiten gedurende dat gehele jaar.
We kunnen ons voorstellen dat een vereniging op dat moment stelt; betaal ook € 5,- voor het bijzondere lidmaatschap van de club voor datzelfde jaar en iemand kan al voor € 10,- deelnemen aan een wedstrijd zoals tot en met 2010 bedoeld voor een dagkaartrijder.
en aangaande transponders voor deze basisleden:
als je als club beschikt over een decoder met software dan kun je het systeem ook voor clubwedstrijden gebruiken. Wel moet je als vereniging een oplossing vinden voor de sporters met een basislidmaatschap die tijdens de clubwedstrijden meedoen. Dit zou kunnen door zelf als club een aantal huurtransponders aan te schaffen en deze dan aan de basislidmaatschaphouders te verhuren bij deelname aan clubactiviteiten.
Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk uit gaat pakken
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 24 sep 2010 13:31

frenkie schreef:Ook een puntje voor niet licentiehouders wat misschien nog niet langs is gekomen:
met ingang van 2011 worden de dagkaarten afgeschaft. Voor het bedrag van € 5,- kan iedereen via een vereniging basislid worden van de KNWU waarmee men verzekerd is voor alle fietsactiviteiten gedurende dat gehele jaar.
We kunnen ons voorstellen dat een vereniging op dat moment stelt; betaal ook € 5,- voor het bijzondere lidmaatschap van de club voor datzelfde jaar en iemand kan al voor € 10,- deelnemen aan een wedstrijd zoals tot en met 2010 bedoeld voor een dagkaartrijder.

Ik ben benieuwd naar hoe die verzekering gaat uitpakken. Wat zijn de voorwaarden? Ik geloof nooit dat deze verzekering zomaar alle schade gaat vergoeden wanneer je tijdens een trainingsritje niet uitkijkt en per ongeluk een schuiver maakt (zoals ik het nu op kan maken uit de tekst van de KNWU). En anders wel tijdens de koers (want daar schijn je dan ook voor verzekerd te zijn).
frenkie schreef: en aangaande transponders voor deze basisleden:
als je als club beschikt over een decoder met software dan kun je het systeem ook voor clubwedstrijden gebruiken. Wel moet je als vereniging een oplossing vinden voor de sporters met een basislidmaatschap die tijdens de clubwedstrijden meedoen. Dit zou kunnen door zelf als club een aantal huurtransponders aan te schaffen en deze dan aan de basislidmaatschaphouders te verhuren bij deelname aan clubactiviteiten.
Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk uit gaat pakken


Ja, dat wordt interessant met alle trainingskoersjes (zomeravondcompetitie enz.) Kan me niet indenken dat elke willekeurige vereniging zomaar 40 transponders aanschaft om te verhuren bij die trainingskoersjes.

schamperd
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 aug 2004 23:42

schamperd 24 sep 2010 22:48

vraag me ook af hoe ze dat volgend jaar dan met de crossen willen gaan doen.
nu rijden met de crossen a en b samen. worden dat ook aparte wedstrijden dan blijft er helemaal niemand meer over.
niet zeuren maar trappen

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 27 sep 2010 16:27

Geen dagkaarten meer. Geld dat dan ook voor trainingsritten? Lijkt me onwaarschijnlijk, want daar is vooral laagdrempeligheid belangrijk. Ik kan er nog niets over vinden.

Bijvoorbeeld een boel marathon schaatsers, bij ons in de buurt, hebben geen licentie van de KNWU...

Geer

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 20 okt 2010 20:50

Toch maar eens het mailtje geopend dat ik begin deze week van de KNWU kreeg met daarin de nieuwsbrief. In de nieuwsbrief de wijzigingen voor 2011.

Ondanks de vele protesten vervallen de categorieën Amateurs A en Amateurs B. Amateurs A heten voortaan gewoon Amateurs en de categorie Amateurs B heet vanaf 2011 Sportklasse. Masters zouden onder de amateurs vallen. Geen idee waarom het Sportklasse heet en niet gewoon Liefhebbers zoals vroeger. Waarschijnlijk omdat anders iedereen zou zeggen "Hoezo wijziging? Dit is dezelfde indeling als 10 jaar geleden." En dan zouden die zware commissie van de KNWU en die dure externe consultant voor schut staan.

Weet iemand of dit betekent dat er ook geen aparte Masters en Amateur koersen meer zijn? En kan ik dan als 'Sportklasser' nog wel deelnemen aan Master koersen? Nu kun je tegelijk A of B amateur zijn en Master, straks ook nog? Dat kan ik zo 123 niet op de site vinden. Dat zou zonde zijn want er zijn hele mooie Master koersen.

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 21 okt 2010 12:05

joostvanbezooijen schreef:En kan ik dan als 'Sportklasser' nog wel deelnemen aan Master koersen? Nu kun je tegelijk A of B amateur zijn en Master, straks ook nog?
Goede vraag. Heb er ook nog geen antwoord op gevonden...

sjakie007
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:06

sjakie007 22 okt 2010 20:57

joostvanbezooijen schreef:Toch maar eens het mailtje geopend dat ik begin deze week van de KNWU kreeg met daarin de nieuwsbrief. In de nieuwsbrief de wijzigingen voor 2011.

Ondanks de vele protesten vervallen de categorieën Amateurs A en Amateurs B. Amateurs A heten voortaan gewoon Amateurs en de categorie Amateurs B heet vanaf 2011 Sportklasse. Masters zouden onder de amateurs vallen. Geen idee waarom het Sportklasse heet en niet gewoon Liefhebbers zoals vroeger. Waarschijnlijk omdat anders iedereen zou zeggen "Hoezo wijziging? Dit is dezelfde indeling als 10 jaar geleden." En dan zouden die zware commissie van de KNWU en die dure externe consultant voor schut staan.

Weet iemand of dit betekent dat er ook geen aparte Masters en Amateur koersen meer zijn? En kan ik dan als 'Sportklasser' nog wel deelnemen aan Master koersen? Nu kun je tegelijk A of B amateur zijn en Master, straks ook nog? Dat kan ik zo 123 niet op de site vinden. Dat zou zonde zijn want er zijn hele mooie Master koersen.


Mijn vraag is of er ook nog samengevoegde amateur en sportklasse koersen verreden worden. Waren afgelopen jaren zat mooie wedstrijden waarin A/B/C licentiehouders mee konden rijden.

Plaats reactie