Alles over vakanties op én met de fiets

23-09 t/m 01-10 Cote D'azure

SuperR
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:45

SuperR 15 sep 2016 21:45

Ik heb vanochtend het idee gekregen om een week in de regio van Nice te gaan fietsen.
Fiets + tas + creditcard en dan red ik me n.a.w. wel.

Vrijdag 23-09
Heen met het vliegtuig naar Nice,
40-50 km binnenland in
Via binnenland naar Marseille/Toulon
Via de kust terug naar Nice.
Zaterdag 01-10
Terug vanuit Nice

Dat is zo'n 600 km. Met zo'n 7 fietsdagen moet dat te doen zijn.
Heeft iemand nog tips?
Wil iemand, m/v 25-35 jaar oud, mee voor een weekje, let me know!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 sep 2016 22:14

Klink leuk maar wat doe je met je fietstas ?

SuperR
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:45

SuperR 15 sep 2016 22:30

Ik ben van plan om de eerste en laatste nacht in Nice te slapen. In de tussentijd mogen ze op mijn fietskoffer passen. Ik wil dan in een (oversized) zadeltas een setje kleren en diversen meenemen;
https://www.ortlieb.com/en/Seat-Pack/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 sep 2016 22:54

Ben heel benieuwd hoe die zadeltas gaat bevallen. Mooi systeem, maar vraag mij af hoe dat gaat zitten op een racer. En sowiso een van de leukere spontane plannen :winkthumb:
Less is bore

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 16 sep 2016 10:41

@daniel, dat zit prima op een racer, zo'n Ortlieb. Een stukje goedkoper dan de waterdichte variant van Apidura. Er gaat verbazingwekkend veel in, voor een week fietsen met overnachtingen in hotelletjes/B&Bs is hij meer dan groot genoeg. Minder dan half vol hangt de achterkant er een beetje zielig bij met een knik in het midden, het is lastig om dat met de riempjes strak te krijgen. OT, goed plan inderdaad, je zou eigenlijk horen te beginnen met de klim naar de Col de la Madone! Ben je meteen opgewarmd..... Col de Vence kan natuurlijk ook en dan door naar de Gorges du Verdon, gaat helemaal goed komen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 sep 2016 11:11

Ben er pas nog geweest. De kust is echt wel volkomen K voor ons soort fietsers. Druk, vol gebouwd, veel verkeer, veel lelijke gebouwen, veel grote vakantieparken die veel weg hebben van een mega-AZC.

Mijn advies zou zijn om vanuit Nice te vertrekken en dan noordelijk te gaan via de Route des Grandes Alpes. (http://www.moveyouralps.com/fr/route-de ... ment_id=78)

Het weer zal bepalen hoe noordelijk je kunt komen en tot hoever het nog leuk is. Overweeg eens om noordelijk te gaan over deze route en dan bij Barcelonette weer naar het zuiden te gaan via Col d'Allos en Gorge de Daluis. Je kunt ook Italië in.

SuperR
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:45

SuperR 16 sep 2016 11:22

@Joopi, Goed dat je bevestigt dat de tas goed werkt. Ik zal hem van het weekend bestellen. En goede tips m.b.t. de colletjes, ik heb nog geen definitieve route dus kan nog alle kanten op.

@nee_nee "De kust is echt wel volkomen K voor ons soort fietsers." Dat is wel ff tegenvallen. Ik had gehoopt dat dat juist fantastisch mooi zou zijn. Naar geneve is een beetje onhandig i.v.m. de fietskoffer. Een rondje zou handiger zijn.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 sep 2016 11:48

SuperR schreef:Dat is wel ff tegenvallen. Ik had gehoopt dat dat juist fantastisch mooi zou zijn. Naar geneve is een beetje onhandig i.v.m. de fietskoffer. Een rondje zou handiger zijn.
Mijn advies is om er een ander rondje van te maken dan je in gedachte had. Bijv deels over de route des grandes alpes naar het noorden en dan bij bijv. Barcelonette weer naar het zuiden. Of een rondje via de Italiaanse Alpen en dan de laatste dag met trein terug langs de kust. Geneve is inderdaad onhandig, tenzij je op de laatste dag met de TGV terugreist.

SuperR
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:45

SuperR 16 sep 2016 12:51

En Nice, binnenland, Turijn, Genoa? Zou dat dan een beter plan zijn? Vanaf Genoa ben ik in 3 uurtjes treinen terug in Nice.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 sep 2016 14:02

Ik zie een mooi plan ontstaan. noordelijk over de Route de Grandes Alpes tot aan de Izoard. Dan naar Italie en de Agnello op. Col Finestre. Wie vult aan?

Zoek van te voren uit in welke trein je de fiets mee kan nemen. Hierboven staat TGV. Da's een foutje van me, want daar mag je fiets niet in.

SuperR
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 sep 2014 16:45

SuperR 16 sep 2016 14:06

Ik ga vanavond wat met de route planner spelen. Het lijkt zowaar wat te gaan worden! Meer hoogtemeters dan gepland, maar op het vlakke rijden kan in NL ook. Welke routeplanner is goed? ridewithgps leek in eerste instantie goed, maar daar had ik na 5 minuten al ruzie mee.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 sep 2016 14:11

http://brouter.de/brouter-web/

beetje pielen in het begin. Kijk even wat er gebeurt met een route tussen twee plaatsen als je van profiel verandert. Bij profiel 'trekking' kiest hij automatisch de route met de minste hm. Bij profiel 'fastbike' mag je over de hoge bergen.

De output kun je downen in GPX formaat. En: de tool berekent ook hoogtemeters. En: die kloppen. Per dag - afhankelijk van je ervaring en conditie - niet meer dan 2.500 á 3.000hm en rond de 100 á 125km. Dan houd je het wel een weekje vol.

Plaats reactie