Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 31 aug 2020 10:40

bakboord1 schreef: 31 aug 2020 09:32 . De echte verschillen worden onvoldoende belicht en bijv bij wielsets blijven ze steken in algemeenheden waardoor ik uiteindelijk nog niet weet welke voor mij het meest geschikt zou zijn.
Dus je denkt dat er wel echte verschillen zijn.....?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 31 aug 2020 10:45

:lol: !?
...

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 31 aug 2020 10:54

Als er geen verschillen zijn dan hoef je ook niet te testen toch!?
Voor mij als nog niet zo ervaren fietser is het juist wel goed te weten wat een stijver frame of de balhoofdhoek doet met het comfort, stuurgedrag etc.

Eerder dit jaar (of vorig jaar) was er een onderzoek naar aërodynamica aan de hand van de plek van de handen op het stuur (bovenop, op de remgreep en in de beugels). Dat was echt interessant en een goed artikel.

prjz
Forum-lid
Berichten: 1501
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 31 aug 2020 12:24

ottorongo schreef: 30 aug 2020 23:59 Van Bon test ook alleen maar fietsen die bij elke trap raak zijn, en met bewondering bekeken worden door zijn fietsgezellen. :mrgreen:
Ja en dan hangt er ook nog een stevig prijskaartje aan.
prj

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1785
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 31 aug 2020 12:54

prjz schreef: 31 aug 2020 12:24
ottorongo schreef: 30 aug 2020 23:59 Van Bon test ook alleen maar fietsen die bij elke trap raak zijn, en met bewondering bekeken worden door zijn fietsgezellen. :mrgreen:
Ja en dan hangt er ook nog een stevig prijskaartje aan.
Zeker, ik bedoelde met mijn opmerking met name dat ik de diepgang van de artikelen van Van Bon een verademing vind, vergeleken met de te(k)sten van Menno Grootjans.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 31 aug 2020 13:02

Ik merkte al langer een groot verschil in kwaliteit en diepgang tov andere (buitenlandse) bladen. Ik las zelden nog iets wat mij nieuwe inzichten opleverde. Ik vrees dat het deels een geldkwestie is. De Nederlandse markt is klein en dat biedt niet veel ruimte om heel uitgebreid te testen.
Toch is het niet alleen geld. Het is ook een instelling. Zo lees ik te weinig kritische artikelen. De manier waarop Fiets bericht over schijfremmen is daar een goed voorbeeld van. En ook zonder grote budgetten kun je een leuk artikel schrijven over de zin en onzin van lange duurtrainingen, om maar weer een voorbeeld te noemen.
Ik had de hoop dat de nieuwe hoofdredacteur hier verandering in zou brengen. Maar als ik dit lees is de kans klein dat ik het blad los koop, laat staan dat ik nieuw abo overweeg.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 31 aug 2020 13:19

Ik koop idd af een toe een losnummer. Dat is prima. Een keer of 2/3 per jaar. Maar elke maand, dan wordt het een herhalend gebeuren dat idd niets meer toevoegt en ook geen ontspanning meer. Is inderdaad wel jammer, vroeger had ik een abo en las m graag, maar doe ik het al jaren zo. In de kerstvakantie en zomervakantie een losse kopen als leesvoer, dat is genoeg.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 31 aug 2020 13:40

Ik denk dat het dan ook geen senicure is om elke maand een zo interessant en gedivercifieerd mogelijke inhoud te voorzien en liefst nog met nieuwe of vernieuwende dingen. Artikels overnemen van andere bladen vind ik op zich geen probleem als ze maar toegevoegde waarde hebben. Ik zou er niet willen aan beginnen.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 31 aug 2020 13:52

Het is al eerder voorbij gekomen, het is maar de vraag of de forumgebruikers ook dezelfde mensen zijn die het blad lezen.
Kan goed zijn dat er een hele grote groep mensen is die het blad graag leest maar nooit op het forum komt of er zelfs niet eens weet van heeft.

Een paar jaar terug was er heel even een leuke interactie tussen een paar frequent flyers van het forum en de redactie (Rodrick) maar dat was mede door het plotselinge vertrek van Rodrick van korte duur.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 31 aug 2020 15:04

scepticus schreef: 31 aug 2020 07:13
mao schreef: 30 aug 2020 17:43 Er mag wat mij betreft wel meer aandacht voor wedstrijden ( bv top competitie ) in komen.
Daar is de Wieler Revue al voor ;)
Misschien een samenwerkingsverband aangaan?
Het zelfde geld met buitenlandse bladen, ik zou er geen enkele moeite mee hebben als van Engelse of Duitse of Italiaanse bladen ( uiteraard inoverleg) artikelen zouden overnemen.

Giantico
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 18 mar 2021 21:28

Ik vind het echt een super leuk en gevarieerd blad. Zo vond ik de editie met reach en stack en de vormen van de fiets echt leuk.

Enige wat ik jammer vind is de testen op fietsen van 10k. Waarom niet wat meer gangbare fietsen testen?

Desalniettemin ben ik nu een paar maandjes lid en ben elke keer blij als het blad op de mat valt. Bedankt voor het leesplezier!

P.s van mij mag elke maand wel zo een stijlgids erin 😁

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 21 mar 2021 22:17

Sinds deze maand weer lid, mn verjaardagsabonnement was afgelopen en zelf met een jaar verlengd. Afgelopen jaren niet continu lid geweest, maar als ik ff geen lid ben mis ik het echt. Net als giantico vond ik de stijlgids in het laatst echt leuk en mag die vaker komen.
Blij met het blad (en dit forum 😀😀👍).

Plaats reactie