Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Door weer en wind of mooi weer fietser?

Wat doe jij?

Als ik wil fietsen ga ik, ongeacht het weer
37
19%
Ik ga meestal wel maar laat me soms tegenhouden
131
66%
Ik fiets alleen bij zonneschijn of zachte temperaturen
24
12%
Ik fiets juist bij wat slechter weer
5
3%
 
Totaal aantal stemmen: 197

Sensa-tion
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2016 21:18

Sensa-tion 09 aug 2016 00:40

Ben wel eens benieuwd hoe jullie dat invullen.

Zelf heb ik voor opties 1 en 4 gekozen. Ik laat me zeer zeker niet tegenhouden door het weer. Ik pak juist dagen met (extreem) slecht weer omdat het me een goede training lijkt om minder voor verrassingen te komen staan als je al onderweg bent en de boel slaat om.

Wat jullie?

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 09 aug 2016 06:32

Normaal ga ik gewoon in de regen fietsen, maar ik heb me zojuist door buienradar laten tegenhouden om mijn geplande woon-werk rit te doen. Vooral omdat ik het geen prettig gevoel vind om mijn racefiets daar nat in de kelder te stallen en vanmiddag weer echt een nat pak aan te moeten trekken, het fietsen in de regen zelf vind ik normaal niet erg.

Maar daarmee moest ik dus wel voor optie 2 gaan hoewel ik mezelf niet als mooi-weer fietser zie.

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 09 aug 2016 07:57

Ik ga altijd op de fiets naar mijn werk, ongeacht het weer.
Maar als ik voor mijn plezier ga fietsen moet het in ieder geval droog zijn.
De zon hoeft niet persé te schijnen en het hoeft ook niet persé zacht te zijn qua temperatuur.
Eigenlijk staat die optie er helemaal niet bij, maar ik ben voor optie 2 gegaan.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 09 aug 2016 08:48

+ 1 voor Situatie Roos69. Woon werk doe ik altijd iedere dag ongeacht het weer op de fiets. (helaas vanmorgen ook weer een klein buitje). Bij tochtjes in het weekend of omfietsen na het werk laat ik me zeker wel tegenhouden door het weer. Voor woon werk tijd ik genoeg door de regen, zodat ik dat in het weekend niet ook nog wil.
Ach, ik zeg ook maar wat

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 09 aug 2016 10:27

Ik ben een mooi weer fietser, die af en toe tussen de buien door probeert te rijden.
Lukt jammer genoeg niet altijd.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 09 aug 2016 10:34

Om eerlijk te zijn ben ik wel een mooi weer fietser....
Soms heb ik wel eens regen onderweg en dan is het niet anders, maar als het al regent voordat ik moet vertrekken stap ik niet zo snel op om eerlijk te zijn.
Woon werk verkeer doe ik alleen met droog weer ivm werkzaamheden en stalling van de fiets.

Maar met koude dagen in de winter heb ik totaal geen problemen

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 09 aug 2016 10:53

"Meestal", ook in de winter. Alleen bij sneeuw/ijs en beestenweer (harde wind en/of veel regen) sla ik over. Of 's zomers als het bloedheet is. Maar fiets in de winter zo veel mogelijk door. Snap mensen ook niet die zeggen dat je tussen oktober en april niet kunt fietsen... Eerste ritje met de club is ook altijd grappig, meestal begin april en ik geloof dat ik dit jaar op dat moment al 1200 km op de teller had staan.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 09 aug 2016 10:58

Als ik met de racefiets op pad ga wil ik het liefste droog weer en niet al te koud.
Voor woon- werkverkeer pak ik altijd de fiets al regent het nog zo hard.
Ghost Nivolet 6LC

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 09 aug 2016 11:16

Ik fiets graag door de regen (mits niet in combinatie met heel erg koud), maar als het keihard regent bij vertrek en ik weet zeker dat het de komende 4 uren niet droog blijft, dan blijf ik wel eens thuis.

Mijn motto is altijd, ik moet toch douchen als ik thuis kom, dus regen of geen regen maakt me weinig uit. Het geeft iets heroïsch van binnen als je door een dikke bui met wind tegen aan het beulen bent. In mijn vriendenkring weet ik dat ik vrijwel de enige ben die zo denkt, 95% zijn mooiweer fietsers.

*Woon-werk is een ander verhaal

i-mac

i-mac 09 aug 2016 11:55

Weer of geen weer, ik vertrek. Nu heb ik wel de luxe dat er 2 koerfietsen in mijn garage staan. En eentje ervan is uitgerust met spatborden (Crudracer). En dat scheel heel veel als het regent. Dat en aangepaste kledij die je wat langer droog kan houden.

Vroeger zou dat het signaal geweest zijn om met de MTB op pad te gaan, maar dezer dagen is de MTB een zomerfiets geworden. Na jaren ploeteren in het slijk is de goesting weg om dat nog te doen.

Maar ongeacht het weer ga ik ook altijd met de fiets naar het werk.

Nie plooien, nie neuten ;-)

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 09 aug 2016 12:25

Ik fiets het hele jaar door.Alleen bij regen/winterse buien, blijf ik thuis. En bij extreme harde wind en juist als het Te warm is.Ik kan daar niet goed tegen. Maar normaal gesproken houdt alleen de regen me thuis.Ik wil me zelf daarom ook zeker geen mooi weer fietser noemen.

optie 2 dus.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 aug 2016 12:58

Wat ik plan doe ik ook. Weer gaat dan nooit de reden worden om af te halen.
Woon/werk is tegenwoordig 100 (50 enkele reis) en dat breng ik niet iedere week om dat 3 keer (2 ochtenden werk ik thuis) te doen en probeer ik wel een beetje te plannen op dagen dat de vooruitzichten goed zijn.
Heb ik m'n spullen klaar liggen wordt er in 95% van de gevallen ook gefietst ongeacht het weer. Extreem onweer als ik weg moet, weerwaarschuw etc zijn dan hooguit een reden om niet te gaan.
Met tochten die ik plan ga ik sowieso altijd. Onweer in het Bos van Wallers is een heel speciale ervaring kan ik verklappen :mrgreen:

Plaats reactie