Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wat is beste hoge carbon wielset clincher?!

Eerhard
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2016 20:58

Eerhard 07 aug 2016 17:02

Forumleden / wielset kenners,

Ben op zoek naar betaalbare hoge carbon wielset clincher.
Budget is 500 tot max. 900. Zoek stijve snelle wielen die niet al te zwaar zijn. Waarmee je op vlak en heuvelachtig terrein goed uit de voeten kan.

Heb aantal opties bekeken maar andere goeie tips mogen ook.
* Mantel 50 mm - 899 euro - 1539 gr
* Mavic Cosmic Pro Carbon - 719 euro - 1752 gr
* Vision Trimax T42 - ca. 700 euro - 1699 gr

Ga er even vanuit dat de gewichten exclusief bandenset is. Dat staat er helaas niet altijd duidelijk bij.

Hoor graag jullie mening.

Bvd
Eerhard

Hartox
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41

Hartox 07 aug 2016 17:10

Wat is hoog?

Ik ben wel gecharmeerd van de fulcrum racing quattro carbon

https://www.hopmansfietsgigant.nl/assor ... lset-2015/

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 07 aug 2016 17:33

Eerhard schreef: Ga er even vanuit dat de gewichten exclusief bandenset is. Dat staat er helaas niet altijd duidelijk bij.
Ja, altijd zonder banden natuurlijk.

Gewichten van banden verschillen nogal en tevens zou je tubeless kunnen gaan rijden etc.

Meestal zijn de gewichten van wielsets ook zonder snelspanners.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 07 aug 2016 21:41

Optie is velgen uit China naven spaken en nippels naar keuze en ergens laten spaken.
Zie Sensa topic voor mijn wielset.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 08 aug 2016 18:10

Ik heb zelf goede ervaringen met een 50 mm hoge en 25 mm brede carbon wielset van FarSport. Een paar 350 DT Swiss naven en Sapim CX-Ray spaken en je hebt prima allround set van ca. 1650 gram voor ca. € 700,- inclusief inklaren. De wielbouw kwaliteit is gewoon goed, zowel qua spaakspanning als de centrering van de wielen. Tot nu toe heb ik er zelf ca. 3000 km met veel genoegen mee gereden (aanzetten, bochten, berg op en af) zonder problemen.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

plopmobiel
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20

plopmobiel 09 aug 2016 09:33

Wellicht iets boven je budget maar kijk eens naar een Infinito wielset? Gewoon een nederlands bedrijf die de wielen nog zelf spaakt en waar je dus ook gewoon garantie hebt (in tegenstelling tot de chinese meuk). Ik heb nu zelf een R6c set en een klimsetje van Infinito en ze bevallen mij heel erg goed.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 09 aug 2016 11:34

plopmobiel schreef:Wellicht iets boven je budget maar kijk eens naar een Infinito wielset? Gewoon een nederlands bedrijf die de wielen nog zelf spaakt en waar je dus ook gewoon garantie hebt (in tegenstelling tot de chinese meuk). Ik heb nu zelf een R6c set en een klimsetje van Infinito en ze bevallen mij heel erg goed.
Waarop baseer je je uitspraak Chinese meuk dan wel? Ervaring er mee?
En waar komen de infinito velgen en naven vandaan volgend jou?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

plopmobiel
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20

plopmobiel 09 aug 2016 11:44

Ik heb het over de garantiebepalingen bij de chinese wielen (en chinese meuk is wellicht verkeerde term maar ik heb geen goede ervaringen met imitatie wielen). De infinito wielen komen ongetwijfeld ook uit die richting vandaan echter heeft inifinito zijn eigen mall daar liggen en leveren zij een dusdanige kwaliteit wielen dat er een UCI goedkeuring opzit (en dat zit op een setje velgen uit China helaas niet). Persoonlijk vind ik het heel belangrijk dat je op een bedrijf kunt terugvallen mocht er ooit wat aan de hand zijn met je wielen en nu weet ik dat een bedrijf failliet kan gaan en weet ik wat voor argumenten je nog meer kunt verzinnen maar tis een persoonlijke keuze he.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 09 aug 2016 13:16

In deze prijsklasse zou ik eens kijken naar www.kuipertrading.nl. Nederlandse kerel die zelf vanuit China importeert, hier op het forum goede recensies krijgt en veel waar voor je geld biedt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 09 aug 2016 18:18

Ook de Chinezen krijgen het door dat de markt wordt afgeschermd middels een UCI goedkeuring. Bij FarSport hebben ze hun wielen met succes volgens het UCI protocol getest en loopt er nu een verzoek bij UCI om op de lijst 2016 te worden gezet (ik heb de brief gezien). Ik wacht hier nog even op en dan koop ik nog een "Meuk" wedstrijdset met 350 of 240 naven, Sapim spaken met FSE logo op de velg en een UCI goedkeuring :) Wat garantie betreft heb ik dit voorjaar van een andere Chinese leverancier na het melden van een klacht over een TT set gewoon een hele nieuwe wielset opgestuurd gekregen. Met andere woorden in herken de tegen argumenten niet. Bovendien waar kan ik in Nederland een carbon tubeless velg krijgen 23 of 25 mm breed zonder spaakgaten, ik heb ze nog niet gevonden, dus zo vooruitstrevend en innovatief is het allemaal niet. Het enkele feit dat een chinees een wiel spaakt (die wrs de hele dag niets anders doet) wil nog niet zeggen dat deze dat slechter doet dan een man in Nederland. Als er iets is met het wiel dan fiks ik het gewoon even zelf met mijn wielrichter en spaakspanningsmeter, hoef ik ook niet te wachten :)
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Eerhard
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2016 20:58

Eerhard 10 aug 2016 00:47

Heren,

Bedankt vd reacties. Vond verschil tussen Kuiper tubular 50mm (699E) en de clincher 50 mm (899E) wel erg groot. Is tubular rijden beter/handiger dan clincher? Kon geen website van farsport vinden met hoge wielset. Kan iemand mij een adres geven. Ik neig tot zover ernaar om voor de mantel 50 mm of de kuiperwielen te gaan. Dit gezien de reviews en omdat ze aanzienlijk lichter zijn.

Nogmaals dank.
E.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 10 aug 2016 00:51

https://www.wheelsfar.com/road-wheels/c ... width.html = farsport

91 pagina's over tubes: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=14418 (al zou ik het als toerist nooit doen, maar zie dat als mijn persoonlijke voorkeur ;))

Plaats reactie